Stránka 1 z 1
Cyklovač stěračů Š 100
Napsal: pát srp 05, 2011 06:49
od Luděk Musil
MartasBrno píše:Ještě mi přijde zajímavý ten spínač stěračů ze škodovky s cyklovačem. Pokud se nepletu, je to ze stovky. Kolik to má poloh? Kdyby k tomu někdo napsal, jaký to má vlastnosti... Ale nechci ti hnojit téma...
Neměl jsem s tímto až takovou čest, ale pokud si vzpomínám, tak to nebyl cyklovač v pravém slova smyslu. Buď to stíralo velmi rychle, rychle, pomalu, ještě pomaleji. Takže asi na principu úbytku proudu nebo napětí? L.
Napsal: pát srp 05, 2011 07:48
od Roman
Ludku, mylis sa cyklovac v Skode 100 bol (je) tranzistorovy pristroj, ktory mal niekolko poloh - a teda cyklov. Pokial ma pamat neklame v polohe prepinaca dolava siel stierac normalne a doprava bolo niekolko moznosti cyklov.
P.S. nasiel som aj manual, vid obrazok:
Napsal: pát srp 05, 2011 08:58
od MartasBrno
Aha, takže to má cyklu 3, 6 a 12sec. Hmm, ale jestli by to šlo elektricky do žigula... aby se zase nemuselo předělávat X věcí... Nechci to, už cyklovač mám, jen mne to zajímá a jsem plně uspokojen.
Napsal: pát srp 05, 2011 09:45
od Luděk Musil
Roman píše:Ludku, mylis sa cyklovac v Skode 100 bol (je) tranzistorovy pristroj, ktory mal niekolko poloh - a teda cyklov
Já jsem netvrdil, že mám pravdu
.
Bratr vlastnil před cca 20 lety tmavěmodrou Š100 (110?). Tenkrát jsem mu sháněl rozvody a jeli jsme to dělat k nějakýmu jeho kamarádovi (v Kurviné). A vzpomínám si, že tenkrát jemně pršelo, takže jsem se snažil o cyklovač a pokud si dobře vzpomínám (možná si vzpomínám blbě), tak to nebylo cyklování v pravém slova smyslu (nebo to měl "nejaké pokorvené"
) takže to nebylo setření - pauza - setření, ale stěrače jely pořád, pouze při přepínání stíraly pomalejí a ještě pomaleji ... . L.
Napsal: pát srp 05, 2011 10:27
od Roman
Vlastnil som S100 desat rokov, bol to rok vyroby 1969, (kupovana v case, ked v Mototechne este predavali aj S1000MB vyrobene v tom istom roku), maturoval som v 1971, moja rocnikova praca bola " Casove spinace", prakticka cast bola : Cyklovac stieracov pre S1000MB. Ten cyklovac som mal v tom case dost prestudovany, ale pamatam si z toho akurat, ze bol osadeny este germaniovymi tranzistormi. Co ma dost prekvapilo, bolo to, ze v modelovej rade S105 - 120 sa cyklovac v zakladnej vybave nevyskytoval...
Napsal: pát srp 05, 2011 11:35
od Luděk Musil
Ok Ok ... vzdávám se!
Brácha to měl pokažený
L.
Napsal: pát srp 05, 2011 12:09
od MartasBrno
Roman píše:Co ma dost prekvapilo, bolo to, ze v modelovej rade S105 - 120 sa cyklovac v zakladnej vybave nevyskytoval...
Zajímavé. Vím, že jen jedni ze známých, co měli škodovku, měli cyklovač bastlený podle amára, protože to normálně nebylo. Ale možná měli důvody, proč to tam nedat. Museli by vyvinout a otestovat nový typ s křemíkem, prodražilo by se to a třeba nebyli schopni vyrábět takové množství... No, podle toho, s jakým tempem inovuje Lada, se nedívím, že se zlepšováky nechytaj... Hromadná výroba je něco jinýho, než kusová. Každopádně už dřív byla řeč o stovkách a o období konce šedesátých let, kdy se auta komplikovala a vybavovala množstvím poruchových technických fičur, které pak nadlouho zmizely. Třeba i taková "blbost", jako je rožnutí parkovaček jen na straně přivrácené do vozovky.
Napsal: pát srp 05, 2011 12:19
od Luděk Musil
MartasBrno píše:nadlouho
případně nadobro ...
. L.
Napsal: pát srp 05, 2011 14:03
od Petr HC
Roman píše:Vlastnil som S100 desat rokov, bol to rok vyroby 1969, (kupovana v case, ked v Mototechne este predavali aj S1000MB vyrobene v tom istom roku), maturoval som v 1971, moja rocnikova praca bola " Casove spinace", prakticka cast bola : Cyklovac stieracov pre S1000MB. Ten cyklovac som mal v tom case dost prestudovany, ale pamatam si z toho akurat, ze bol osadeny este germaniovymi tranzistormi. Co ma dost prekvapilo, bolo to, ze v modelovej rade S105 - 120 sa cyklovac v zakladnej vybave nevyskytoval...
V té době se zde prodával velice levný cyklovač z NDR pro Trabanty a Wartburgy. Zapojení si už nepamatuji (několik jsem jich tenkrát opravoval). Pro Škodovky Octavia a Š 1203 vyšlo v Amáru jednoduchoučké zapojení s jedním KF507 a 3A tyristorem. Měl jsem ho v Oktávce asi 20let. Pamatuji se jen, že tyristor se spouštěl přes RC člen následovaný emitorovým sledovačem s KF507, R -byl reostat asi 50k (čas se nastavoval plynule), C kondík řádově desítky mikrofaradu. Zhášení tyristoru a vybití kondenzátoru přes diodu obstarával doběhový spinač stěračů. Kromě omezovacího odporu v řídíci elektrodě tyristoru a odporu v emitoru KF tam už nebyla žádná jiná součástka. Jo - v jednoduchosti je spolehlivost.
Napsal: ned srp 07, 2011 18:30
od zelvotron
MartasBrno píše:Každopádně už dřív byla řeč o stovkách a o období konce šedesátých let, kdy se auta komplikovala a
Vždyť ve stovce je šest pojistek a dvě relátka
mmch to rozsvícení obrysovek je sice zajímavá fičura, ale nevím jenom jestli jí někdo někdy použil, přijde mi to jako naprostá zbytečnost, krom případu, kdy člověk při vylejzání z auta omylem drkne do páčky blinkru a vyfláká baterku
Napsal: ned srp 07, 2011 20:32
od MartasBrno
zelvotron píše:člověk při vylejzání z auta omylem drkne do páčky blinkru a vyfláká baterku
taky je to možnost.
Re: Cyklovač stěračů Š 100
Napsal: pát zář 02, 2011 19:41
od Sid
To rozsvietenie parkovacích svetiellen na jednej strane je dobrá vec. Trebárs keď chceš, alebo musíš v noci na dlhšie zastaviť na zle osvetlenom mieste.
Re: Cyklovač stěračů Š 100
Napsal: pát zář 02, 2011 22:06
od Hurikán
zelvotron píše:MartasBrno píše:Každopádně už dřív byla řeč o stovkách a o období konce šedesátých let, kdy se auta komplikovala a
Vždyť ve stovce je šest pojistek a dvě relátka
mmch to rozsvícení obrysovek je sice zajímavá fičura, ale nevím jenom jestli jí někdo někdy použil, přijde mi to jako naprostá zbytečnost, krom případu, kdy člověk při vylejzání z auta omylem drkne do páčky blinkru a vyfláká baterku
Sid píše:To rozsvietenie parkovacích svetiellen na jednej strane je dobrá vec. Trebárs keď chceš, alebo musíš v noci na dlhšie zastaviť na zle osvetlenom mieste.
Tak tak. Však jsem o tom už psal zde:
http://rose.orangeline.cz/~ladaklub/for ... 04#p313204 v reakci na předchozí příspěvky.