Stránka 1 z 3

Který výfuk koupit?

Napsal: ned črc 31, 2011 10:17
od wiku
A jsem tu s další otázkou. Den před STK se mi při ladění rozpadl výfuk. Nebylo na něm co vařit, takže jsem byl nucen na rychlo koupit nový komplet (všechny tři díly). V krámku měli na skladě jen poláka značky EDEX. Byl levný a byl hned. Horší náhradní díl jsem v životě nevidě! Má jednoplášťové tlumiče bez prolisů. Bylo zapotřebí 4 ohyby PB hořákem, aby vůbec šel namontovat a dalších 11 ohybů na to, abych ho netáhl po zemi a zároveň mi nemlátil do podlahy. Další minus je zvuk který připomíná škodu 120 a znatelná ztráta výkonu.
Rozhodl jsem se ho zbavit a vyměnít za něco lepšího. Doteď jsem jezdil s 20let starým původním CCCP výfukem. Měl příjemný tichý hluboký zvuk a auto s ním krásně jelo. Který výrobce dělá repliku výfuku podle originálu? Vím že Bosal dělá slušné repliky. Existuje ještě někdo? Co ruské výfuky které se dají v dnešní době koupit?

A ještě jeden dotázek. Dají se někde sehnat jen výfukové roury bez tlumičů. Na původním výfuku se mi rozpadly roury, ale tlumiče by ještě tři roky pojezdily.

Napsal: ned črc 31, 2011 10:45
od Vašátor
Výfuky jsou celkem problém. Já naštěstí využívám ještě starých originálních výfuků CCCP, které se mi podařilo ponakupovat přes inzeráty. Bohužel už zbyla jen jedna sada. Dnešní ruské výfuky také žádná sláva. Teď nevím přesně výrobce, nicméně montovali jsme zadní díl výfuku na 2103, díl byl koupený u firmy Solex, takže předpokládám, že se jednalo o ruský výfuk. Po namontování byl však zadní díl vykloněn o cca 30st. na bok. I přes veškerou snahu dorovnat vyklonění pomocí středního dílu, ne a ne zadní díl srovnat. Při porovnání starého a nového dílu bylo jasně vidět, že pokud tlumiče leží břichem na zemi, je vstupní roura posunuta o nějakých 7cm a navíc úplně pod jiným úhlem..... no byl to opravdu boj, nakonec se muselo i svařovat, ovšem teď sedí jak kdyby to byl 30let starý originál :)

Tobě se jako první rozpadly roury? To se divím. Mám přesně opačné zkušenosti. Roury by toho ještě odjezdily... :-D

Napsal: ned črc 31, 2011 10:54
od Marek
Já nemůžu říct, že bych někdy měl s výfuky problém. Vždy - ať jsem použil kterýkoli díl od libovolného výrobce - mi pasoval a chodil jak víno. Potíž občas byla v tom, že byl-li každý díl od jiného výrobce, neseděly někdy přesně průměry, takže to mělo snahu ve spojích foukat (což je nepřijatelné).

Nicméně pravda je, že originál CCCP bylo asi to nejlepší, co mohlo být. A to, co vydržel, nemá ve světě obdoby. Znám mnoho lidí, co mají nebo měli na Ladě originál výfuk přes 20 let.

Napsal: ned črc 31, 2011 10:57
od Sid
Dá sa kúpiť výfuk, ktorý vyzerá na chlp rovnako ako pôvodný. Iný nechcem. My chodíme na diely do jednej rodinnej mototechny, ktorá má dobré kontakty, sú ochotní a vždy dajú aj zľavu. Keď som sa pýtal, aký má ten výfuk pôvod, tak to vraj presne ani kristus pán netuší, ale že vraj je to niekde z bývalého sovietskeho zväzu.

Má však jednu nevýhodu, že povrchová úprava je dosť biedna, je len nastriekaný striebrenkou a rýchlo chytí povrchovú hrdzu. Takže pokiaľ chceš trocha predĺžiť životnosť, tak asi pred namontovaním ošetri nieakým náterom odolným voči teplote, alebo dať našopovať?

Keď sa mám priznať, tak šopovanie som ešte neskúšal, tak neviem ako to bude po ekonomickej stránke, či sa investícia do šopovani vráti v nieakej výrazne dlhšej životnosti.

Napsal: ned črc 31, 2011 11:03
od Vašátor
Investice do šopování se na běžném užitkovém autě nikdy nevrátí. Výfuk totiž nejvíce rezne zevnitř a to díky kondenzaci par při provozu, především na krátkých trasách. Šopování prodlouží výdrž výfuku o max. 2 roky (poznatky Montér Koljy) a stojí více než nový výfuk (moje poznatky), výfuk se musí opískovat a až potom šopovat.

Napsal: ned črc 31, 2011 11:32
od Sid
Tak trocha sa zaujímam aj o 603ky. Je jeden človek ( a určite nieje sám ), ktorý vyrába karosárske diely a ponúka aj komplet renováciu na zakázku. Vyrába aj výfuky. Má ponuku rôznych variant od surového plechu až po pozinkované. A jedna varianta bola, že bol plechový a zvnútra ošetrený akousi farbou do vysokých teplôt. To je voda na môj experimentátorský mlyn. Samozrejme nie na auto k bežnému jazdeniu.

Napsal: ned črc 31, 2011 11:40
od Vašátor
Firem, které vyrábí výfuky na zakázku, je mnoho. Než ošetření barvou, raději bych volil výrobu výfuku nerezového. Je sice trošku těžší, ale na doživotí (než se ucpe). Ovšem opět jsme u ceny... pro představu jsem našel jeden článek o zakázkové výrobě nerezového výfuku na Škodu 100 .... žigul má výfuk 3x takový! Cena je v textu. http://skoda-virt.cz/cz/clanky/nabidky-od-clenu/6640-vyroba-nerez-vyfuku-na-zakazku/?offset=15

Kdo hledá, najde :!:

Napsal: ned črc 31, 2011 13:01
od wiku
Vašátor: Ano prorezlo mi to v rourách. Jako první upadla vstupní trubka do zadního tlumiče. Na tlumičích odešly pouze krycí plechy. Pod nimi a pod vatou jsou tlumiče téměř zdravé. Stačilo by spáchat nové krycí plechy a tlumiče můžou dále pracovat.

Sid: ten výfuk je má dva nebo tři tlumiče?

Napsal: ned črc 31, 2011 20:44
od Marek
Tříhrncový výfuk (VAZ 2103) už dneska nemá opodstatnění - úplně stačí dvouhrncový (VAZ 2101).

Napsal: ned črc 31, 2011 21:15
od Sid
wiku píše:Sid: ten výfuk je má dva nebo tři tlumiče?
Je aj dvojtlmičový- na 2101, aj trojtlmičový na 2103 a 2106. Záleží ktorý si objednáš.

Napsal: pát srp 05, 2011 17:30
od wiku
Nakonec mám Maďara (né laďák, ale seriový výfuk). Po Walkerovi a Bosalu je to prý to nejlepší co mohu dostat. A opravdu. Vypadá téměř stejně jako originál který jsem z auta vyndal. Pak jsem ho ještě porovnal s EDEXem. Polský EDEX má ostré ohyby, potrubí je ohýbáné hranatěji a v místech ohybů jsou trubky spláclé. Maďar má ohyby plynulé a všechny tlumiče mají dvojitý plášť s tlumící vatou. Také je složený EDEX o několik Cm dělší než Maďar. Proto mi neseděl a musel jsem ho tolikrát ohýbat. Cena EDEXu je 1640Kč, za maďara jsem dal 2050Kč. Takže rada pro ty co to nevědí, Poláky nebrat!!

Napsal: sob srp 06, 2011 09:21
od Marek
No vidíš - já mám na svém Galaxy polský výfuk POLMOSTRÓW (střední a zadní díl - čili od KATu vše dál) a jsem nadmíru spokojený.

Za čtyři roky, co jej mám, má najeto 100.000 km ve všech režimech a vypadá jako nový (i ve svarech). Cena celkem za oba díly rovných 1800 Kč. Ve srovnání s BOSALem nebo dokonce WALKERem, kde cena těchto dvou dílů je přes osm tisíc, není o čem diskutovat.

http://www.aaavyfuky.cz/index.php?vyfuk ... rbo-diesel

Re: Který výfuk koupit?

Napsal: pát pro 09, 2016 18:24
od Mikeš
Jaký je rozdíl mezi zadními tlumiči výfuku 2101-1201005 a 2106-1201005?
Nějak se mi to nedaří vypátrat.

Re: Který výfuk koupit?

Napsal: pát pro 09, 2016 22:09
od valda1971
Asi žádný. Rozdíl je v druhém kusu výfuku. motory 1200 a 1300 mají jeden detonátor (ten malý "tlumič") a silnější kubatury mají dva. Poslední "3" díl se liší jen u kombíků tvarem koncové trubky.
Jo a původní koncové "3" díly na 2101 měly šikmo seřízlou koncovku a třeba na 2103 to bylo řešeno obdélníkovou navařenou nerezovou koncovkou.

Re: Který výfuk koupit?

Napsal: pát pro 09, 2016 23:03
od Vašátor
Podle mne bude mít tlumič 2101 výstupní trubku lehce zatočenou, zatímco tlumič 2106 ji bude mít rovnou. Alespoň s tímto rozdílem jsem se setkal já.