Stránka 1 z 3

Použitelnost karburátoru K126 na Ladu 1500

Napsal: sob črc 30, 2011 12:11
od Karlos 2101
Čau, mám pro někoho možná blbej dotaz, ale dal by se použít karburátor K126, podle všeho z moskviče 412 na Ladu 1500 ? pomineme-li jinou rozteč děr :wink: Myslím tím hlavně jestli by měl nějakej přínos pro provoz, nižší spotřeba, nebo lepší plnění.... Díky za rady a připomínky :wink:

Napsal: sob črc 30, 2011 12:25
od Jakub Metelka
Pokud se nepletu ,tak je to ještě ten se sklíčkem.Raději to do auta nedávej.Jediná věc ,která se tímto docílí je akorát zvýšení spotřeby a jízda by podle mého názoru byla o dost horší.Nehledě na to ,že tento karburátor je svojí koncepcí oproti originálnímu zastaralý.
Ale nechť se vyjádří odborníci :wink:

Napsal: sob črc 30, 2011 16:26
od MartasBrno
Tak je dobré si uvědomit, že i ten samý karbec, na tu samou kubaturu bývá natryskován jinak, podle motoru. Do moskviče se dávalkromě zmíněného K126-H i karbec 412-2101 založený na žiguláckým weberu, protože ten starý typ K126H byl zrejmě horší. Všechno tohle si myslím za prvé odvál čas a zadruhé je logicky nesmysl dávat na žigulí motor.

Osobně, pokud si chceš hrát, tak si hrej, ale pokud chceš jít "s dobou", osaď motor karburátorem 2107 pro motor 1500, případně doplněným o ekonomizér a třeba i ještě o termoklapku nasávaného vzduchu. To si myslím je nejmodernější konfigurace, kterou se seriovými dostupnými díly složíš bez problémů a bez nutnosti nějakého laborování.

Blbej dotaz to asi nebyl, já tu mám taky na stole karbec z dvanáctistovky na dvanáctistovku, akorát je to Jikov BS32 ze stejšna š1202. Doteď jsem si nevyrobil redukci nutnou k montáži a už se tím asi zabývat nebudu, není čas na takové ptákoviny.

Napsal: sob črc 30, 2011 19:10
od Vašátor
Největším přínosem pro snížení spotřeby je správné seřízení motoru a volné brzdy. Dále se dá upravit spotřeba ještě použitím karburátoru Ozon a podobných serepetiček jak psal Marťas. Nicméně pokud se naučíš jezdit s klasickým karburatorem Weber, dostaneš se na stejnou spotřebu jako s Ozonem.
Už jsem rovněž slyšel o použití karburátoru ze Škody 110 (na Ladě 1200ccm). Auto prý mělo nižší spotřebu, ale jelo o polovinu hůř.... tak nevím, jestli stojí za jeden ušetřený litr přijít o velkou část výkonu.

Apropo jakou máš spotřebu?

Napsal: sob črc 30, 2011 20:30
od MartasBrno
No, myslím, že mladí kluci, mezi který se furt chcu řadit, maj občas hluboko do kapsy, proto ty úmysly snižovat spotřebu - ale fakt jedině stylem jízdy a technickm stavem, popřípadě použitím vyspělejší techniky. Bastlením se sice dá něco dosáhnout, ale za nepřiměřených vynaložených nákladů, pokud člověk opravdu přesně neví, co dělá. Čili bastlit klidně pro zábavu, ale že by se na tom ušetřilo a člověk byl spokojenej - to pochybuju.

Napsal: sob črc 30, 2011 21:36
od JmJ
Nejlepsi karbec pomer spotreba:vykon je myslim Solex, ten se ale hur shani. Ozon je zaklad. Dost lidi vymenilo weber za ozon, sice nekteri pocitove tvrdili, ze to o neco hur "vystreli", ale dostali se pri normalni zabavenjsi jizde z 10 na 8 litru (+- samozrejme).

Ozon, nepribrzdujici brzdy, neprosakujici palivova soustava (dobre hadice a cerpadlo) a dobre serizeny motor. To je zaklad. Pak bych resil bezkontakt, elektrickou saharu (pokud mas mechanickou) a 5-kvalt. Vse je z originalnich dilu pro Ladu, tedy zadne bastleni a vse jsou vratne operace.

Napsal: sob črc 30, 2011 21:38
od Marek
Mám podobný názor - původní karburátor K126 se v Moskviči nahrazoval WEBERem 412, který pracoval na platformě karburátoru z Lady (byl identický, jen jinak osazený tryskami a měl jiné ovládání táhla). Takže je třeba se zamyslet, proč to tak bylo? Nu nejspíš proto, že K126 byl žravý a neekologický.

Do Lady bych jej rozhodně nedával, nebude to mít žádný pozitivní přínos.

Do Lady 2103 bych dal OZON 2107, případně Solex 21073, jiný rozhodně ne. Oba tyto karburátory jsou velmi úsporné a pro Ladu asi to nejlepší, co může být.

Samozřejmě ani ten nejlepší karburátor Ti nebude nic platný, pokud neumíš motor správně seřídit :wink:.

Napsal: ned črc 31, 2011 19:40
od Karlos 2101
Takže vidím, že jste se jednomyslně shodly na jasném závěru a to, že tenhle karburátor je do toho absolutně nevhodnej. S vylítanym 1200 motorem jsem jezdil trasu Kněžmost - Hradec králové - Mladá Boleslav - Kněžmost což je asi 170 kilometrů za cca 21 litrů (tankoval jsem za 700 korun) a to byla nejnižší spotřeba který jsem dosáhnul :oops: a teď u 1500 jsem měl zezačátku spotřebu jednou takovou, což se mi nakonec podařilo srazit o polovinu nárůstu tím, že jsem vyměnil vzducháč, seřídil předstih - ten byl hrubě mimo a přetěsnil a seřídil karburátor. Ten je zatím z 1200, tak jsem myslel, že výměna za karbec z 1500 by byla přínosem :oops: Ale dám na vás a seženu DAAZ OZON 2107 a tenhle půjde do světa, snad se ho někdo za 200 ujme. Díky za rady

Napsal: ned črc 31, 2011 20:23
od Marek
No já nevím, ale ta čísla o spotřebě, co tu uvádíš........ To máš třílitrový šestiválec???

S Ladou 1500 není problém jezdit dálky za sedm litrů, s pěti kvalty i méně. Takže Tvá čísla na mě působí poněkud rozpačitě.

Napsal: ned črc 31, 2011 20:39
od Karlos 2101
vím, že tyhle čísla jsou i na žugulíka závratný, ale menší spotřeby jsem nedosáhnul, ani kdybych se rozkrájel :oops: Snad ještě trochu napomůže rychlejší diferencial, ale tolik to zase neudělá alespoň podle mého skromného názoru :dontknow: 5Q převodovka by bodla, ale je v nedohlednu. Rozpačitě v jakym smyslu ? Tak, že spíš nevím co píšu, nebo tak že jsou ty čísla vysoký ? Samozřejmě bych je rád srazil na únosnou mez, ale už nějak nemám fantazii co s tím udělat :( Dělal jsem na tom i ventily znova, kontroloval rozvody, ale kromě jednoho rozhozenýho ventilu tam chyba nebyla.

Napsal: ned črc 31, 2011 20:41
od Marek
Ale očividně tam chyba je - a dosti podstatná, když to žere dvakrát tolik než to žrát má, nemyslíš?

Napsal: ned črc 31, 2011 20:55
od Karlos 2101
samozřejmě, je mi jasný, že tam je velká chyba, ale kde ? Kontroloval jsem jestli nepřibržďujou brzdy, ale tam chyba není, pak jsem vyměnil palivový hadičky, když to 6 let stálo na místě, ale na spotřebu to nezabralo. Jen mě napadá jak lehce, nebo těžce má jít otáčet kardankou ? když je samozřejmě namontovaná :wink:

Napsal: ned črc 31, 2011 21:12
od Jakub Metelka
Karlos 2101, kontroloval si hladinu :?:

Napsal: ned črc 31, 2011 21:17
od Karlos 2101
7,5mm od dna víka s těsněním ke spodní hraně plováku, kterej je opřenej o jehlovej ventil a přitom nezamačkává kuličku. Je to tak ? takhle jsem to seřioval já.

Napsal: ned črc 31, 2011 21:19
od Křečík Barbuška
To je mi tedy kritérium: "otáčet" kardankou :D . No, zvedni zadní kolo, vyhoď kvalt (zbytek auta uajištěn proti pohybu) a měl by jsi být schopen tím kolem otáčet aniž by jsi se zadejchalm sám vycítíš kdy je hranice přiměřeného odporu. Samozřejmě, že když jsou převodové oleje studené kladou větší odpor, ale nesmí to kvůli tomu stát. Řekněmež, že pokud jsou všechny valivé odpory v pořádku tak by se mělo auto samo rozjet i na velmi mírném svahu, maximálně prstíkem do něj šťouchnouti. Nemáš gumy na jedné atmosféře? :)

Těžko radit od stolu, ale projdi komponenty zapalování, odtrh, základní předstih, správnost osazení a velikosti trysek a vzdušníků, hladinu paliva v plovákové komoře a polaď dle knihy volnoběh. I s hodně podprůměrně poštelovaným autem by jsi na "dálkové" jízdě něměl jít teď v létě přes 9l/100Km. Pokud tedy nejezdíš jak závodník a netaháš za sebou přeplněný vozejk.