Stránka 1 z 2

Karburace a kat

Napsal: čtv črc 28, 2011 14:44
od Mičun
Chtěl sem se zeptat,jaké karburátory se v průběhu výroby dávaly na 2107,případně v kterých letech.Hlavně do roku 90...A jestli se v té době dávaly už katalizátory???

Napsal: čtv črc 28, 2011 14:47
od Laďuša
Na 2107 do roku 1990 karburátor OZON pro patnáctistovky, žádnej katalyzátor.

Napsal: sob črc 30, 2011 21:41
od Marek
DAAZ OZON 2107 - to byl jediný karburátor, s kterým Ladu 2107 můžeš vidět, a to jak pro motor 1500 (VAZ 2107), tak pro motor 1600 (VAZ 21074).

KAT se montoval jen vzácně do některých zemí (samozřejmě neřízený - od finské společnosti Kemira), ale nejsem si jist, zda před rokem 1990.

Napsal: úte srp 02, 2011 16:04
od Cory
A co karburatory Solex 21053 v 2107...taky som uz videl...alebo rovno karburator solex so systemmom Axtec a katalyzatorom.Ale to az po roku 90.

Napsal: úte srp 02, 2011 17:32
od Veverka
karb+kat=21076?

Napsal: úte srp 02, 2011 21:36
od Křečík Barbuška
Cory píše:A co karburatory Solex 21053 v 2107

Jen tak pro zajímavost a informaci, je tento "holý" patnáctkový Solex sehnatelný v krajine neomedzených možností? V našich končinách jsem zaregistroval jen ten s příponou -62, což je nesmysly ověšený Solex pro Axtec. Nicméně je otázkou zdali by jeho užití bylo opravdu tak dramatickým zlepšením. Třeba s třináctkovým Solexem jsem v kombálu moc spokojený nebyl. Na dálku byl sice o chlup spořivější jak Ozon, ale v zimě po městě byl Solex oproti Ozonu žravější.

Napsal: stř srp 03, 2011 12:22
od Marek
Jak jsem koukal do příručky o Solexech, bylo jich na Ladu strašně moc.....

Ale upřímně - nejsou mi sympatické. Tvrdím, že OZON je OZON.

Napsal: stř srp 03, 2011 15:32
od MartasBrno
Marku, technická otázka: V čem je podle tebe solex v základní variantě horší než ozon?

Napsal: stř srp 03, 2011 17:27
od Mičun
Eště sem se chtěl zeptat jaký se dával do 07iček rozdělovač do roku 90...ještě kladívkový klasický a nebo nějakej bezkontaktní experiment...

Napsal: stř srp 03, 2011 17:44
od Marťas
Klasický

Napsal: čtv srp 04, 2011 07:50
od Cory
Ano, takyto karburator je zohnatelny, vcera som naňho pozeral...dokonca som videl zaujimavejsi karb - PEKAR 21053.

Napsal: čtv srp 04, 2011 08:25
od MartasBrno
Cory, kolik ty karby stojí? A v čem je pekar lepší?

Napsal: čtv srp 04, 2011 09:38
od Marek
Ljoňa píše:Eště sem se chtěl zeptat jaký se dával do 07iček rozdělovač do roku 90...ještě kladívkový klasický a nebo nějakej bezkontaktní experiment...
Bezkontakt se dodával pouze s elektronickým systémem AXTEC. Takže běžně klasika R125D.




MartasBrno píše:Marku, technická otázka: V čem je podle tebe solex v základní variantě horší než ozon?
Ač modernější karburátor, má zastaralejší a tudíž méně citlivý systém volnoběhu (podobný karburátorům Pierburg nebo české kopii LEKR) a přijde mi v mnoha ohledech krokem zpátky.

Taky mi dost vadí přímá nezáměnnost za původní WEBER. OZONa vezmeš a prdneš místo WEBERa za pět minut - Solex potřebuje poměrně náročné úpravy a výměny ještě dalších dílů (třeba víko ventilů, svorníky sacího potrubí, táhla otvírání klapky, bowden sytiče a jiné).

S OZONem mám osobně nejvíc zkušeností a asi nejen já - Solex se totiž v ČSSR na Ladu dodával pouze jako alternativa a moc jich není (vlastně velmi málo) - tudíž málokdo má slušné a objektivní zkušenosti srovnatelné s OZONem.

Napsal: čtv srp 04, 2011 14:56
od MartasBrno
Čili až na ten volnoběžný systém věci, se kterými se dá počítat a jsou zjevné. OK.

Napsal: čtv srp 04, 2011 19:27
od Marek
Řekl bych, že je to asi hodně ovlivněno právě tím, že OZONů byly mraky, zatímco Solexu jako šafránu. Proto jsou moje sympatie jednoznačně na straně OZONu.