Stránka 1 z 3
Lada a rez
Napsal: ned črc 24, 2011 13:42
od Mičun
Sem sice Wartburgář,ale poslední dobou mě začínají táhnout žiguli...Tak se chci zeptat na co si dát pozor...kde nejvíc hnijou...jaká zákoutí prohlídnout.Zatím co vím,tak přední ramena snad odcházej.
Dík moc za rady
Napsal: ned črc 24, 2011 13:54
od Jakub Metelka
Dá se říct ,že největší bolestí těchto aut jsou věžě ,které vyhnívaj.
Ale ať se vyjádří odborníci

Napsal: ned črc 24, 2011 16:06
od MartasBrno
A sekerky v podlaze = podélné nosníky s tou příčnou částí pod nohama řidiče a spolujezdce, spodní rohy blatníků + hrany podlahy u nich. Jo a taky ty konzoly na hever.
Jo, warťas má vše šroubované. Žigul má vše přivařené, to jsi už zjistil.
Napsal: ned črc 24, 2011 16:20
od Mičun
Začínám si myslet,že v NDR nebyl blbej nápad ty šroubky...to vaření je děs...Uvidím koho ještě co napadne...zatím se mi zdá těch krizovejch míst nějak málo oproti W...
Napsal: ned črc 24, 2011 19:33
od Křečík Barbuška
Ljoňa píše: ... zatím se mi zdá těch krizovejch míst nějak málo oproti W...
Nesmysl, hnije to to skoro všude

, jediné místo co odolává nejlépe jsou hokejky u zadní nápravy a střecha.
Edit:
Pokud nejsou plastové podběhy jdou do háje jako první rožky předních blatníků, koroze dále zasahuje místa styku blatníků s podběhem a čelem. Tou dobou jsou napadeny sekerky a hokejky vepředu. Konce prahů jsou již též jedlé včetně podlážek pod nádrží a rezervou. Následně se objevuje koroze rámu čelního skla, zadních lemů blatníků a zmiňovaných věží. Spodky dveří jsou tou dobou již na prach a začínají hnít i u oken. Prahy tou dobou již nejsou. Přidává se koroze dutiny zadního čela a prorezávají lemy kapot ... .

Napsal: ned črc 24, 2011 19:59
od Mičun
Sakra...dají se ty auta vůbec udržet při životě...
A ještě co to sou ty VĚŽE ???
Napsal: ned črc 24, 2011 21:06
od radek mb
Koko Loko píše:
Pokud nejsou plastové podběhy jdou do háje jako první rožky předních blatníků, koroze dále zasahuje místa styku blatníků s podběhem a čelem. Tou dobou jsou napadeny sekerky a hokejky vepředu. Konce prahů jsou již též jedlé včetně podlážek pod nádrží a rezervou. Následně se objevuje koroze rámu čelního skla, zadních lemů blatníků a zmiňovaných věží. Spodky dveří jsou tou dobou již na prach a začínají hnít i u oken. Prahy tou dobou již nejsou. Přidává se koroze dutiny zadního čela a prorezávají lemy kapot ... .
To je už v podstatě sabotáž při získávání nových členů Ladaklubu

Napsal: ned črc 24, 2011 22:43
od MartasBrno
Tak ty šroubované spoje jsou OK jen do té doby, dokud jdou nedestruktivně rozdělat a zase zadělat, což nemusí trvat dlouho
Věže jsou svislé nosníky vetknuté do předních podběhů. Roznáší síly od uložení předních kol a od jejich pružin a tlumičů. Jejich problém je v tom, že se u špatně udržovaných strojů vydrolí dírky do dutin věží, tudy se pak hrne bordel ve velkém do dutin věží a ty potom slábnou, slábnou, slábnou, až zeslábnou natolik, že zmizí před očima hlavně ve spodní části, kde se opírá pružina. Pak je to jen o psychické odolnosti majitele.
Ty počáteční dírky jsou v konzolách dorazů přední nápravy. Vypadá to hodně nevinně.
Blbé na věžích je to, že je to nosná část. Blbé na samonosné karoserii je to, že jakákoliv její část je nosná.
Mám na dvoře taky warťáka, kromě několika žigulů a musím říct, že ideál není ani jedno. Toho žigula si užij dokud to jde, je to opravdové auto.
Napsal: pon črc 25, 2011 14:51
od Vašátor
Věž - svislý nosník v předním podběhu, do kterého je vnořena pružina, tlumič a uchyceno horní rameno. Tato věž je originál vařena z asi třech plechů na sobě. plechy jsou probodované a mezi nimi to velice rádo hnije. Na prohnilé věže je potřeba si dát velký pozor, protože se velice dobře maskují. Takže se neboj do věže vrazit šroubovák. Začínající koroze věže se pozná i tak, že věž není rovná, ale zvlněná. V místech mezi bodovými svary boptná rez a ta pak nadzvedne krajní plech. V místě bodového svaru tudíž bude prohlubeň - svár drží.
Sekera - nosník pod přední podlahou. Často v něm bývá uchycena přední zástěrka. Tato část karoserie hnije asi nejvíc ze všech. Jde na ni totiž všechna voda a bahno od předních kol. Nicméně tato část se celkem dobře mění a hlavně: není nosná! Pravda, drží podlahu aby se nekroutila, nicméně když tam sekera není, defakto se nic nestane. A jak říkám, výměna je jednoduchá.
Ještě bych si dal pozor na úchyty heveru. Aby šel vůz zvednout, musí být úchyty rovné. Nicméně toto nezaručuje zvednutelnost vozu. kdo z nás používá originál zvedáky, že...
Pokud bude mít auto zdravé věže a sekery, defakto nemusíš nic dalšího prohlížet - pokud tedy auto nestálo zadní částí ve hnoji či pod.
Mno, klasikou je prohlídka vozu z vnějšku - lemy, blatníky, čela, spodky dveří apod. Ale to je viditelné na první pohled.
Napsal: pon črc 25, 2011 22:43
od Mičun
Dík moc chlapci...ani sem nečekal takovou ochotu pro žiguláckýho amatéra.Jestli se to ale povede,bude to vikendová limuzína...
Napsal: úte črc 26, 2011 22:46
od MartasBrno
Tak asi není za co. Vaškovi provokativně odpovím, že origo zvedáky používají ti, kteří nemají zrovna lepší po ruce a hlavně mají ty zmíněné plechy v pořádku, na což musí být trošku štěstí

Už jsme viděli nějaké auta, která mají po zvednutí na sloupovém dílenském zvedáku prahy naplacato ve všech 4 místech

. Předchází tomu pokus o zvednutí tím originálem, který za točení klikou plynule vytrhává z auta přebytečné plechové díly, aniž by se vůz byť jen nahnul

. To pak člověk ani nesmí píchnout kolo, jinak je v rejži.
Napsal: stř črc 27, 2011 09:47
od Hurikán
MartasBrno píše:Vaškovi provokativně odpovím, že origo zvedáky používají ti, kteří nemají zrovna lepší po ruce a hlavně mají ty zmíněné plechy v pořádku, na což musí být trošku štěstí

Už jsme viděli nějaké auta, která mají po zvednutí na sloupovém dílenském zvedáku prahy naplacato ve všech 4 místech

. Předchází tomu pokus o zvednutí tím originálem, který za točení klikou plynule vytrhává z auta přebytečné plechové díly, aniž by se vůz byť jen nahnul

. To pak člověk ani nesmí píchnout kolo, jinak je v rejži.
Já to vidím tak, že origo zvedáky mohou se zcela klidným svědomím používat ti, kteří mají své vazy v pořádku. (Třeba já.

) Ti co mají polorozpadlé vraky pochybného stavu s emigrovanými výztuhami prahů, jsou potom odsouzeni k používání různých náhrad, přičemž za nemožnost zvednout auto origo heverem hází vinu na tento, místo toho, aby se zamysleli a svůj vrak opravili, nebo sešrotovali.

Napsal: stř črc 27, 2011 10:26
od Teepee
Počkej, až ti hupne z originálu dolů a tento se zaryje do dveří, to bude mít Jahoda radost.
Napsal: stř črc 27, 2011 10:30
od radek mb
Počkej, až ti hupne z originálu dolů a tento se zaryje do dveří, to bude mít Jahoda radost.
To by mohl být pro Hurikána dost frustrující zážitek...
Napsal: stř črc 27, 2011 11:43
od Luděk Musil
radek mb píše:Počkej, až ti hupne z originálu dolů a tento se zaryje do dveří, to bude mít Jahoda radost.
To by mohl být pro Hurikána dost frustrující zážitek...
Neděsto ho! Už tak prožívá cca 3 infarkty týdně

. L.