Stránka 1 z 2
Hučanie neutrálu
Napsal: čtv črc 07, 2011 22:57
od Weini
Ahojte, s nivou som nováčik. Tak pomaly na mňa
Ked mam na prevodovke neutrál, a povolenú spojku tak ide hukot od prevodovky pripomínajúci Aviu. Po zatlačení spojky to stíchne. Pri jazde s rýchlosťami to nehučí. Chcel by som vedieť či je to úplne normálne a bežné u týchto áut alebo je tam odídené nejaké ložisko či nejaký iný problém. Ide o nivu s motorom 1,9D. Neviem či tieto motory majú presne tú istú prevodovku alebo je to u týchto motoroch iné.
Ak tam je aj nejaká závada napríklad ložiska alebo niečoho. Dá sa s tým jazdiť či račej nie? Chystám sa budúce dva týždne jazdiť každý deň po dosť dlhej renovácii vozu po kúpe a bojím sa aby ma to niekde nenechalo. Prezeral som forum a podobný problém som tu nenašiel, tak preto nová téma.
Napsal: pát črc 08, 2011 13:55
od astero
Aspoň u mňa je to normál, už dva roky. Prisudzujem to ložisku, ale spojka mi preklzuje takže sa celkom desím čo v nej bude za hnoj. Moc sa mi do toho nechce
Napsal: stř črc 27, 2011 16:42
od dusan1488
ja som to uz vyriesil ale aj ja som takto jazdil skoro rok u mna to bol kardanovy kriz
hučanie
Napsal: stř črc 27, 2011 20:08
od Weini
Zistili sme že to bude asi prevodovkou, včera sme to skúšali a aj pod autom pri naštartovanom a dosť čudné zvuky idú z prevodovky, a pri nízkych otáčkach začne zvláštne plechovo šramotiť. Bude dáka rosypaná, dakedy pri preradení na vyššiu rýchlosť buchne, pri podradení nebúcha. Neviem kolko ešte vydrží ale časom bude treba zrepasovať alebo rovno vymeniť. Ak tam teda ešte niečo nieje odfajčene.
Re: Hučanie neutrálu
Napsal: pát lis 20, 2015 17:11
od ivanivan
Zdravim mam podobny problem,pri neutrali vychadza pravdepodobne z prevodovky pravidelny rychlejsi rachotavy zvuk no pri stlaceni spojky to nepocut.V lete som menil komplet spojku aj lozisko no pri tazsiom rozbiehani hlavne dokopca trochu zapiska.Olej v prevodovkach som tiez menil.Co by to asi mohlo byt?
Re: Hučanie neutrálu
Napsal: čtv bře 31, 2022 10:45
od spooon
mám úplně stejný problém jako předřečník. Při puštěné spojce hučí, když si sešlápnu - ticho. Při jízde těžko soudit, to tam hučí všechno kolem
Dle příznáků to vypadá na spojkové ložisko, je má úvaha správná? Případně jak je složitá výměna?
Re: Hučanie neutrálu
Napsal: čtv bře 31, 2022 14:53
od Mara
Spojkove lozisko by to byt mohlo, stejne i mozna hlavni v prevodovce. Vymena narocnost obnáší, bez sundani prevodovky to nejde a nejakou tu chvilku to zabere.
Re: Hučanie neutrálu
Napsal: čtv bře 31, 2022 23:15
od Henry
Spojkove lozisko to byt nemoze, bez stlacenej spojky pri spravnej voli sa predsa nedotyka vypinacie lozisko o stit spojky/tanierovu pruzinu a teda sa netoci. Vadne vypinacie spojkove lozisko by naopak hucalo iba pri stlacenej spojke. Toto bude niektore lozisko v prevodovke podla toho co vsetko sa toci na neutrale, neviem presne, ale predpokladam aspon predne lozisko hnacieho a predne lozisko predlohoveho hriadela. Ked stlacis spojku, odpojis tociaci sa motor od prevodovky, jej hriadele sa prestanu tocit a preto to stichne. Skontroluj hladinu oleja v prevodovke a viac to neries, huciace loziska v prevodovke su uplne bezna vec na kazdom starsom aute a vacsinou to dlhodobo nicomu nevadi. Hlavne na Nive, kde vybratie prevodovky znamena rozobratie polovice auta, ju treba vyberat az v najkrajnejsom pripade (rozsypana prevodovka alebo spojka).
Re: Hučanie neutrálu
Napsal: pát dub 01, 2022 05:05
od Cory
Henry píše:Spojkove lozisko to byt nemoze, bez stlacenej spojky pri spravnej voli sa predsa nedotyka vypinacie lozisko o stit spojky/tanierovu pruzinu a teda sa netoci. Vadne vypinacie spojkove lozisko by naopak hucalo iba pri stlacenej spojke. Toto bude niektore lozisko v prevodovke podla toho co vsetko sa toci na neutrale, neviem presne, ale predpokladam aspon predne lozisko hnacieho a predne lozisko predlohoveho hriadela. Ked stlacis spojku, odpojis tociaci sa motor od prevodovky, jej hriadele sa prestanu tocit a preto to stichne. Skontroluj hladinu oleja v prevodovke a viac to neries, huciace loziska v prevodovke su uplne bezna vec na kazdom starsom aute a vacsinou to dlhodobo nicomu nevadi. Hlavne na Nive, kde vybratie prevodovky znamena rozobratie polovice auta, ju treba vyberat az v najkrajnejsom pripade (rozsypana prevodovka alebo spojka).
Spojkove lozisko naozaj bez stlacenia nehuci - pokial je medzi loziskom a vytlacnou pakou nejaka vola. Ak paka permanentne tlaci na lozisko, hucat moze. Ak ide o pisklave zvuky, tak tie moze "plastove" lozisko vydavat veselo aj bez vytlaku, je to bezne na verziach s pomocnym spojkovym valcom s automatickym nastavovanim vole.
Demontaz a montaz prevodovky na zdvihaku je zalezitost 2 hodin a netreba rozoberat pol auta. Niekedy ide naozaj len o diskomfort pri hucani, no bez pocutia nazivo to nikto nevie posudit, ci je to vazne alebo nie. Rozhodne je lepsie to riesit v predstihu. Nevyhodou je, ze po otvoreni prevodovky a zisteni stavu, sa moze oprava predlzit o par dni, pretoze bude potrebne objednat nejake diely naviac.
Co sa tyka lozisk v prevodovke, pri vozidle v klude na neutrali sa toci lozisko na vstupe, ihlickove lozisko medzi vstupnym a vystupnym hriadelom a dalsie 3 loziska na spodnom hriadeli.
Re: Hučanie neutrálu
Napsal: ned dub 03, 2022 18:19
od spooon
olej zkontroluju, a pak uvidím. aktuálně musím vyřešit technickou a pak budu řešit tohle. Asi to dám někomu, kdo tomu trochu rozumí ať na to mrkne. Podle mě tam bude víc věcí, protože při větších rychlostech (nad 60km/h) to celý vibruje a hučí. Ale nevím, do jaké míry je to normální, páč je to moje první Niva
a byla skoro zadarmo, tak nepředpokládám, že bude v cajku. Ale není moc zrezlá, tak ji chci zachránit. Aktuálně sem s ní najezdil asi 80km a to vše pomalu po loukách/lesních cestách.
Re: Hučanie neutrálu
Napsal: ned dub 03, 2022 19:32
od Henry
Musis si ujasnit, ci to chces opravovat sam alebo sa spolahnes na niekoho ineho. Ak to chces riesit sam, zameraj sa na vibracie/volu kardanov a vystredenie hlavnej-pridavnej prevodovky a ich spojenie, je tu o tom dost popisaneho. Ak to chces riesit komercne, nepotrebujes studovat nic, staci platit.
Re: Hučanie neutrálu
Napsal: ned dub 03, 2022 19:45
od spooon
samozřejmě bych to raději vyřešil sám, ale uvidím, jak bude čas a chuť. Po koupi bylo v plánu udělat přední brzdový hadičky a zadní prasata. Skončilo to téměř kompletní repasí brzd, včetně trubek, bubnů, destiček, paken...
Tak se bojím do něčeho pouštět
Re: Hučanie neutrálu
Napsal: ned dub 03, 2022 20:06
od Henry
Bohuzial, keby si si tu viac precital o kvalite sucasnych nahradnych dielov a hlavne gumy, tak by si tie hadice mozno ani nemenil, ak po silnom stlaceni pedalu nepraskli. Das tam novu hadicu a do roka bude vyzerat horsie ako ta povodna. Zadne (a ani predne) valceky by som tiez nemenil bez rozmyslu, ak su zatuhnute, daju sa vacsinou pekne rozhybat a prelapovat, ak na nich nich nie je hlbkova korozia (kratery).
A keby si sa zacal vrtat v prevodovke, tiez by si mozno dopadol tak, ze by si postupne spravil komplet GO prevodovky, lebo vzdy je dovod nieco menit. Moj nazor je, ze do prevodovky, ktora radi rychlosti a tieto nevypadavaju, netreba zasahovat. Ked sa rozsype, zozenies nahradnu, vymenis kus za kus a jazdis dalej a zatial budes moct pomaly a v klude robit GO vymontovanej prevodovky, ktora ti potom zostane do zasoby.
Re: Hučanie neutrálu
Napsal: ned dub 03, 2022 22:57
od spooon
výměnu hadiček sem dělal na doporučení předchozího majitelev - kolo přibržďovalo. Nějak sem nad tím nepřemýslel, ale podle mě to byly jen zatuhlý pístky v brzdiči. No co už, stalo se.
Takže zkontroluju olej v převodovce a diffech, motorák vyměním a zatím budu jezdít a uvidíme.
Re: Hučanie neutrálu
Napsal: pon dub 04, 2022 12:45
od Henry
Tiez som mal po kupe Nivy kusajuce brzdy, vsetky piestiky v prednych valcoch boli zatuhnute. Podarilo sa mi ich prelapovat a vymenit gumicky a odvtedy funguju ako maju dodnes. To len ako priklad, ze niekedy to staci.
Skontrolovat vsetky oleje sa hodi. Tiez po kupe som z lenivosti skontroloval iba oleje v motore, pridavnej prevodovke a zadnom dife a v nich bola hladina ok, tak som usudil, ze bude vsade. No a potom som asi po roku a 2000 km vypustil z hlavnej prevodovky cca. 0,2-0,3 l pri vymene oleja. Po doliati spravneho objemu dokonca prestala skrtat 1ka, co som pripisoval znicenemu synchronu a tiez prevodovka funguje dodnes aj s
olamanymi zubami kolesa 5. stupna (asi zomlelo pruziny z kulisy radenia, ale zvysky som v prevodovke nenasiel, asi ich niekto vylovil). Prevodovka Lada proste vydrzi fakt vela:
https://www.youtube.com/watch?v=Yoe5nrqVdeo