Stránka 1 z 1
Převodovka
Napsal: ned črc 03, 2011 20:52
od Don36
Ahoj. Chtěl jsem se zeptat jestli by šla dát do 2101 5st. převodovka, popřípadě z kterýho modelu by byla nejvhodnější nebo je to jedno. A taky jestli to nepojede hůř s 5 st. než 4 st., když tam je dif. s poměrm 4,3.
Napsal: ned črc 03, 2011 20:59
od Drobek81
prevodovky jsou zamenne, staci vymenit jen prevodovku. Akorat je dobre mit k prevodovce i zadni pricku se silentblokem, zalezi ale kterou budes mit. Na jeden typ pasuje silentblok ze 4q (pricka ne), na druhej typ je potreba mit silentblok i pricku. Nejlepsi je vymontovat 5q z jineho auta i s tou zadni prickou a mas jistotu. Hur to nepojede, spise lepe - ale to je vec nazoru.
Napsal: pát črc 15, 2011 13:08
od Luděk Musil
Drobek81 píše:Hur to nepojede ...
Ideální by bylo sehnat pětikvaltku z 2105/1300. Jde o převodování prvních tří kvaltů. L.
Napsal: čtv črc 21, 2011 18:57
od Don36
Díky za odpovědi, uvidim co seženu.
Napsal: čtv črc 21, 2011 22:07
od Hurikán
Luděk Musil píše:Ideální by bylo sehnat pětikvaltku z 2105/1300. Jde o převodování prvních tří kvaltů. L.
Dovolím si jen lehounkou korekci - všechny ladovácké 5q mají stejné zpřevodování. Nejsou 5q pro 1300 a pro 1500 resp. 1600 a 1700. Je jen jeden typ 5q a to 2107. První tři stupně jsou stejné, jako v klasické 4q převodovce z 05, přičemž 4. stupeň je ve všech převodovkách stejný (1:1). Jestliže chce Don36 dávat 5q do 01, tak jediným rozdílem po instalaci 5q, kromě přibyvší pětky, bude lehké prodloužení prvních tří rychl. stupňů.
Napsal: pát črc 22, 2011 10:50
od Vašátor
Hurikán píše:Jestliže chce Don36 dávat 5q do 01, tak jediným rozdílem po instalaci 5q, kromě přibyvší pětky, bude lehké prodloužení prvních tří rychl. stupňů.
a rychloměr bude ukazovat špatně - převod rychloměru v převodovce je nastaven na dif 3,9.
Sám mám 5q v 2101 již několik let a jsem s ním maximálně spokojen. Když je vůz plně naložen, hodilo by se spíše původní zpřevodování prvních třech stupňů, při normálním cestování ovšem žádný rozdíl znát není.
Napsal: pát črc 22, 2011 21:30
od MartasBrno
Poprosím o reakce. vzhledem k problémům s 5q převodovkama mne napadlo použít jinou variantu zrychlení auta - použít delší dif. To, že bych si zparchantěl všechny kvalty vím, včetně toho, že bych neměl jedničku jak v traktoru - na víc, ale že bych ji skutečně využíval vždycky.
Máte nějaké postřehy k tomuhle řešení? Napadá mne pouze hypotetické zvýšení spotřeby, díky tomu, že bych jezdil víc na ztrátovější kvalty, než je 4ka (převod na přímo, bez zatížení půlky převodovky...).
Teoreticky bych mohl zvýšit stálý převod přinejmenším tam, kde jsou první rychlosti v převodovce 2105 - beztrestně, když je má 05ka seriově.
Šlo by o náhradu 4,3 hodnotou 4,1. Výsledek je ten, že bych měl jedničku rychlejší, dokonce ještě rychlejší než má 05ka s difem 4,3 o stejný rozdíl, co má proti 01, dvojka, a trojka by byly přesně mezi a čtverka zase rychlejší...
Je to velká hovadina? Třeba Tommel se na to moc netváří

Napsal: sob črc 23, 2011 07:21
od Dusan
Hurikán píše:Luděk Musil píše:Ideální by bylo sehnat pětikvaltku z 2105/1300. Jde o převodování prvních tří kvaltů. L.
Dovolím si jen lehounkou korekci - všechny ladovácké 5q mají stejné zpřevodování. Nejsou 5q pro 1300 a pro 1500 resp. 1600 a 1700. Je jen jeden typ 5q a to 2107. První tři stupně jsou stejné, jako v klasické 4q převodovce z 05, přičemž 4. stupeň je ve všech převodovkách stejný (1:1). Jestliže chce Don36 dávat 5q do 01, tak jediným rozdílem po instalaci 5q, kromě přibyvší pětky, bude lehké prodloužení prvních tří rychl. stupňů.
kolecka sa daju zamniť aby ostalo povodne sprevodovanie nie ?
Stou vymenou diferaku neviem ci by si postrehol nejaku úsporu.....
Napsal: sob črc 23, 2011 14:34
od Křečík Barbuška
MartasBrno píše:Poprosím o reakce. vzhledem k problémům s 5q převodovkama mne napadlo použít jinou variantu zrychlení auta - použít delší dif.
5q delším difem nenahradíš, sám jsem si velice uvykl na 3,9 a při nynějších obtížích s pátým stupněm se čtverkou na okreskách "trpím". Pro dálniční jízdu kdy nechceš zavazet ostatním a zároveň hluchnout je pátý kvalt nutností. Pravda, patnáctka je jinčí kafe než dýchavičná 1200/1300

, ale i ony se dají vydráždit

.
Napsal: ned črc 24, 2011 10:56
od Vašátor
Osobně beru radši lehce kňourající 5q než tichý 4q. Jezdím pouze v létě, takže mám víceméně stále stažené okénka a navíc aerodynamický hluk vozu při vyšších rychlostech stejně kňourání 5-ky přehluší. Tudíž můj názor: jednodušší sehnat dobrý 5q, popř. v něm vyměnit nějaké to ložisko a hotovo.
Napsal: ned črc 24, 2011 11:07
od MartasBrno
Tak ti Koko děkuju za tu dýchavičnou dvanáctku

a za názor. Čekám, jak dopadneš se skládáním toho 5q.
Vašku, nojo, kdyby jenom ložiska. Uvidíme, štěstí, když je unavený, prý sedne i na vola

Napsal: ned črc 24, 2011 11:29
od Vašátor
Nojo, je to dost loterie. Na mým 5q je unavený ložisko na vstupním hřídeli, kvílí to po zahřátí na všechny kvalty, nicméně k rozborce jsem se ještě nedokopal. Stačí pootevřít okno a kvílení převodovky zmizí v hluku větru

. Letos jedeme opět do Bulharska a jsem velice rád, že v mým dýchavičným dvanáctikilu 5q je

. Bez něj by to opravdu nešlo....teda šlo, ale s odost menším komfortem.
Napsal: ned črc 24, 2011 16:22
od Cory
Vašátor píše:Jezdím pouze v létě, takže mám víceméně stále stažené okénka a navíc aerodynamický hluk vozu při vyšších rychlostech stejně kňourání 5-ky přehluší.
A v zime to prehlusi ventilátor
