Stránka 1 z 4

Čím natřít část výfuku?

Napsal: sob pro 03, 2005 12:48
od Acibuk
Potřebuju nějak antikorozně ošetřit vývod splodin z motoru - tu část, která slučuje 4 trubky do jedné, když to řeknu stupidně.. Jinými slovy vývod z motoru. Je to součástka dosti tepelně namáhaná, soudě podle opálení původního nátěru, takže bych potřeboval něco, co se nespálí a má vysokou teplotní odolnost.. Poraďte, prosím.. stříbřenka?

Napsal: sob pro 03, 2005 13:25
od Jiri
natrit se to da cimkoliv co se dpoziva na kourovody a odola to cervenemu zaru... tedy stribrenkou .. ale je to skoda prace moc to nevydrzi. Je lepsi to nechat pohlinikovat.
Vzhledem k tomu ze tento dil vyfuku vydrzi nejdele.. a necaka na nej voda, tak bych to neresil .........

Napsal: sob pro 03, 2005 13:26
od capodrak
Tam ti žádnej naděr nevydrží prože tam sou nejvyší teploty vyfukových spalin :wink: ...bych to neřešil až zrezaví tak vyměníš za jinej kus

Napsal: sob pro 03, 2005 13:50
od Acibuk
no, asi zvolim variantu stribrenka, diky za radu.. rezlej ho nechci nechat, pac bych chtel mit hezkej motor:) vsechno tam lestim, takze rezavej kus uprostred vy nebylo to pravy..ale diky za rady.

Napsal: sob pro 03, 2005 13:51
od Radek
Pokud myslíš svody, tak dej na rady kolegů - fakt to nemá cenu, teplota je tam taková, že ti z toho jakákoliv barva opadá během chvilky - i ohnivzdorná (i když jsem kdesi zahlídl nějakou do hodně vysokejch teplot, ale ruku na rozpálený svody bych za to nepoložil).
Pokud myslíš první díl výfuku, tak ten už se vyplatí nastříkat tou stříbřenkou (ale prodává se i černá matná barva) na kouřovody - většinou je na ní napsáno, že je i na výfuky. Tam už to vydrží podstatně déle.

Napsal: sob pro 03, 2005 19:23
od Kamil Teplárek
:salute: Existuje sprej do 550 oC a do 750 stupňů.Černý nebo stříbrný.Ale potřebuješ to mít pořádně otrýskané od rzi.Jinak se ti to za chvíli odloupe.Stříbřenku bych nedával.Ten sprej stojí kolem 350 Kč.
P.S. Taky to budu dělat.Zrovna dávám do kupy jednu 1500 od Míry. :salute:

Napsal: sob pro 03, 2005 21:29
od Pool
Kamil Teplárek píše:Ten sprej stojí kolem 350 Kč.
Nemají nějaký menší množství, třeba i v plechovce - hlavně levněji..? Chtěl bych taky natírat výfuk, ale jenom kousek (1m posvařované části) a 350,- je dost..

Napsal: sob pro 03, 2005 22:25
od Majo
tam nic moc dlho nevydrzi a co vydrzi stoji viac nez predny diel vyfuku, takze by som to nejak neriesil...

mimochodom mne pozinkovane zvody vydrzali 20 kilometrov a zinok docista zhorel. Uz to aj pekne hrdzavie. Ale na celom zvysku vyfuku az po koniec drzi ten zinok krasne - dokonca i zvnutra :D

Napsal: sob pro 03, 2005 22:49
od Pool
Tak jsem se trochu díval na netu. Barvy na to jsou, ale chce to řídit se pečlivě návodem a je to zdlouhavá činnost. Potom se to možná neoloupe! :thumbup:

Obrázek Obrázek

Návod:

Povrch kovu musí být před nátěrem pečlivě očištěn, zbaven rzi a odmaštěn. • 1x základní nátěr silikonovou barvou vypalovací SILIKON ZÁKLAD nanesený štětcem. Nátěr se nechá zaschnout při teplotě 20°C po dobu 30 minut (odtěkání rozpouštědel) a potom se nátěr vypaluje při teplotě 200°C po dobu 1 hodiny. • 2x nátěr SILIKON 500 STŘÍBŘENKOU (K 2100) vypalovací nanesený štětcem v optimální tloušťce jedné vrstvy 15 - 20 mikrometrů. Nátěr se nechá zaschnout při teplotě 20°C po dobu 30 minut (odtěkání rozpouštědla) a potom se nátěr vypálí při teplotě 200°C po dobu 1 hodiny. Každou vrstvu nutno vypálit zvlášť. Bez vypálení je nátěr povrchově zaschlý za 24 hodin a lze s výrobkem manipulovat.

Použití:

K nátěru kovových předmětů vystavených trvale teplotám do 500°C, (krátkodobě do 800°C). Používá se pro nátěry kouřovodů, dvířek pecí, kotlů apod. Nátěr samotnou barvou K 2100 (bez základního nátěru) je určen pro mírnější korozivní namáhání. Při ochraně kovů proti vlivům teploty a povětrnostním vlivům je nutno předem udělat základní nátěr barvou SILIKON ZÁKLAD.

Napsal: ned pro 04, 2005 02:25
od Ondra 07
No jak jsem se docetl v chytre knize,vyfuky se tzv "sopujou" potah vrstvou hliniku ci zinku (hlinik to ochrani 4x dele) podle Tumy...A na to se jeste da lak na bazi silikonu s obsahem hliniku.Jestli to vsak vydrzi teplotu prvniho dilu... To vi buh :lol:

Aci nez budes ten motor lestit,tak ho hlavne vygeneralkuj!!!krouzky,tesneni,serizeni vseho moznyho (1203 neznam) a pak si hraj s ti jak vypada.Na motoru je nejdulezitejsi co je vevnitr,povrchova uprava je to posledni a navic se ti to bude daleko lip strikat,lestit a lakovat,kdyz bude venku a rozhozenej.Je to nadyl,ale vysledek bude stat za to.Muj nazor :wink:

Napsal: ned pro 04, 2005 12:19
od Acibuk
nektery tesneni menime, nektery nechavame.. je to blby, ale generalku musime delat tak napul, pac jsme ted bez garaze a na ulici v tehle kose toho moc neudelas..takze se cisti motor, meni se olejova vana, opravuje se vyfu(c)k a nektera teseni, ale bohuzel ne vsechno:'

Napsal: ned pro 04, 2005 17:45
od Kamil Teplárek
:salute: Tímto sprejem jsem ošetřil všechny tří díly výfuku na 2102,a vydržel mi 6 let.(Zadní odešel po 5)Pohlinikování vydrželo jen 4 roky.Sůl,voda a teplo udělaly své.Uvažuju udělat celý z nerezu,jen aby to nebylo zbytečně těžké. :salute:

Napsal: ned pro 04, 2005 18:00
od Little Red Riding Hood
Kamil Teplárek píše::salute: Tímto sprejem jsem ošetřil všechny tří díly výfuku na 2102,a vydržel mi 6 let.(Zadní odešel po 5)Pohlinikování vydrželo jen 4 roky.Sůl,voda a teplo udělaly své.Uvažuju udělat celý z nerezu,jen aby to nebylo zbytečně těžké. :salute:
taky uvažuju o nerezu.. a přemýšlel sem o tom sestrojit první díl (ve smyslu toho že bude od každýho válce jedna trobka..) na foru to už bylo.. přemýšlel ste o tom někdo??. .

Napsal: ned pro 04, 2005 18:12
od Kamil Teplárek
:salute: Sice jsem o tom uvažoval taky,ale myslím si,že tam není tolik místa(kolem kastle a řídícich tyčí). :salute:

Napsal: ned pro 04, 2005 18:16
od Little Red Riding Hood
Kamil Teplárek píše::salute: Sice jsem o tom uvažoval taky,ale myslím si,že tam není tolik místa(kolem kastle a řídícich tyčí). :salute:
no tak vyrobený to je, tak proč to nějak neokopírovat.. :wink: