Stránka 1 z 1

karburator

Napsal: úte čer 07, 2011 20:55
od RIKIJAN
nechce mně jet auto na benzin ale na plyn jede v pohodě a dneska jsem zjistil že je prasklý mikrospínač má to zasadní vliv na jízdu na benzin???děla to toto benzin nastartuje jakože dobry zacuka a chcípne plyn jezdí startuje všechno v pohodě motor tam mám 03 ale nevím co tam je za karbec

Napsal: stř čer 08, 2011 07:18
od Marek
Jedná se o karburátor DAAZ OZON 2107 (pravděpodobně). Mikrospínač řídí ekonomizér, což je přídavný systém karburátoru pro uzavírání volnoběhového kanálu při deceleraci. Pokud mikrospínač je vadný nebo nesprávně seřízený, může to volnoběh a vlastně i běžnou jízdu dost zásadně ovlivňovat.

Pokud si s tím nevíš rady, doporučil bych Ti ekonomizér úplně odstavit. Při provozu na LPG ho stejně nepotřebuješ a pokud zlobí, je to akorát o nervy. Vyřazení tohoto systému není složité - otázka pěti sekund.

Postavíš-li se k pravému blatníku auta a podíváš na karburátor, kolmo zprava vstupuje do karburátoru slabá hadička, které budeme říkat "hadička A" (vedle šroubku na seřizování volnoběžných otáček). Půjdeš-li po ní, dojdeš k takové malé kulaté "nádobce" našroubované na pravém podběhu - jedná se o elektropneumatický ventil (vedou do něj dva drátky). Z toho ventilu pak vede druhá hadička, té budeme říkat "hadička B" přímo do sacího potrubí.

Musíš udělat jednoduchou věc - hadičku A spojit přímo s hadičkou B, tedy vyřadit zmiňovaný elektropneumatický ventil ze systému. Pak to musí fungovat.

Napsal: stř čer 08, 2011 07:56
od Cory
Marek píše:Pak to musí fungovat.
Pokial nie je prasknuta membrana v samotnom ventile karburatora.

Napsal: stř čer 08, 2011 08:37
od Marek
Přesně tak. Ale to jsem nechával jako druhou možnost - nechtěl jsem ho zasypat přívalem informací :wink:.

ekonomizer

Napsal: stř čer 08, 2011 18:59
od RIKIJAN
ekonomizer byl odpojen už někým předemnou tak se mám kouknout na co případně jaká to je menbrana co bude potřeba vyměnit

Napsal: stř čer 08, 2011 22:06
od MartasBrno
Je to membrána v "jehle" volnoběhu. Je v tom kulatém tělísku, do kterého vede ta tenká hadička od podtlaku. Prakticky na něm drží přišroubovaný ten mikrospínač.

Napsal: ned čer 12, 2011 06:50
od Křečík Barbuška
Diagnostika protržené membrány jest snadnou. Odpoj hadičku od sání, vlož do úst a opatrně vcucni. Pokud bude pořád co sát je membrána v čoudu. Připrav se na to, že můžeš nasát i trošku benzínu či jeho par. Membrána jako taková se nemění. Prodávají se jen celá tělěsa pneuraketek. Jejich kvalita bývá občas problematická v kvalitě fixace jehly v memráně či opracováním jehly samotné. Pokud netrváš na funkci ekonomizéru je lepší sehnat místo pneuraketky tělísko s jehlou bez membrány, cca. 100Kč.

Vypadá to takhle, ale musí v tom být zašroubovaná ještě ta mosazná jehla.

Obrázek

Napsal: ned čer 12, 2011 10:31
od Marek
Ano - určitě dobrá volba.