Stránka 1 z 1

Ruční brzda

Napsal: ned kvě 08, 2011 10:50
od Luděk Musil
Jak jsem koupil - tak prodávám. L.
---------------------------------------------------------------
Dobrý den,
Od podzimu mám Nivu 1,7i r.v 2001.Je normální,že pokud chci zabrzdit za jízdy nouzově ruční brzdu,tak nedojde k okamžitému "zaflokování" jako je tomu i jiných aut ale dochází ke zpomalování až do zastavení.Při rozjezdu v kopci auto stojí a neujíždí.Lanka chodí volně,vůle je seřízena,nové brzdové válečky a čelisti,normální provozní brzda funguje.Před výměnou to bylo stejné.
Byl bych Vám moc vděčný za každou radu nebo tip.

S pozdravem LukAs

Napsal: ned kvě 08, 2011 20:30
od Luděk Musil
Možná mám špatně seřízenou ruční brzdu, ale zadní kola se mi zablokují pouze v případě nečistoty na vozovce (ale mám kombi - ne NIVU). L.

Napsal: ned kvě 08, 2011 20:50
od ger007
no ono mozno zalezi na kolesach, mazda na 13" brzdila hned, dzigul na 15kach nesiel do smyku, dzigul na 13kach siel do smyku, tak neviem ci to ma s niecim takym spolocne, neskusal si uzsie gumi ?

Napsal: ned kvě 08, 2011 20:54
od dandy
Luděk Musil píše:zadní kola se mi zablokují pouze v případě nečistoty na vozovce
čo na to válce na STK?

Sorry za OT.

Napsal: ned kvě 08, 2011 21:00
od Luděk Musil
dandy píše:
Luděk Musil píše:zadní kola se mi zablokují pouze v případě nečistoty na vozovce
čo na to válce na STK?

Sorry za OT.
Tam, kam jezdím na STK mi neohýbají páku ruční brzdy (což mi udělal jeden "technik" ve Vyškově a pak mě vyhodil). Ale možná jsem jen měkkej a netáhnu ručku za maximum (ještě jsem neměml potřebu). L.
Sorry za OT

Napsal: ned kvě 08, 2011 21:06
od Laďuša
Podle mě ručka neni od flekování, ale spíš od zajištění vozidla. Nikdy mě neflekovala, ale auto na kopci udrží. Na válcích kein Streß. Ale měla by bejt souměrná.

Napsal: ned kvě 08, 2011 21:52
od Křečík Barbuška
Na sedanu pomocí ručky zadní kola do blokace dostanu na kombálu nikoliv. Subjektivně je na tom ručka v kombálu i přes velikou snahu horší, ale na STK nic neříkali. Jak je to u "těžké" Nivy? To musí zodpovědět ti co ji mají.

Napsal: pon kvě 09, 2011 09:00
od Teepee
No Niva má větší kola než sedan, takže síla (páka, kroutící moment) na brzdové ústrojí je větší. Jenže já nevím, jestli je zadní brzda u NIVY "větší" nebo stejná jako na klasice, ale na klasice zablokovat kola moc nejde. Snad na té šotolině, ale na suchém asfaltu ani náhodou.
A třebas u Peugeota 406 mám ruční brzdu myslím si ve velmi dobrém pořádku a tam brzdí ještě hůř než na LADĚ. Možná právě proto, že auto má o cca 200 kilo víc a kola 15 palců, zatímco pakny a celková konstrukce zadní brzdy je prakticky stejná s LADOU.

Napsal: pon kvě 09, 2011 09:17
od ger007
ono ta rucka moc na take veci neni, dam priklad
auto s korucovymi brzdami na zadku nebrzdi na rucku skoro nic, pri tom v kopci to auto normalne podrzi, ked chces aby ti to na tu rucku hodne brzdilo, predelaj si to na hydrauliku a trmataraaaa a bude to brzdit jak svina !

Napsal: pon kvě 09, 2011 11:35
od MartasBrno
Jen se zeptám - jaký to má smysl řešit? Žádný - flokování zadních kol není žádný ukazatel.

Nakonec to opravdu bude blbý dotaz :wink:

Napsal: pon kvě 09, 2011 12:06
od Luděk Musil
MartasBrno píše:Jen se zeptám - jaký to má smysl řešit? Žádný - flokování zadních kol není žádný ukazatel.
Ono jak se to vezme :idea: .
Ruční brzda je k tomu, aby spolehlivě udržela auto v kopci. Dokonce jsem před lety (když jsem odebíral časopis Svět motorů) četl v jejich testech parametr "Zastavení auta z (určité - nevímjaké asi 60 km/h) rychlosti pouze na parkovací brzdu". Takže nějakým parametrem to být může.
Ale zkusme na tento problém nahlédnout odjinud.
Běžná provozní brzda je hydraulická takže tento systém spolehlivě dokáže zablokovat kola (princip nestlačitelnosti kapaliny).
Kdežto parkovací brzda je lanková. Na zablokování asi mít sílu nebude (nemluvím o případě kdy za ručku zaberu max. silou a přitom ji třeba i ohnu) Mechanická část - lanko má schopnost se i po zatažení trochu "natáhnout" (je to přece jen pletené lanko) a proto snížit přítlak brzdové čelisti na buben. L.
PS: dnes ráno jsem zkoušel přibrzdit "ručkou" a kola mi šly skoro do smyku. Tedy - nezablokovaly se, ale pískaly mooooc pěkně.

Napsal: pon kvě 09, 2011 14:34
od Luděk Ondrůch
Pokud ti dojde u Nivy k úniku brzdové kapaliny z jakéhokoli okruhu, tak ti bude vždy brzdit předek. Na přední brzdy jsou vedeny oba okruhy nezávisle na sobě.

Napsal: pát črc 08, 2011 23:03
od jackfree
Trochu tomu nerozumim, ale pokud jde o funkci ruční brzdy u Nivy, na suchém asfaltu v přímém směru brzdí flokem jen těžko, v zatáčce pro odsazení zadní části vozu již lépe, ale tam působí krom dopředné síly a odvalujících se kol i síla odstředivá. Na mokrém asfaltu bez problému a na ostatních površích (štěrk, bahno,písek, sníh, tráva samozřejmě také) . ještě je lepší, ne však nutné, šlapat spojku při normálním režimu, ručka samozřejmě nefunguje s uzáverkou(nefunguje ve smyslu blokování pouze zadních kol).. jinak krom povrchu záleeží i na pneu které jedu a tlaku... jinak se utrhne stejná guma při tlaku 2.7 a při tlaku 0.9