Stránka 1 z 2

ventily seřízení

Napsal: pon kvě 02, 2011 08:20
od Yogi
Vím, že se to tady probírá často, mám 2105 a postup seřízení ventilů je mi jasný, teoreticky, ale v praxi s tím nemůžu hnout. Z obrázků to nějak nejde vyčíst, ale chápu, že při seřizování musím povolit pojistnou matici a seřizovat seřizovacím šroubem. Snad se nebudu ptát hloupě, ale je pojišťovvací matice ta na klíč č. 17? Pokud ano, nejde mi to ani za boha povolit...a seřizovací šroub je na 13-ku klíč? Je nějaký problém s tím povolováním pojistné matice? Díky

Napsal: pon kvě 02, 2011 09:04
od Marek
Ano - pojistná je ta větší, stavěcí šroub je menší.

že to nejde povolit není žádná novinka. Pokud to předtím utahoval debil, není se čemu divit.
V případě, že se to nepovede povolit, nezbývá nic jiného, než sundat vačku a pojistné matice povolit očkovým klíčem nebo Golou. Pak vačku nasadit zpět, její domeček správně utáhnout (od středu ku krajům momentem 25-28 Nm) a poté seřídit ventily.

Napsal: pon kvě 02, 2011 12:54
od Yogi
Díky...no tak to mám radost, snad se mi to podaří povolit normálně. Při seřizování ventilů jsem zjistil, že když dám značku na vačkovém kole proti výstupku..tak ryska na spodním kole je dost mimo ty tři čárky na krytu motoru...současně palec je kousek mimo 4. válec...nechápu, že to normálně jelo, když jsem to koupil. Jasně,že dám nový rozvoďák a seřídím to, ale může z toho pramenit nějaká závada do budoucna, když s tím ten člověk přede mnou takhle jezdil?

Napsal: pon kvě 02, 2011 13:03
od Marek
Pravděpodobně je to pouze vytahaným řemenem. Pokud bude řemen nový, musí to sedět přesně - značky na vačce se kryjí v okamžiku, kdy písty 1. a 4. válce je v horní úvrati (spodní značka na klice).

Napsal: pon kvě 02, 2011 13:04
od Luděk Musil
Yogi píše:nejde mi to ani za boha povolit
k tomu
Yogi píše:snad se mi to podaří povolit normálně
doporučil bych ani se nesnažit o povolení plochým stranovým klíčem a rovnou sundat vačku a matici povolit očkovým klíčem. A pokud přitom budeš zrovna i měnit rozvodový řemen - tak to máš téměř při jedné práci. L.

Napsal: pon kvě 02, 2011 13:05
od Marek
Taky si myslím - rozhodně to neznásilňovat. Pokud ožužláš šestihran na pojistných maticích, akorát si zaděláš na problémy do budoucna.

Napsal: pon kvě 02, 2011 14:21
od Štěpán
Já bych ještě poradil, že při povolování zabírat za obadva klíče. Jak tou 17-kou, tak i tou 13-kou. Akorát pozor na ruce. Občas i s těma klíčema letěj někám k nejblizšímu ostrýmu rohu někde poblíž. :roll:

Napsal: pon kvě 02, 2011 18:59
od Vašátor
Pokud jsou pojistné matice opravdu hovadsky dotažené, nesnaž se jen rukou. Najdi si řádně širokou 17ku klíč, nerozjetou, nejlépe chrom-vanadium nebo z jiného tvrdého materiálu. Klíč nesmí na matici klechtat. Nasaď jej na matici, na klíč nasaď trubku a přidržujíc klíč na matici (aby nesklouzl) zaber za trubku. Musíš ale dávat pozor, aby klíč nesklouzl. V případě že ti sklouzne z matice, matici ožvejkáš!

Napsal: úte kvě 03, 2011 07:57
od Yogi
Díky, ještě to zkusím kvalitním klíčem, ale znásilňovat to nebudu a když tak mi nezbude než sundat tu vačku.

Napsal: úte kvě 03, 2011 09:14
od Marek
Pokud se chystáš měnit řemen rozvodů, měl bys v součinnosti s ním vyměnit i simering vačkového hřídele (já měním všechny tři simeringy - na vačce, na klice i na vloženém hřídeli). Doporučuje se to. A tudíž stejně musíš demontovat kolo vačky a vačku z motoru - čili to budeš mít při jednom :wink:.

Napsal: úte kvě 03, 2011 14:19
od Křečík Barbuška
Pokud ty simeringy netečou tak bych na to nešahal, existuje jedno pravidlo: co funguje do toho se nešahá. Cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly :mrgreen: . Pokud vačka půjde dolů tak ten vršek asi jo, zkus ale sehnat nějaké jiné gufero než archivní černé, aspoň hnědé, více vydrží.

Napsal: stř kvě 04, 2011 07:27
od Marek
Já kupuju simeringy od Corteco na všechna auta, kde je potřeba to měnit, a nikdy nebyl sebemenší problém.

Je fakt, že dvacet let ve skladu ležící černý simering asi není to pravé ořechové.

Napsal: stř kvě 04, 2011 08:19
od Yogi
Tak sláva, podařilo se mi to uvolnit, koupil jsem dle vašich rad nový klíč, nasadil na něj ještě krátkou trubku a pomalým tahem jsem všechny ty šrouby uvolnil...ale držely jak prase... Jsem rád, moc se mi do sundavání té vačky nechtělo. Díky za rady.
Teď ještě řeším problém s těsněním pod karburátor, je tam Solex, pod kterým je těsnění s dvěma otvory a to nemůžu ani za boha sehnat (zkoušel mi pohoct Cory ale taky nesehnal) a to staré se mi tam vracet nechce, když už je to rozdělaný. Nemáte nějaký tip na obchod, který jsem nenašel a je dostupný z netu? Zkoušel jsem Krč, Lada-díly.cz na internetu i Autoforum v Pardubicích a dalších jejich prodejnách a nic.

Napsal: stř kvě 04, 2011 09:19
od ger007
hm hm hm a co takto ho vyrobit, kupit dve raznice vyrazit otvory obstrihat , ja som napriklad kupil 0,8mm papier na tesnenia a toooolko tesneni som si povyrabal :-D a netecu nikde, aj na karbec som uz par vyrobil a premavaju bez problemov

Napsal: stř kvě 04, 2011 10:56
od Teepee
Raznice kupovat nemusíš, stačí si pilníkem trochu "naostřit" trubičku správného průměru, nebo použít patronu ráže 7,65 ? a nebo si dát práci s nůžkami na manikůru (ty budeš stejně potřebovat na větší díry pro komory).
A tvar těsnění se získá snadno, příruba se namaže olejem a obtiskne se na papír. Až budeš hledat vhodný papír, prohlídni si krabice od bot, nebo ještě líp, ty tvrdý papíry z nástěnných kalendářů.