Stránka 1 z 1

Vri vrie a stále len vrie

Napsal: stř dub 20, 2011 08:03
od Kiwicny
Už som nešťastný stále sa trápim z mojou Ladou 2107 rok výroby je 1996 .No ale k tomu problému ktorí je ten že stále len vyviera ako keby nemala vôbec žiadny chladenie pritom voda sa mi nestráca pumpa sa točí hlavu som skúšal vymeniť 3 krát tesnenie tak isto takže už neviem čím to môže byť termostat som vybral ani to nepomohlo v oleji vodu nemám už fakt neviem čím to môže bit blok motora je tiež v poriadku ja už prisahám že pôjde do šrotu alebo tam opriem dáky iný motor. Ešte som uvažoval nad predretým motorom ale to pochybujem pretože by mi asi určite nenaštartovla. Už som fakt zúfalý

Napsal: stř dub 20, 2011 08:07
od Teepee
Jednu věc jsi nezmínil, není to náhodou netěsným víčkem chladiče?

Napsal: stř dub 20, 2011 08:10
od Kiwicny
Váko je v pohode nepreteka tak už neviem čím to môže byť ale asi ju takto poženiem :axe:

Napsal: stř dub 20, 2011 08:34
od Luděk Musil
Hele .. to mi připomíná závadu Jirky z vedlejší vesnice (Lomnice u Tišnova). Mimochodem má tedy kombo 1,7 i, ale to nevadí.
Taky jsme 2x vyměnili čerpadlo, 3x termostat a pořád vařilo ... dokonce jsme odpojili spodní hadici od chladiče a voda z něj tekla.
Po cca měsíci laborování ten chladič dal ven a místo něj jinej a najednou všechno OK. Ještě jednou prozkoumal ten chladič a byl prý ucpaný tak, že půl litru vody z něj vyteklo (což nám tehdy stačilo) a potom šlus, nic, sucho, ucpáno, ... . L.

Napsal: stř dub 20, 2011 08:37
od Teepee
Kiwicny píše:Váko je v pohode nepreteka tak už neviem čím to môže byť ale asi ju takto poženiem :axe:
Pretekat nemusí, stačí když netěsní ta spodní gumička, systém není natlakovaný a vaří hned při 100°C, když je víčko v pořádku, mělo by to vařit při o něco vyšší teplotě.
Další možnosti jsou vodní pumpa (povolený řemen, poškozené oběžné kolo, špatná vzdálenost oběžného kola od tělesa čerpadla)
Zanesený systém různými úsadami a bordelem (chladič je ucpaný, na foru se už někde řešilo)
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=3857&start=71

Napsal: stř dub 20, 2011 09:20
od Kiwicny
Ďakujem skúsim to s tým chladičom uvidím čo to povie veľmi pekne Vám ďakujem za pomoc výskúšam čo to povie

Napsal: stř dub 20, 2011 09:22
od MartasBrno
No, tak 3x měnit hlavu je asi nesmysl, když to tí není, dám ti radu: Buď klidný, nedělej zbytečně přehnaný závěry a postupuj s rozmyslem. Chladicí soustava u žigula je přetlaková, Teepee tady zmínil víčko. Ono to víčko Je složitá věc. Je v něm jednak hlavní těsnění, pak je v něm velkej přetlakovej ventil a ještě je tam malej podtlakovej ventilek. Všechny musí být v pořádku.
Závada se odstraňuje tak, že se začíná od těch nejlevnějších a nejjednodušších zásahů. Takže víčko, termostat, propláchnutí chladiče, vodní pumpa.
Ve víčku musí být vše pohyblivé a přitom těsné. Termostat se dá vyzkoušek vařením v hrnci na sporáku a sledováním, jestli zavírá/otvírá. Do chladiče jde trochu vidět, ale jen trochu. Jde ale propláchnout hadicí a proudem vody. Projdi si odkaz co sem dal Teepee.

Koukám na tvůj věk - jak dlouho to auto máš? Chvíli? a má pro tebe neznámou historii?

Klid a nohy v teple.

Napsal: stř dub 20, 2011 09:37
od Kiwicny
To auto mám už od 16 kúpil som ako nefunkčné pred tým bola chiba v prevodovke čiže som ju výmenil a slape ako nové problém z teplotou žačal asi tak pre 2 mesiacmi a od vtedy sa s tým trápim veľmi ma to trápi pretože som sa s tým autom pochodil a tá pamiatka na môoho otca v aute je za nezaplatenie ešte som uvažoval nad upchatím kanálom niekde v motore :cry:

a ešte termostat tam mám ale len telo čiže bez vnútra

Napsal: stř dub 20, 2011 09:42
od MartasBrno
Ten termostat přepíná dva okruhy - jeden zavírá a druhý otevírá. Pokud je hydraulický odpor velkého okruhu větší, než malého okruhu, pak ten vykuchaný termostat jedině uškodí a nemusí to chladit vůbec. Tea myslím si to, nevím. Spíš jsi ho měl nahradit jen hadicí do velkého okruhu a malý okruh zaslepit. Nastuduj si v literatuře jak to má fungovat.

Napsal: stř dub 20, 2011 09:47
od Kiwicny
otázka ešte jedna nema náhodou niekto zoskenovaný knižku k lade 2107

Napsal: stř dub 20, 2011 09:48
od Teepee
Kiwicny píše:otázka ešte jedna nema náhodou niekto zoskenovaný knižku k lade 2107
Knížky máme, hodně, skoro všechny: http://www.ladaklub.com/www/knihovna.php
Ale na některé je pro širokou veřejnost omezený přístup. Vyzkoušej, uvidíš, kam se jako registrovaný (zatím) neplatící dostaneš. Vždy o důvod víc proč vstoupit do klubu. :wink:

Napsal: stř dub 20, 2011 09:51
od Kiwicny
aha a ako sa dá vstupiť do klubu ???? mýslím že to tu nepatrí ale čo už :axe:

Napsal: stř dub 20, 2011 09:54
od Teepee
Kiwicny píše:aha a ako sa dá vstupiť do klubu ???? mýslím že to tu nepatrí ale čo už :axe:
Postupně můžeš toto téma přejmenovat na téma o svém autě a pak to sem v pohodě patří. Vše najdeš na stránce: http://www.barinka.net/~xbarinka/devel/ ... .php#vstup

Ale jako první pomoc, schéma chladící soustavy a jak to tam kdy obíhá najdeš mezi dokumenty pro širokou veřejnost...