Stránka 1 z 2

Tažné zařízení

Napsal: sob dub 16, 2011 21:20
od Michal Novosad
Lidi poraďte

Když si budu chtít přihlasít tažné zařízení, které jsem vymontoval ze starého auta, na nové, je to problém ? Pokud mám typový list, stačí pouze přihlásit na úřadě, nebo musím i na STK?

Napsal: sob dub 16, 2011 21:50
od plavec
Zrovna jsem se na to ptal na úřadě. Musíš mít typovej list, doklady od toho vozidla z kterýho to máš vyndaný a doklad o koupi. Pokud auto není už vyřazený z evidence, musí si původní majitel tažnýho nechat tažný vymazat z TP za 50kč. A Ty si jej můžeš namontovat sám, akorát s tím pak dojdeš na evidenčku na stk za cca 250kč a pak s tím papírem z stk na městskej úřad, kde Ti jej zapíšou za 50kč.
Pani na úřadě říkala, že nejjednodušší je koupit rovnou nový tažný a nechat ho namontovat firmou, která má atest, takže si pak jen dojdeš na městskej úřad ho zapsar. Taky to tak většina lidí prej dělá. :wink:
Ptal jsem se na to tenhle týden, takže info je aktuální :)

Napsal: sob dub 16, 2011 21:53
od veliz
Pokud je typový list, pak to problém není. Pokud tažné zařízení namontuje servis, který je na seznamu pověřených montážních firem Ministerstva dopravy, pak je to vše. Pokud ho namontuje kdokoliv jiný, musí montáž ještě zkontrolovat STK.

Napsal: sob dub 16, 2011 22:06
od plavec
Tady je spíš otázka, jestli se vyplatí kopovat "jetý tažný" a plácat se s tím doma a pak se navíc vláčet na tu stk a pak ještě na město.
Jestli ono opravdu není lepší koupit nový, nechat namontovat firmou a pak jen zapsat na městě za tu padesátikorunu. :roll:

Napsal: sob dub 16, 2011 22:14
od MartasBrno
Když ti rozdíl v ceně udělá pár tisícovek, pro někoho hodnotu auta, proč ne.

Napsal: ned dub 17, 2011 07:10
od plavec
MartasBrno píše:pár tisícovek
To určitě neudělá :lol:

Napsal: ned dub 17, 2011 18:34
od MartasBrno
plavec,
http://www.hook-tz.cz/cz/lada na nivy za 3000
http://www.svcnachod.cz/katalog.php?t02=22 ta kalina je ale červeně, čert ví co to znamená.
http://www.tazne.cz/zbozi_seznam?id_kat ... _kategorie soce od dvou tisíc, ale zase - liší se to nosností, bývá to různý. Není problém koupit tažný za 4 - 5 tisíc.
Podotýkám, že najít třeba kombíkovou variantu je ještě větší legrace.

Napsal: pát čer 24, 2011 20:06
od Petr HC
Poněvadž mně to nepustilo do FAQ a už tento můj příspěvek někdo smazal, dávám to sem jako doplnění k poslednímu příspěvku L.M. Nově totiž existuje i číselné označení pinů zásuvky / zástrčky vleku podle obr. 77pol_z. Luďo, přihoď to do FAQ.

Napsal: sob čer 25, 2011 06:46
od plavec
Petr HC píše:Nově totiž existuje i číselné označení pinů zásuvky / zástrčky vleku podle obr. 77pol_z.
A to je právě trochu naprd pro někoho, kdo si pamatoval "staré značení " pinů a šel na to "poslepu" . Ještě že někde k tomu dávaj ten malej papírek, jak jsi tu naskenoval. :)

Napsal: sob čer 25, 2011 07:33
od zelvotron
Celá ta sedmipólová zásuvka je naprd, si nepamatuju kdy bych připojil vozejk a neměl s tím problémy že něco nesvítí.

Napsal: sob čer 25, 2011 10:17
od Petr HC
zelvotron píše:Celá ta sedmipólová zásuvka je naprd, si nepamatuju kdy bych připojil vozejk a neměl s tím problémy že něco nesvítí.
Naprd je hlavně to , že 7 pólů je málo, chtělo by to alespoň 9, poněvadž v obytném přívěsu je potřeba 30ka (ostrý +) a bylo by dobré mít možnost připojit i couvačku. Ještě větší blbost je to, že PAL předal výrobu Polákům a ti neumějí frézovat drážky - dno drážky musí být zaoblené a ne s ostrými hranami . Jinak při prvním pokusu napružit kolík nebo dutinku, něco "ulítne".

Napsal: sob čer 25, 2011 12:41
od veliz
Petr HC píše: Naprd je hlavně to , že 7 pólů je málo, chtělo by to alespoň 9, poněvadž v obytném přívěsu je potřeba 30ka (ostrý +) a bylo by dobré mít možnost připojit i couvačku.
Komu 7 pólů nestačí, může si koupit 13-ti pólovou (2x blikač, 2x světlo, mlhovka, brzda, couvačka, 3x kostra, 2x napájení), popř. elektronický modul, má-li vozidlo vybavené sběrnicí CAN-BUS, Multiplex (2 funkce jednovláknové žárovky) nebo Check-Control (kontrola poruchy osvětlení vozidla – při poruše, nebo při odpojení žárovky, se rozsvítí varování na palubní desce).

Napsal: sob čer 25, 2011 14:20
od Petr HC
veliz píše:...Komu 7 pólů nestačí, může si koupit 13-ti pólovou ...
To je sice hezké - vím o tom, ale 95 % a možná více vleků má zatím 7pólovou a obráceného poměru se asi nedožijí ani moje děti . Takže řešení - přikoupit další dvě redukce (pokud člověk nechce jezdit pouze se svým vlekem). (Na plyn jsem měl ve služebním autě 4 !!!).

Napsal: sob čer 25, 2011 19:03
od plavec
O 13tipolovej zásuvce taky vím. A náklaďáky používaj výhradně 13tipolovou? Protože zatím jsem neviděl návěs, co by neměl couvačky třebas

Napsal: pon čer 27, 2011 00:49
od MartasBrno
zelvotron píše:Celá ta sedmipólová zásuvka je naprd, si nepamatuju kdy bych připojil vozejk a neměl s tím problémy že něco nesvítí.
Myslím, že to je zanedbanou údržbou. Poměrně často půjčuju svůj vozík blízkým lidem a permanentně se opakují následující potíže, samozřejmě vždy, když se zapojuje vozík, který už ml být na cestě, nejlíp včera...
první je, že některá tažná jsou tak konstruovaná, že jakákoliv koroze nebo nečistota je znefunkční a rozhbat je znamená veliké úsilí a pečlivou práci s čištěním. Druhá půlka problému je zásuvka, která, ač zaklopená, je zaliskaná, ať už z kterékoliv strany. Konec od vozíku může být sebečistší, ale když se o to na autě nikdo nestará... a když to montážnící neutěsní a připojí to kablíčky jak vlas... Jinak ten systém není zlej v principu, problém je s výrobci, s uživateli a s montážníky. je teda fakt, že těch kontaktů se hodí víc, ale podle pravidel se montuje přídavníá zásuvka, což mám vyzkoušené. Literatura to popisuje docela jasně a přidat druhou zásuvku není problém. Blbé je jen to, že takto dovybavených vozidel je minimum. S tou couvačkou nevím, kouknu do literatury - předpisy by měly říkat, co je na jakém typu vozidla přípustné a co nikoliv.

Ad Veliz: Hrozně se těším, až budou auta a přívěsy fungovat nějak šikovně a přitom spolehlivě, třeba systémem se sběrnicí. Ale stejně upřímně se děsím přechodů ze starého na nový systém. Prosím, jaké systémy se mají perspektivně používat a jak to reálně funguje a vypadá? Nebo se zatím stále všeude a na vše dává 7/13polový systém? Jak je na tom zbytek Evropy?

Sám vozík používám pravidelně občasně neměl jsem problém, který bych si sám nezavinil, jako je prasklé sklo na lampě a následná koroze vnitřku. S připojením ale nikdy nic.