Stránka 1 z 2
Kotouč přední pravý kde by mohla být chyba??
Napsal: čtv dub 14, 2011 10:07
od Patrac
před rokem jsem začal řešit cukání při brždění. vůle na kolech nebyla čepy v pořeádku Zjistil jsem, že je chycený jeden kotouč, měl na sobě namodralý flek. rozhodl jsem se pro výměnu kotoučů.
Prasátka jsem otestoval nechodily sice úplně volně ale vracely se. Tak jsem je ještě dorozhýbal aby chodily 100% promazal je dal nové prachovky a osadil nové kotouče. resp nové měl jsem doma v krabici nějaké bez označení které jsem koupil od Hanze na jedné Bechyni.Kontrola vůle ložisek, nové matice. Po pár km brzdy sedly a začaly zabírat. ( opravováno u Vašátora v dílně) jenže už po 100km brzda začala zase cukat. Letmý pohled a na kotouči zase flek. Opět jsem to sundal zkotroloval a ejhle zjistil jsem že vše je o.k. Jenže flek byl i na druhém kotouči. Usoudil jsem že vada byla asi v kotoučích. Prostě že to byl nějaký blato. Měl jsem už ale podezření zapůjčil od Luďka staré sjeté kotouče a ejhle po 500km opět cukání a oba kotouče opět namodralé. Tak opět test prasat a vnitřní pravé tuhé. Repase nepomohla tak jsem seskládal nové třmeny, nová prasata nové hadice a osadil na auto a zjistil že staré prase bylo oválné takže chodilo ale když se váleček pootočil nešlo zmáčknout vůbec. No nic nové kotouče od feroda, destičky, třmeny prostě repase brzd osazeno společně s Drobkem. cca 500-800km vše o.k. pak už jsem měl dojem že slyším trávu růst jenže. Problém se opět ukázal pravé přední zase cuká a na kotouči je namodralé místo... Jediné co mne napadá je vyměnit náboj i s ložiskama a modlit se aby to bylo tím. Jinak by musela být ohnutá jehlice náboje. Ale to by nekopal pak kotouč ale sedly by si destičky a byly by nerovnoměrně sjeté. Házivost kotoučů po osazení jsem kontroloval mikrometrem. Prakticky nulová. Nesetkal jste se někdo s něčím takovým???
Napsal: čtv dub 14, 2011 10:19
od MartasBrno
Při těch prvních pokusech si dával nové destičky, nebo tam strkal staré? Já mám u sebe dojem, že mně k tuhnutí přispělo to, že destičky nebyly sjetý tak krásně rovnoběžně, jak by mohly být a mělo to tendenci pístky vyvracet. Podobně by se asi chovala ohnutá těhlice, resp. ten čep kola. Kdyby házel náboj, tak by to desky akorát odtlačovalo.
Já mám ale taky dotaz, ten ale položím jinde, třeba v mixu, abych ti to neplevelil.
Napsal: čtv dub 14, 2011 10:26
od Patrac
MartasBrno píše:Při těch prvních pokusech si dával nové destičky, nebo tam strkal staré? Já mám u sebe dojem, že mně k tuhnutí přispělo to, že destičky nebyly sjetý tak krásně rovnoběžně, jak by mohly být a mělo to tendenci pístky vyvracet. Podobně by se asi chovala ohnutá těhlice, resp. ten čep kola. Kdyby házel náboj, tak by to desky akorát odtlačovalo.
Já mám ale taky dotaz, ten ale položím jinde, třeba v mixu, abych ti to neplevelil.
u první výměny sem nechal desky staré. a myslel jsem si že to je tím při další výměně se měnili i desky. Problém je ten že po výměně třmenů šlo vše komplet nové,. tzn třmeny, prasata, desky, tyčky vlaštovky,kotouče - (feroda)
přemýšlím jestli je možné aby třeba ložisko bylo v háji tak že když to zvednu na hever vůli to nemá ale když se auto posadí na asfalt zatíží a jezdí že by to začalo mít vůli. Tzn že prostě se zvednutým autem vůli - resp. vadné ložisko nezjistím..
Napsal: čtv dub 14, 2011 10:34
od MartasBrno
Tyjo. To by musela být asi celkem kravská vůle, aby ... aha, ty vlastně pátráš po příčině. To bě zfialoví kotouče a cukaj brzdy. Válečky netuhnou, protože sou nový. Nemohl bys tu házivost kotoučů změřit teď?
Napsal: čtv dub 14, 2011 10:40
od Patrac
MartasBrno píše:Tyjo. To by musela být asi celkem kravská vůle, aby ... aha, ty vlastně pátráš po příčině. To bě zfialoví kotouče a cukaj brzdy. Válečky netuhnou, protože sou nový. Nemohl bys tu házivost kotoučů změřit teď?
Můžu určitě ten pravej bude házet. protože má na sobě flek a proto to při brždění cuká. Mě jde o to proč mi na jednom místě (asi) dejme tomu něco kurví kotouče.. Prasta jsou nový desky taky vše funguje jak má ale prostě po 500km je kotouč ohnutý tzn že mám dojem jak kdyby prostě na náboji bylo něco vadného jen nevím co protože vůli jsem tam nenašel..
geometrie by na to asi vliv mít neměla..
Napsal: čtv dub 14, 2011 11:09
od Teepee
Vůle v ložisku kol? Podle mé zkušenosti nehraje roli, snad jen že při zatáčení začne třeba pískat, nebo jen trochu brdit destička.
Nemohla by tam být řetězová reakce - přehřátí kotouče a zvlnění vlivem nějaké specifické trasy, další přehřívání vyvlněného místa, které se pak ještě zhoršuje do fialova?
A co házivost náboje? (ale zase, když nové kotouče neházely...).
Kdyby tuhly pístky, čekal bych kotouč fialový v celém obvodu, viz: .
http://lada1600.rajce.idnes.cz/001_Hned ... G_6038.JPG
Napsal: čtv dub 14, 2011 11:14
od Drobek81
zkus kotouc otocit o 180° a uvidis co to bude delat...
Napsal: čtv dub 14, 2011 11:19
od Patrac
Drobek81 píše:zkus kotouc otocit o 180° a uvidis co to bude delat...
prosím???
jako povolit ty šroubky a pootočit ho a zase ho tam nechat? no asi to bude kopat dál ne?
Nebo jako jestli se tam udělá druhej flek?
dík tomu že se asi dělá flek na jednom místě neuvažuju že by to dělalo ložisko ale spíš náboj. jenže jak se může po 10ti letech provozu najednou zmrvit náboj. Osobně si nejsem vědom že bych vymetl nějakou díru nebo obrubník či tak něco. Tedy nic většího.. a počítám že přejet kanál by to asi mělo vydržet

Napsal: čtv dub 14, 2011 11:21
od dvk
Tak podle toho co jsi napsal jsou poslední původní věcí ložiska a náboj. Asi bych zkusil vyměnit ty ložiska ...
Napsal: čtv dub 14, 2011 11:24
od Patrac
dvk píše:Tak podle toho co jsi napsal jsou poslední původní věcí ložiska a náboj. Asi bych zkusil vyměnit ty ložiska ...
jo a nebo vlastní jehlice náboje jenže to znameá odpojit čepy a polorozebrat defakto celou pravou stranu. Už mám domluven náboj od Luďka nová ložiska a matici ale právě sháním jeden kotouč ( klidně 8mm třeba ale nehnutyý) abych ho mohl na test osadit. Pokud to po 500km nebude dělat problém nechám si orovnat to ferodo a dám ho na auto. pokud by to dělalo i tak tak je ohnutá osa. ale to se mi nechce zdát protože do by se sjely desky do šikma ale nekopalo by to. dík tomu co s tí mám a jak se to chová to musí očividně "šmatlat"
Napsal: čtv dub 14, 2011 11:28
od MartasBrno
Jaká je předpokládaná životnost těch ložisek?
Napsal: čtv dub 14, 2011 11:29
od Drobek81
kotouc by se i nasel, jen nevim, jak s dopravou...
Napsal: čtv dub 14, 2011 11:29
od dvk
Patrac píše:Pokud to po 500km nebude dělat problém nechám si orovnat to ferodo a dám ho na auto. pokud by to dělalo i tak tak je ohnutá osa. ale to se mi nechce zdát protože do by se sjely desky do šikma ale nekopalo by to. dík tomu co s tí mám a jak se to chová to musí očividně "šmatlat"
Já tež myslím, že ohnutá osa by nekopala, přibržďovalo by to pořád nebo by se sjížděly desky došikma, ale necukalo by to.
Mimochodem mě taky přední brzdy mírně cukají, ale projevuje se to opravdu malinko když člověk už jede jen krokem a velmi jemně brzdí - pak je to trošičku cítit. Kotouče i desky a všecko mám 5tkm nové, ložiska jen na jedné straně. Tak možná taky budu v dohledné době měnit zbytek ložisek.
Napsal: čtv dub 14, 2011 11:40
od Patrac
dvk píše:Patrac píše:Pokud to po 500km nebude dělat problém nechám si orovnat to ferodo a dám ho na auto. pokud by to dělalo i tak tak je ohnutá osa. ale to se mi nechce zdát protože do by se sjely desky do šikma ale nekopalo by to. dík tomu co s tí mám a jak se to chová to musí očividně "šmatlat"
Já tež myslím, že ohnutá osa by nekopala, přibržďovalo by to pořád nebo by se sjížděly desky došikma, ale necukalo by to.
Mimochodem mě taky přední brzdy mírně cukají, ale projevuje se to opravdu malinko když člověk už jede jen krokem a velmi jemně brzdí - pak je to trošičku cítit. Kotouče i desky a všecko mám 5tkm nové, ložiska jen na jedné straně. Tak možná taky budu v dohledné době měnit zbytek ložisek.
navíc si myslím že kdyby byla hnutá osa tak by byla hnutá geometrie a sjížděly by se mi pneumatiky což se neděje. Jediné co je je že auto lehounce táhne doleva. což když by nějakým stylem přibržďovalo pravý kolo by mělo asi táhnout doprava....
kotouč by mi možná vyzvedl King jak bude mít cestu na Vyškov.
Napsal: čtv dub 14, 2011 11:47
od Drobek81
Ke Kingovi se muzu stavit v praci, to mam v podstate pri ceste...domluvim se s nim