Štatl zahájil veteránskou sezonu 2011
Napsal: stř bře 23, 2011 23:11
Poslušně hlásím, že Štatl zahájil veteránskou sezónu 2011. Stalo se tak před více než 14 dny a start byl pojat netradičně a velkolepě.
Uspořádali jsme zájezd klubovým historickým autobusem. Jelo se do jednoho malého rakouského městečka - do Sigmundsherbergu. Jde sice o poměrně malé městečko, ale je to ráj každého veteránisty, neb je v něm hned několik velmi zajímavých muzeí. Konkrétně se tam nachází největší rakouské muzeum motocyklů mající ve sbírce více než 250 vystavených exponátů. Dále muzeum železnice se 600 exponáty a nakonec muzeum klasických sportovních a amerických automobilů ze 40. až 70. let s téměř 200 exponáty.
Vše se událo v sobotu 5.3. Začalo to vstáváním v poněkud extrémně časnou hodinu a dopravu rozjezdem MHD na místo odjezdu.
Z šera počínajícího dne vystupující dominanta Štatlu
Chvilka čekání na poslední opozdilce těsně před startem
Následovala cesta provázená nádhernými pohledy na rudý kotouč právě vycházejícího slunce, jehož paprsky rozehrávaly úchvatnou podívanou na tisíce třpytících se perel na namrzlých polích. Po příjezdu do Sigmundsherbergu jsme zaparkovali a vydali se do muzea železnice. Zde se nás ujal jeden z jeho zakladatelů, který nás provedl jak prostory s expozicí, tak i depozitáři.
Přízemí muzea je věnováno jen železnici. Jsou zde ukázky jednotlivých nádražních provozů z jednotlivých let, doplněné ucelenými kolekcemi např. světel apod.
V prvním patře výstava železničních artefaktů pokračuje. Zbývající prostor je využit pro připomenutí poněkud zapomenutého dění z průběhu 1. sv. války. V necelém dvoutisícovém městečku Sigmundsherberg totiž v jejím průběhu vyrostl zajatecký tábor pro 40.000 zajatců, převážně Italů. Zajatců však bylo tolik, že kapacita tábora byla překročena více než trojnásobně, když zde bylo umístěno neuvěřitelných 123.000 zajatců. Bez zajímavosti není ani to, že rakouská armáda nebyla schopná se o zajatce postarat a tak dozorci spolu s celým velením tábora "dezertovali" a nechali téměř půl roku zajaté Italy napospas. Další šokující věc byla ta, že budovy v táboře neměly vůbec žádnou možnost topení. To bylo jen ve třech budovách, kde bylo velitelství a nemocnice. Celý tábor je představen prostřednictvím pěkného 3D modelu.
Lehce vymrzlí po prohlídce depozitáře (bývalá výtopna) a volných ploch jsme velmi ocenili teplo muzejní stylové hospůdky.
Na ploše zaujala hybridní diesel-elektrická lokomotiva s pantografy (zelená v pravo)
a ukázka ničivé síly bomb na nápravy lokomotivy
Kolem poledne jsme se s muzeem, které postavil za vlastní peníze klub nadšenců bez jakýchkoliv půjček, rozloučili a přesunuli se do soukromého muzea motocyklů, kde se nás ujal přímo pan majitel, který v budově muzea i bydlí. Dívat se bylo opravdu na co. Zastoupené byly i československé výrobky.
Obě patra budovy jsou plná k prasknutí a tak se nyní pilně pracuje na dostavbě 3. podlaží budovy.
V nastávajícím odpoledni jsme se přesunuli do jedné z místních restaurací na oběd. Po načerpání dalších sil jsme se vydali do posledního z trojice místních muzeí - do muzea klasických a sportovních automobilů. Již z dálky nás vítala obrovská hala. Překročením jejího prahu jsme se ocitli v jiném časoprostoru. Tolik exkluzivních automobilů pohromadě je k vidění opravdu jen málokde. Hala připomínající zevnitř kouzelnou stodolu z nějakého dědictví, je do posledního místečka zaplněná samými skvosty.
Ze značek převažují Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, Maseratti, De Tomaso, Jaguar, Rolls Royce atp.
Ferrari 512 P4
Kultovní Lamborghini Countach
Aston Martin Lagonda
Velkou část haly zabírají i slavné modely amerických značek
Zástupce největšího "plebsu" - BMW CSI 635 Alpina
2x Chevrolet Corvette
Nejděsivější na tom všem bylo, že nejobyčejnějším autem v hale bylo zcela nudné Porsche 944. Celá tato sbírka je soukromá a patří jednomu majiteli. V podvečer jsme se vydali na cestu domů a do Brna dorazili již téměř za tmy. Byl to opravdu nezapomenutelný zážitek.
Naše zájezdová ŠL na parkovišti v Sigmundsherbergu
Fotek jsem udělal mraky a tady v článku je jich jen pár na ukázku. Doporučuju projít si tuto galerii.
Uspořádali jsme zájezd klubovým historickým autobusem. Jelo se do jednoho malého rakouského městečka - do Sigmundsherbergu. Jde sice o poměrně malé městečko, ale je to ráj každého veteránisty, neb je v něm hned několik velmi zajímavých muzeí. Konkrétně se tam nachází největší rakouské muzeum motocyklů mající ve sbírce více než 250 vystavených exponátů. Dále muzeum železnice se 600 exponáty a nakonec muzeum klasických sportovních a amerických automobilů ze 40. až 70. let s téměř 200 exponáty.
Vše se událo v sobotu 5.3. Začalo to vstáváním v poněkud extrémně časnou hodinu a dopravu rozjezdem MHD na místo odjezdu.
Z šera počínajícího dne vystupující dominanta Štatlu
Chvilka čekání na poslední opozdilce těsně před startem
Následovala cesta provázená nádhernými pohledy na rudý kotouč právě vycházejícího slunce, jehož paprsky rozehrávaly úchvatnou podívanou na tisíce třpytících se perel na namrzlých polích. Po příjezdu do Sigmundsherbergu jsme zaparkovali a vydali se do muzea železnice. Zde se nás ujal jeden z jeho zakladatelů, který nás provedl jak prostory s expozicí, tak i depozitáři.
Přízemí muzea je věnováno jen železnici. Jsou zde ukázky jednotlivých nádražních provozů z jednotlivých let, doplněné ucelenými kolekcemi např. světel apod.
V prvním patře výstava železničních artefaktů pokračuje. Zbývající prostor je využit pro připomenutí poněkud zapomenutého dění z průběhu 1. sv. války. V necelém dvoutisícovém městečku Sigmundsherberg totiž v jejím průběhu vyrostl zajatecký tábor pro 40.000 zajatců, převážně Italů. Zajatců však bylo tolik, že kapacita tábora byla překročena více než trojnásobně, když zde bylo umístěno neuvěřitelných 123.000 zajatců. Bez zajímavosti není ani to, že rakouská armáda nebyla schopná se o zajatce postarat a tak dozorci spolu s celým velením tábora "dezertovali" a nechali téměř půl roku zajaté Italy napospas. Další šokující věc byla ta, že budovy v táboře neměly vůbec žádnou možnost topení. To bylo jen ve třech budovách, kde bylo velitelství a nemocnice. Celý tábor je představen prostřednictvím pěkného 3D modelu.
Lehce vymrzlí po prohlídce depozitáře (bývalá výtopna) a volných ploch jsme velmi ocenili teplo muzejní stylové hospůdky.
Na ploše zaujala hybridní diesel-elektrická lokomotiva s pantografy (zelená v pravo)
a ukázka ničivé síly bomb na nápravy lokomotivy
Kolem poledne jsme se s muzeem, které postavil za vlastní peníze klub nadšenců bez jakýchkoliv půjček, rozloučili a přesunuli se do soukromého muzea motocyklů, kde se nás ujal přímo pan majitel, který v budově muzea i bydlí. Dívat se bylo opravdu na co. Zastoupené byly i československé výrobky.
Obě patra budovy jsou plná k prasknutí a tak se nyní pilně pracuje na dostavbě 3. podlaží budovy.
V nastávajícím odpoledni jsme se přesunuli do jedné z místních restaurací na oběd. Po načerpání dalších sil jsme se vydali do posledního z trojice místních muzeí - do muzea klasických a sportovních automobilů. Již z dálky nás vítala obrovská hala. Překročením jejího prahu jsme se ocitli v jiném časoprostoru. Tolik exkluzivních automobilů pohromadě je k vidění opravdu jen málokde. Hala připomínající zevnitř kouzelnou stodolu z nějakého dědictví, je do posledního místečka zaplněná samými skvosty.
Ze značek převažují Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, Maseratti, De Tomaso, Jaguar, Rolls Royce atp.
Ferrari 512 P4
Kultovní Lamborghini Countach
Aston Martin Lagonda
Velkou část haly zabírají i slavné modely amerických značek
Zástupce největšího "plebsu" - BMW CSI 635 Alpina
2x Chevrolet Corvette
Nejděsivější na tom všem bylo, že nejobyčejnějším autem v hale bylo zcela nudné Porsche 944. Celá tato sbírka je soukromá a patří jednomu majiteli. V podvečer jsme se vydali na cestu domů a do Brna dorazili již téměř za tmy. Byl to opravdu nezapomenutelný zážitek.
Naše zájezdová ŠL na parkovišti v Sigmundsherbergu
Fotek jsem udělal mraky a tady v článku je jich jen pár na ukázku. Doporučuju projít si tuto galerii.