Stránka 1 z 2

vule v zámcích pístních kroužků

Napsal: pon bře 21, 2011 11:36
od txx
vule v zámcích pístních kroužků mám ji 0.5 mm jaká se dá ještě tolerovat ?

Napsal: pon bře 21, 2011 12:18
od Marek
Dá. Ale při demontáži kroužků už bys je neměl dávat zpátky, hrozí ztráta kompresních tlaků. Osobně bych dal nové - cena je minimální a jistota velká.

Napsal: pon bře 21, 2011 12:28
od txx
když se dají na stejné místo tak si v pohodě sednou
jak poznat na jaký výbrus jsou kroužky ?

Napsal: pon bře 21, 2011 18:21
od Marek
I když se dají na stejné místo, sednout si nemusejí. Věř mi - složil jsem za svůj život dost motorů na to, abych tohle mohl tvrdit.

Radím Ti dobře - kup novou sadu. Stojí pár korun. Průměr pístu nebo válce si snad změřit umíš, ne?

Napsal: pon bře 21, 2011 18:32
od Dusan
tak chcel bz som vzdiet ako ich daš na to iste miesto.....

ak uz boly piesty menene skus pozriet ci nieje na nich vyrazene cislo priemer piestu inak len zmerat ...sublera by mala stacit ... tusim ze sa to meria pod piestnym capom viac ..literatura... TUMA.

Napsal: pon bře 21, 2011 18:36
od Marek
Průměr pístu se měří v rovině kolmé na osu čepu ve spodní části pístu (tam má píst zastudena největší průměr).

Napsal: pon bře 21, 2011 20:43
od txx
nejde mě o píst ! ale o kroužky mám nové doma stará zásoba . Nemám poznačeno na kolikátý výbrus jsou zjistil sem že mají mají vuli vzámku 0,9 což se mi při srovnání s puvodními 0,5 a v lit. je uvedeno max. 0,35

Napsal: pon bře 21, 2011 23:10
od MartasBrno
No tak to je jednoduchý, takový prostě nepoužiješ, nejspíš budou základního rozměru, když jsou krátké. Je potřeba zjistit, jaké míry má reálně motor. Teda válce.

Napsal: úte bře 22, 2011 09:03
od Marek
Přesně tak. Pokud vložíš kroužek do válce (srovnáš pístem) a zjistíš, že je mezera mezi konci vyšší, jedná se o kroužek základního rozměru a válec je s největší pravděpodobností po výbrusu. Musíš najít sadu kroužků, kde bude mezera v souladu s výrobními hodnotami.

Napsal: úte bře 22, 2011 09:22
od txx
jo kdybych je měl doma všechny sady tak se neptám :wink:

Napsal: úte bře 22, 2011 09:26
od MartasBrno
No a není možný koupit sadu na největší výbrus a kdyby kroužek nešel založit, ubrousit ho v zámku?

Napsal: úte bře 22, 2011 09:35
od Marek
MartasBrno píše:No a není možný koupit sadu na největší výbrus a kdyby kroužek nešel založit, ubrousit ho v zámku?
To samozřejmě jde, ale ne u staršího "jetého" motoru. Válce u motoru jsou v různých místech opotřebené jinak a když upravíš vůli mezi konci u kroužku vloženého do válce nahoře, může uprostřed být vůle malá a kroužek po zahřátí praskne.

Proto se doporučuje měřit to aspoň na třech místech (nahoře, ve středu a dole válce), pečlivější měří na pěti místech.

Že má kroužek vůli pět desetin, nemusí ničem vadit. Dovolená vůle je až do jednoho milimetru. Navíc když jsem skládal nový motor, vůle v kroužcích byly větší než uváděné v knize.

Napsal: úte bře 22, 2011 09:38
od MartasBrno
Marek píše:
MartasBrno píše:No a není možný koupit sadu na největší výbrus a kdyby kroužek nešel založit, ubrousit ho v zámku?
To samozřejmě jde, ale ne u staršího "jetého" motoru. Válce u motoru jsou v různých místech opotřebené jinak a když upravíš vůli mezi konci u kroužku vloženého do válce nahoře, může uprostřed být vůle malá a kroužek po zahřátí praskne.
A jak potom kolega měří vůli v zámku, aby to byla pravda?

Změrit vůli zámku staršího kroužku založeného do konkrétního místa válce

a

Změrit vůli zámku nového, ubroušeného kroužku založeného do konkrétního místa válce

je totéž ne?

Mimoto, byl by blbej, kdyby nastavil nulovou vůli v nejvyběhanějším místě... To přece neudělá.

Napsal: úte bře 22, 2011 09:40
od Marek
Nulová vůle se v žádném případě dělat nesmí, a to ani u zcela nového motoru. Kroužek se při ohřátí délkově zvětší a jmenovitou vůli zastudena "vynuluje". Kdyby tam vůle zastudena nebyla, kroužek by stoprocentně praskl již po několika sekundách chodu motoru.

Napsal: úte bře 22, 2011 10:11
od Petr HC
Marek píše: ...To samozřejmě jde, ale ne u staršího "jetého" motoru. Válce u motoru jsou v různých místech opotřebené jinak a když upravíš vůli mezi konci u kroužku vloženého do válce nahoře, může uprostřed být vůle malá a kroužek po zahřátí praskne.
Není to tak, že se vůle uprostřed zvětšuje ? Pokud jsem kdysi dávno studoval literaturu o motorech (takže se mohu mýlit), tak se válec opotřebovává do tvaru "soudku" vlivem větší pístové rychlosti uprostřed.