Stránka 1 z 3

krok brzdového pedálu

Napsal: sob bře 05, 2011 21:24
od vena
Ahoj, nemáte někdo zkušenost s velkým krokem brzdového pedálu u 2105. Auto brzdí velmi dobře, ale naplno až ve spodní třetině pedálu. Vedením kapaliny je nové,zadní válečky také. Tyčka posilovače je nastavena na maximum, aby pumpa nepřibržďovala. Chtěl bych na své Ladě udělat "jedovaté" brzdy brzdící již pri lehkém dotyku pedálu. Přemýšlel jsem o nějaké jiné brzdové pumpě. Podělte se se svými zkušenostmi, pokud jste tento problém již někdo řešil. Případně jakým způsobem zvyšujete efektivitu brzdného účinku. Díky Vašek

Napsal: sob bře 05, 2011 21:31
od Marek
Vzduch v systému nebo vadný válec - jiná možnost není.

Napsal: sob bře 05, 2011 22:15
od Jan Vaníček
A nebo nemají zadní válečky samostavy.

Napsal: sob bře 05, 2011 22:27
od MartasBrno
Poznáš, jestli brzdí zadek?

Napsal: ned bře 06, 2011 09:37
od Petr HC
Jan Vaníček píše:A nebo nemají zadní válečky samostavy.
To se pozná tak, že přitahneš ruční brzdu těsně před okamžik , kdy začíná brzdit a pokud se znatelně zkrátí krok pedálu, je to ono.

Napsal: ned bře 06, 2011 14:43
od Jimmi
2105 by samostavy snad mít měla. Otázka je, jestli nejsou zatuhlé a fungují.
Jinak to může být špatná funkce jednoho z okruhů.

Napsal: ned bře 06, 2011 15:21
od MartasBrno
No, mohli mu prodat jiné válečky než chtěl... Každopádně jestli to brzdí dobře, tak brzdí předek. Chyba bude v zadním okruhu.

Napsal: ned bře 06, 2011 15:26
od Hurikán
Zatuhlé samostavy, resp. prasátka, by se takto rozhodně neprojevila. Ba právě naopak by se chod pedálu zkrátil.

Co by ale stálo za kontrolu, je typ namontovaných prasátek. Je totiž docela dobře možné, že při výměně byla použita prasátka typu 2101 místo 2105. Tomu by ostatně nasvědčovalo i chování auta, kdy se s přibývajícími km a tím pádem ubývajícím obložením chod brzdového pedálu pomaličku zvětšuje. ;)

Pokud by tomu tak opravdu bylo, tak jediným řešením je výměna zadních brzdových prasátek za správný typ. 05 totiž nedisponuje ručními excentry pro seřízení vůle brzdových čelistí.

Napsal: ned bře 06, 2011 15:28
od Křečík Barbuška
Zkusít odvzdušnit, zkontrolovat ty válečky a jak brzdí jednotlivé nápravy. Třeba některý okruh ztrácí tlak opotřebovanou gumičkou v HBV, dle výše psaného nejspíše zadní.

Napsal: ned bře 06, 2011 15:35
od Jimmi
Hurikán píše: ...zatuhlé samostavy... ...by se takto rozhodně neprojevila. Ba právě naopak by se chod pedálu zkrátil...
To buď nemyslíš vážně, nebo nevím, jak fungují samostavy :)

Napsal: ned bře 06, 2011 15:49
od MartasBrno
5ka žádné samostavy nemá. 5ka má samostavné válečky přece.

Napsal: ned bře 06, 2011 15:54
od Křečík Barbuška
Hurikán to myslí vážně, zatuhlý samostav by se také projevoval přibržďováním kola, tak jak to známe z předních brzd. Krok by se tak zkrátil, stejně tak jako v případě, že by ti zatuhl omezovač zadních brzd v poloze "omezeno" čímž by v podstatě odpojily zadní brzdy, to je pak pedál "tvrdý" jako u jedničky bez posilovače. Pokud by samostavný mechanismus prasátka zkolaboval, tak by prasátko zajíždělo vlivem vratné pružiny tak daleko kam by dovolila rozpěrka, krok se tak výrazně prodlouží.

Pokud je servisní historie vozidla neznámá je možné, že někdo kdysi nevědomky při opravě dosadil obyčejné prasátka. Tazatel neuvádí zdali je tento stav od nepaměti nebo se projevil po delší době normálního provozu, tedy porucha.
vena píše:Tyčka posilovače je nastavena na maximum, aby pumpa nepřibržďovala.

Toto je také zajímavá formulace, mezera mezi styčnou plochou pístku HBV a tyčinkou jdoucí z posilovače by měla být, ale ne zbytečně veliká. Někde v literatuře jsem tuším tu hodnotu viděl.

Napsal: ned bře 06, 2011 16:42
od Hurikán
JJ, je to přesně tak, jak píše K-L. Samotné samostavy jsou jen na vozidlech 03 a prvních 06. Ty ale fungují úplně jinak, než samostavný element v brzdovém prasátku 2105. ;)
Koko Loko píše:
vena píše:Tyčka posilovače je nastavena na maximum, aby pumpa nepřibržďovala.

Toto je také zajímavá formulace, mezera mezi styčnou plochou pístku HBV a tyčinkou jdoucí z posilovače by měla být, ale ne zbytečně veliká. Někde v literatuře jsem tuším tu hodnotu viděl.
Ano, zajímavá informace to je. Já jsem tedy moc nepochopil, co si pod tím mám přesně představit, nicméně to svědčí o tom, že do brzdové soustavy bylo učiněno více zásahů a téměř jistě nebude nastavena tak, jak by nastavená býti měla. Při letmém pohledu do tabulky nastavovacích parametrů na mě vykouklo, že
Tlačná tyčka posilovače brzd musí být přesazená o 1,05-1,25 mm nad dosedací plochu příruby HBV.

Napsal: ned bře 06, 2011 16:47
od Křečík Barbuška
Tak a teď je třeba správně pochopit a vyložit výraz "přesazená" :lol: .

Napsal: ned bře 06, 2011 16:56
od Hurikán
:lol: :lol: S pochopením asi nepomůžu, ale s vyložením snad ano. :)

Jestliže má být tyčka přesazená o 1,05-1,25 mm nad dosedací plochu příruby HBV, tak to znamená, že musí z tělesa posilovače jakoby vylézat ven. :idea:

Pokud by vylézala moc, bude HBV stále lehounce jakoby přišlápnutý a jestliže bude utopená dovnitř, výrazně se prodlouží chod pedálu brzdy. ;)

Stačí takto? :D