Stránka 1 z 13
Ekofinta
Napsal: stř úno 23, 2011 19:06
od veliz
Z posledního čísla SM vyplývá, že ekologický poplatek je nesmysl, který jde snadno obejít. Převáděné vozidlo, které je z evidence odhlášeno, lze v silničním provozu používat bez hrozby sankce. Bývalý majitel je bez rizika, neboť na základě smlouvy vozidlo nevlastní a odhlásil ho. Případná pokuta za rychlost bude adresována tomu, na koho bývalý majitel auto odhlásil. Takové auto lze i vyřadit z registru, v tom případě je ale potřeba plná moc bývalého majitele. Je samozřejmé, že takto provozované vozidlo musí mít původní SPZ a hlavně uzavřené povinné ručení na nového majitele. Jediné, co nelze, je další prodej. Pokud tedy někdo chce auto dojezdit a nechce ho dále prodávat, může tak učinit zcela legálně bez zaplacení ekologické daně. Poslední otázkou je malý technický průkaz. Ideální je, když bývalý majitel nahlásí při odhlášení ztrátu. V tom případě zaplatí 100Kč pokutu a nepoškozený malý techničák předá novému majiteli. Pokud tak neučiní, úřad průkaz označí. I s takovým průkazem lze jezdit bez hrozby sankce. Prostě se policistovi sdělí, že auto je v převodu.
Napsal: stř úno 23, 2011 19:11
od Jelen
Proč nelze další prodej? Už jsem takové auto jednou koupil a přihlásil na sebe, konkrétně moji 06ku, která byla v odhlášce na csfouska, u nás jsem zašel na úřad s kupní smlouvou od csfouska a úřednice auto s úsměvem dohlásila na moji osobu.
Další věc je, že když neodevzdáš malý techničák a nahlásíš ztrátu, předáš ho novému majiteli, jeho chytí a všimnou si toho v databázi, že techničák je ztracený, tak má průšvih, protože je to jako kdyby jel bez něj. Zavádí se do databáze jako ztracenej doklad. Tady je ovšem otázka, jestli si toho někdo všimne, ale co kdyby
Napsal: stř úno 23, 2011 19:14
od Marťas
Jelen píše:Další věc je, že když neodevzdáš malý techničák a nahlásíš ztrátu, předáš ho novému majiteli, jeho chytí a všimnou si toho v databázi, že techničák je ztracený, tak má průšvih, protože je to jako kdyby jel bez něj. Zavádí se do databáze jako ztracenej doklad. Tady je ovšem otázka, jestli si toho někdo všimne, ale co kdyby
Mě neřekli nic.
Napsal: stř úno 23, 2011 19:15
od veliz
Jelen píše:Proč nelze další prodej? Už jsem takové auto jednou koupil a přihlásil na sebe, konkrétně moji 06ku, která byla v odhlášce na csfouska, u nás jsem zašel na úřad s kupní smlouvou od csfouska a úřednice auto s úsměvem dohlásila na moji osobu.
Ale to už jsi ekologický poplatek zaplatil, nebo ne?
Napsal: stř úno 23, 2011 19:24
od Jelen
Ne, to bylo v roce 2008. Ale i kdyby, tak to pak přihlásit jde, i když s ekopoplatkem, ale jde, takže další prodej možný je, oproti kupní smlouvě - klasika. Tam šlo o to jezdit na odhlášku, jak píšeš, to může kolik lidí chce i na tu, na kterou auto koupil někdo předtim.
Marťas, si toho nevšimli.
Napsal: stř úno 23, 2011 20:37
od zelvotron
To není žádná novinka, fůra aut jezdí v odhlášce kolik let s X majitelema, nicméně to není čisté řešení, protože jednak je povinnost auto do 10 dnů přehlásit a jednak pak je bordel v papírech což přináší potenciální problémy kdekoliv kdykoliv když se bude někomu chtít. Čistý řešení je jedině ztp.
Napsal: stř úno 23, 2011 20:39
od Veverka
Není lepší sepsat smlouvu o pronájmu na dobu neurčitou?
Napsal: stř úno 23, 2011 20:46
od zelvotron
To je pro prodávajícího poukázka na cestu do průseru...
Napsal: stř úno 23, 2011 20:51
od MartasBrno
Veverka, není. Protože to není pravda, majitel má být jasně danej a odpovědnost taky.
Taky je určitě špatně jezdit s naoko ztraceným OTP. Nejméně špatné řešení je, jezdit s označeným OTP, tedy bez rožku, ale nese to riziko, jak někdo podotknul na minulé Brněnské schůzi, že kontrola už někomu takový OTP zabavila. Samozřejmě, po té desetidenní lhůtě.
Kurňa, je ten OTP po označení pouze označený, nebo neplatný?
Jízda s označeným OTP snad trestná není, je to jen přestupek proti správnímu řádu, nikoliv proti dopravním předpisům - policajti by mi ho ale vzít mohli, jako prodloužená ruka Magistrátu, který vede dopravní odbor. Takže ani flastra by ale neměli chtít policajti, maximálně dopravní odbor složenkou. Fuj.
A velizi, říkáš, že likvidace vozidl aje možná bez dohlašování, pouze s plnou mocí bývalého majitele?
Napsal: stř úno 23, 2011 20:54
od zelvotron
Ono se to při tý likvidaci dohlásí, ale není vyžadován ekopolatek, když současně s úkonem přihlášení se dělá úkon vyřazení.
Napsal: stř úno 23, 2011 20:57
od MartasBrno
Aha, tak na co plná moc bývalého majitele? To jen, kdybych to chtěl likvidovat na jeho jméno snad.
Napsal: stř úno 23, 2011 21:01
od zelvotron
Pokud je to v odhlášce tak samozřejmě s tím nemá bývalej majitel co dočinění.
Napsal: stř úno 23, 2011 22:07
od veliz
MartasBrno píše:
A velizi, říkáš, že likvidace vozidla je možná bez dohlašování, pouze s plnou mocí bývalého majitele?
Pokud jsem ten článek dobře pochopil, plná moc bývalého majitele je potřeba pro ekologickou likvidaci nedohlášeného vozidla (tedy na šrotišti), což je podmínkou pro následné odhlášení vozidla z registru.
Napsal: stř úno 23, 2011 22:25
od MartasBrno
Hmmm
Napsal: čtv úno 24, 2011 06:52
od Freedom
já takhle jezdim už 6 měsíců ne li déle, při zastavení silniční hlídkou, mě sice zkontrolujou, a při zjištění že mam malej techničák procvaklej už kdysi dávno od koupě tak se zeptaj zda jsem v převodu a proč tak dlouho, ukážu protokol o nehodě po koupi vozu a že teprv ted sem stihl auto opravit že do té doby nebylo možné dojet na STK k evidenčce a mam klid, jednou sem za to dostal jen 200 a tim to haslo, ano ale ručení je poviné