Stránka 1 z 1
Unik oleje..
Napsal: úte úno 15, 2011 21:46
od Kewint
Někam mi uniká olej , tak na 600 KM litr.... těsnění pod hlavou je nové,auto za studena čoudí plynově, občas trošku modro-bíle,ale to jen občas a po zahřátí ubec, spíš bych to přirovnal tomu ,že není seřízené . Luďek měnil těsnení , koukaly jsme tušim i na písty ,vypadaly OK . Jsou nová gufera ventilů. Mam poblitej pravej bok u silentbloku, kudy by to mohlo chcát ? Nic sem nenašel

ani kapky pod autem nejsou ...
Napsal: stř úno 16, 2011 08:10
od Marek
Kdyby se nějakým těsněním ztrácelo tolik oleje, měl bys pod autem flek jako hrom.
Podle mě jsou špatně udělané simeringy na ventilech. Bude třeba udělat je znovu.
Napsal: stř úno 16, 2011 16:09
od Vašátor
Pokud se měnili gufera na ventilech, jakou značku jsi dával? Už se mi stalo, že nová gufera po naražení - ano poctivém, až nadoraz a jemně - vyskákali ven. Jednalo se o zelené gufera, značky .... myslím že origo lada.
Napsal: stř úno 16, 2011 16:13
od Luděk Musil
I kdyby tam ty simeringy nebyly tak to neudělá přece litr na 600 km
Tím nebráním svou práci - měnil jsem gufera jen na těch dvou ventilech 4. válce. L.
Napsal: stř úno 16, 2011 16:29
od MartasBrno
Tys změřil, že ti chybí v motoru litr oleje po ujetí vzdálenosti 600km, nebo jak jsi na to přišel?
Napsal: stř úno 16, 2011 16:31
od Saša
Luděk Musil píše: měnil jsem gufera jen na těch dvou ventilech 4. válce. L.
Patrně ty ostatní si zaslouží také výměnu .
Luděk Musil píše:I kdyby tam ty simeringy nebyly tak to neudělá přece litr na 600 km
Jde o to kolik má motor za sebou . Když jsem prodával svou 02 se stavem tachometru 598 000 km motor stále bez problému startoval tlaky kolem 6 bar ale žral oleje víc než 1L/100(sto) Km !
Napsal: stř úno 16, 2011 17:48
od Marek
Pokud by čistě teoreticky byly vadné všechny simeringy na ventilech, bude spotřeba oleje cca 1 až 1,5 litru na 1000 km. Takže bych to, Luďku, zase tak nereálně neviděl.
Ale může to být cokoli jiného - třeba vadné těsnění hlavy a olej může prosakovat do válce (sice je měněné, ale známe kvalitu dílů...).
Napsal: stř úno 16, 2011 22:17
od Sid
Aj nám sa stalo ako aj Vašátorovi, že sme menili guferá ventilov a jeden vyskočil. Nikdy predtým ani potom sa nám to nestalo. Vždy používame zelené favorit-lada.
Napsal: čtv úno 17, 2011 13:06
od Dusan
lenze ked simering vyskoci ta kto vecsinou zerie viac oleja ako keby tam bol zly... by som povedal ze az cerpaci efekt vznikne... tj simerin zacne tlacit olej cez voditko......
Ale staci dat dole viko ventilov aj tak by si mal postelovat znova ventily lebo si sadli a pri tejto prilezitosti poziet na simeringy ked si ventili zatvorene tak vidno coi nevyskocili (nechapem preco ste nemenily vsetky simeringy....)
Napsal: čtv úno 17, 2011 13:13
od Marek
Ani já to nechápu... Myslím, že je vhodné měnit vždycky všechny. A při přetahování přes stopku ventilu je nutné dbát na to, aby se břit simeringu neroztrhl o hranu nebo zámek stopky (existuje na to takový plastový klobouček, případně omotat stopku ventilu izolačkou).
Napsal: sob úno 19, 2011 19:50
od Stanley__001x
Kdyžby ten olej motor "sežral", poznáš to jednoduše na svíčkách, byly by černý jako bota - teda jen na těch válcích který jsou nemocný. Další ukazatel je spoj mezi svodama a prvním dílem výfuku, když ho rozpojíš měly by být oba svodové otvory cihlové, u sebe mam jeden cihlový a druhý jako bota (dolévám 2l na deset tisíc), odpovídá to i příslušným svíčkám!
Napsal: sob úno 26, 2011 12:15
od Vašátor
Přesně tak. Kamené netěsnící gufera ventilů s vyběhaným motorem dokáží sežrat klidně litr oleje na 100km. Takový motor jsme kdysi dávno jako kluci měli. Byl kompletně přetěsněný, nikde ani kapička oleje, těsnění pod hlavou nové, jen gufera na ventilech stará. Sežral litr oleje na 100km a cca po 200km bylo nutné vyčistit svíčky, poněvadž přestaly házet jiskru. Tudíž pokud ti opravdu žere tolik oleje, koukni na svíčky, musí to být na nich znát - budou černé jak bota.
Pokud máš "poblitej" pravý bok motoru - tudíž u svodů, s největší pravděpodobností to poteče od víka ventilů.