Stránka 1 z 2

Automatický sytič - charakteristika

Napsal: úte úno 08, 2011 20:59
od MartasBrno
Ne, že bych neměl co dělat - právě naopak. Ale položím drobnou otázku:

Jak má vypadat charakteristika automatickémo sytiče? Jak přesně ovládat sytič podle nějakého objektivního ukazatele a vyloučit obsluhu?
Máte někdo literaturu, nebo gráfek, nebo něco podobného, podle čeho jde zrekonstruovat automatický systém? Teplotu měřit umím, servo udělat taky umím, chytristiku mezi tím taky udělat umím. Dokonce vím i to, co ta chytristik amá dělat. Ale nevím jak! Od jaké teploty po jakou teplotu a po jaké křivce má regulátor pochodovat?

Uvažuju tento systém na seriová karbecový motor. Bude se tento systém muset chovat jinak na upraveném motoru s vestavěným předehřevem směsi (ježkem) jeko mají íčka?

Nezajímá mne, že auta s automatikou byla někomu proti srsti, že to někomu žralo a někomu ne, že to někomu drásalo nervy protože to neuměl vypnout - na to peču.

Sám ze sebe možná udělám blbce, ale vím, že použití sytiče ručně není 100%ní a ikdyž ho řekl bych dobře ovládám, tak polovička to umět nemusí! (Samo přeučení ze škodovky na žigula musí být mazec. Všechno je najednou jinak.) To je pak utrpení. Časem chci traumatům tohoto typu zatnout tipec.

Napsal: úte úno 08, 2011 23:51
od kuchi
a co neresit krivku ale hlidat otáčky motoru(cca 1500ot.) a při určité teplotě vypnout sytič,řekl bych že co motor to trochu odlišná charakteristika sytiče , je to jen muj logicky odhad tak nekamenovat

Napsal: stř úno 09, 2011 00:12
od MartasBrno
Tak ony ty automaty právě hlídaly jen teplotu vody. Mohlo by to jít vyčíst z nějakého kontrolního předpisu pro tyto karburátory, kde je ten otočnej bimetal. Nebo bych ten bimetel mohl vařit v hrnci, kdybych ho měl a kdybych věděl, že proti němu nepůsobí pružina...

Napsal: stř úno 09, 2011 09:10
od Roman
V starej S100 bol automaticky sytic ovladany teplotu vyfukovych plynov........

Napsal: stř úno 09, 2011 20:47
od zelvotron
To byl systém naprdlačku, spotřeba o litr vyšší než s ručním, taky se na něj pak přešlo. V nějaký knížce byl podrobnej popis funkce automatickýho sytiče na favoritu. Tuším že to mělo dva stupně zapnutí sytiče a pak dva stupně kdy už se sytiš vypnul, ale byl zvýšenej volnoběh, než se to pořádně zahřálo.

Napsal: stř úno 09, 2011 23:08
od MartasBrno
Prostudoval jsem popis co byl k AXTECU a nic jsem z toho nevykoumal. Teda nic, co bych mohl použít. Škoda že je tolik bájných jednorožců - vím, že tu někdo měl v autě ten voskovej nebo jakej automat, auto zřejmě dovezené od západních sousedů - a ta sviňka prostě jenom podle teploty vody posunovala táhlem napojeným na klapku - místo struny z kabiny. Taková přímá náhrada by byla krásná.

http://www.scootland.cz/zbozi/baotian-a ... 13-kapsle/

Napsal: čtv úno 10, 2011 15:52
od cackler

Napsal: čtv úno 10, 2011 17:26
od MartasBrno
To by fungovalo, ale originál kapsle co je na OZONa vypadá jinak, zkusím to najít.

Napsal: čtv úno 10, 2011 21:43
od cackler
můžeš zkousit pohledat víc, hledal jsem to jako "water choke"

Napsal: pát úno 11, 2011 11:18
od popest
Asi před necelým rokem jsem na Koněvce sháněl něco na Ozona. Přinesl ze skladu pár karburátorů a jeden mi přišel stejný jako Ozon, ale měl na sobě právě takovou kapsly, kterou jsem viděl na jedný ilustraci z knížky, co je v knihovně tady na Ladaklubu a podle popisu by to měl být automatický sytič.

Zkus tam zavolat, třeba se to dá koupit i když co mi tehdá říkal, tak náhradní díly na karb. už u nich prý člověk nesežene. Jedině celý karb.

Napsal: pát úno 11, 2011 12:00
od MartasBrno
Stando, to je ono, jen ten obrázek jsem nenašel.

Napsal: pát úno 18, 2011 10:17
od popest
Ahoj, tak to co je na obrázku, není to co jsem viděl na Koněvce. To jsem se spletl. Ale rozhodně na té Koněvce to tam bylo. Pamatuju si to, protože to bylo takový zlatavý a velký a můj karb. to rozhodně neměl. :-)

Napsal: pát úno 18, 2011 12:40
od MartasBrno
Já na tu koněvku psal, vysvětlil jim situaci a prý mám smůlu - chápou co chci, ale nemají to. Prej pochybujou, že to kde vůbec seženu. Nemají ani opravné sady na karby, nemají skoro nic, pouze celé nové karburátory, což je mně k ničemu.

Napsal: pát úno 18, 2011 13:13
od Marek
Já to někde doma mám a myslím, že je to i v knihovně Klubu (ale jako nečlen tam nemám přístup).

Napsal: pát úno 18, 2011 13:38
od MartasBrno
Marku, ty máš ten bazmek na OZONa? Nebo jen obrázek jak to vypadá :D