Stránka 1 z 3

Čoudí se z palubky

Napsal: čtv úno 03, 2011 22:28
od Kewint
Mam dnešní problém .... Najezdily jsme cca 200 KM , a když jsme teď jely domu , tak se najednou začlo čoudit z podpalubky, smrad spalenejch dratu , zhasly svetla , pulka osveleni palubky , a budiky spadly na pul... včetně voltmetru do bilyho pole... po vypnutí klíčku to přestalo , blinkry a radio šlo .. Po nastartování to dělalo znovu , když jsem vypnul světla , tak to přestalo , i na zapnutej klíček se světlama to čoudí ... ale světla nesvítej... Mam tam 90 AH baterku a jezdily jsme celej den ... voltmetr vždy ukazoval na červenym ,ale podle multimetru do dalo maximálně 13.8 V ... mohlo se to dobít za celej den a pak přebítím popraskat žárovky a shořet nějaký dráty ? Nebo co to mohlo být ?

Napsal: čtv úno 03, 2011 22:33
od Marťas
Asi světla "upadly" někam, kam neměly a nebo něco skočilo na světla.

Napsal: čtv úno 03, 2011 22:34
od Maysner
Mas nekde zkrat v obvodu svetel. Palubka dolu a hledat. Nastesti ma zigo vsechny draty pekne viditelny
Hledej, nezkousej jestli to prestane. Protoze uz ted to hori. Az to blafne, bude pozde

Napsal: čtv úno 03, 2011 22:39
od MartasBrno
To auto si tu STK evidentně zasloužilo :lol:
Kewint píše: mohlo se to dobít za celej den a pak přebítím popraskat žárovky a shořet nějaký dráty ?
v žádném případě. neexistuje. nemůže.
Marťas píše:Asi světla "upadly" někam, kam neměly a nebo něco skočilo na světla.
Buďto takhle, nebo něco pod palubkou.
Přesně podle Maysnera, plameny jsou ta špatná varianta.

Vy jste asi chytří, když to necháte hulit že? Co kdyby to fakt baflo? Utečete? Jak dlouho to trvalo?
Podívej, učíš se na odborníka. jestli máš k autu schéma, jakože snad jo, tak si najdi tu část instalace, která není jištěná. Protože jištěná instalace plameny dělat nebude, pojistka to odpojí. Takže vše, co je kolem spínačky, vypínačů, relé, před pojistkama ke světlům.

Jo a ještě jedna rada: Až budete měnit části kabeláže, určitě neměňte jen kousky kabelů, které jsou opravdu špatné. Vždycky vyměňte kabel v celé svojí délce, protože může mít poškození které nevidíš a pak to může opravdu zahořet. Kontrolu si zaslouží všechno co by mohlo vést ten zkratový proud, aby se ti pak nějakej kablík co byl vyhřátej neprodřel na nějaké hraně.
Tak hodně zdaru.

Napsal: čtv úno 03, 2011 22:43
od Kewint
NO :D

stojí to asi 200 M od baraku ,netroufl jsem dovést... zítra shodim štít a uvidíme ... Achjo...

Napsal: čtv úno 03, 2011 22:54
od Jakub Metelka
Kewint, to auto pod tvýma rukama doslova hoří :mrgreen:

Napsal: čtv úno 03, 2011 22:56
od MartasBrno
České nebe? Tak to potom jo. Auto láskou přímo plane :shock:

Napsal: čtv úno 03, 2011 23:07
od Kewint
Nekecejte blbě, a raďte ... :D

Napsal: čtv úno 03, 2011 23:41
od Hurikán
Kewint píše:Nekecejte blbě, a raďte ... :D
:lol: :lol: :lol:

Nezlob se, ale na tohle se snad ani nic jiného říct nedá. Nevím, co bys ještě chtěl za rady. :roll: Maysner i MartasBrno Ti napsali, čím a jak zhruba začít. Do doby, než rozděláš palubku a podíváš se, jak a co vypadá, Ti nikdo nic jiného neporadí. ;)

Napsal: pát úno 04, 2011 01:00
od MartasBrno
Chceš radu, máš ji mít. Dobře si ujasni, co je kde zapojené! Když vidím, že máš namontované přídavné světla, klidně to mohl dělat nějaký amatér a něco zvrzat. každou úpravu si zakresli do schematu k autu, ať víš, co tam je! Proč to píšu - jsou na světě jedinci, kteří se nebojí táhnout kablíky přes ostré hrany bez ochrany, nedají tam pojistku, nebo třeba táhnou silovou elektriku (třeba vypínač k sahaře :lol: ) stíněnou dvoulinkou která dělá v zátěži nebo při poruše dobré efekty :lol: a nikomu to neřeknou a nikam to nezakreslí. Toto všechno je časovaná bomba. Super že?
Nechcu zpochybňovat práva výrobce VAZu na výrobní vadu, na stárnutí, nebo na náhodu, ale dost závad se děje v těch věcech, ve kterých se někdo vrtal.
(Na svém autě jsem taky jednu časovanou bombu odstraňoval, jistý erudovaný mechanik natáhnul tvrdé napětí takovou trasou v autě, že nebyla otázka jestli, ale kdy. Od té doby tahám káble trasou výrobce ve společném svazku.)

OT: Nebyl jsi náhodou na poště s těma nárazníkama? Docela to trvá, snad je někde neztratili.

Jo, to byl chudák stará Mistr Jan Hus: Cožpak nemáme nějaké nehořlavé přísloví?! :lol:

Napsal: pát úno 04, 2011 08:10
od Dodo 2105
Ahojte. Neviem či náhodou nie toto budeš mať jak ja: JA som tiež išiel v noci a zrazu dym z palubovky. rýchlo som odpojil baterku. po cca 30 min čakaní som napojil späť vybral som všetky poistky a tak som sa dostal niak domov. Na druhý deň som to začal skúmať a došiel som nato že jak mám budíky (kde je ukazovateľ motorovej teploty, benzín, kontrolka oleja....), rozobral som to a tam je jedna dióda no a ona sa vyskratovala a začalo dymieť. Vymenil som diódu, preizoloval dráti ktoré zhoreli a dodnes je to tak. Tomu už 8 rokov. A ešte na ten celí obvod som nainštaloval poistku pre istotu. Skús sa aj ti nato pozrieť.

Napsal: pát úno 04, 2011 09:31
od Kewint
MartasBrno, Nemám přidavná světla :D jdu se na to podivat

Re: Čoudí se z palubky

Napsal: pát úno 04, 2011 10:46
od Petr HC
Kewint píše: ... se najednou začlo čoudit z podpalubky ...
Podívej se na : http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... %F8%EDz%2A

Napsal: pát úno 04, 2011 12:35
od Kewint
Tak původní majitel měl zapojené přídavné světla, jak jsem daval novou palubku , tak se drát zasekl o volantovou tyč, prodřel se nejspíš , a shořel , vedl od spínačky do od kontaktu 15 do vypínače na světla, a odtamtud my ještě shořely , kabely k vypínači na ventulátor topení, až k pojistkové skříni..jdu to měnit

Napsal: pát úno 04, 2011 14:12
od Hurikán
No vidíš, že to jde, když se chce. ;) :P :D