Stránka 1 z 2

Centrály na LPG

Napsal: pon led 17, 2011 20:39
od mušketýr
Máte někdo zkušenosti s centrálami na LPG?
Děkuji za odpovědi.
M.:S

Napsal: úte led 18, 2011 16:12
od Saša
Co bys potřeboval vědět ? Centrály přímo neznám , ale kogenerační soustrojí trochu jo . Je to vlastně centrála + využití odpadního tepla .
Jen obecně : Bude to chodit skvěle a vydrží víc než na benzín . O finanční úspoře na palivu ani nemluvím .

Napsal: úte led 18, 2011 16:49
od Luděk Musil
My (tedy firma u které jsem zaměstnán) máme v Bystřici nad Olší kogenerační jednotku, která je osazena pístovým motorem Škoda (favorit) a jako palivo používá zemní plyn. Co si tak za poslední 2 roky pamatuju, tak se měnily jen svíčky, filtry, oleje. Prostě žádná větší oprava. L.

dsfa

Napsal: úte led 18, 2011 19:01
od mušketýr
Ne,ne mám na mysli klasické čtyřtaktní centrály např.na stavbu,chalupu atd.
dnes je možné je koupit i na LPG.Je to jednoduchý.Připojíš bombu,navrkneš a šlape to na plyn.Nevim zda je start na benzin.M.S:

Napsal: úte led 18, 2011 19:23
od Saša
Možná budou dvoupalivové , ale nevidím jediný důvod proč by nemohly být jen na LPG .
Na netu to jistě v popisu bude , jen se mi nechce teď hledat .

Napsal: stř led 19, 2011 06:38
od Luděk Musil
Tím, co jsme napsali (Saša i já), jsme chtěli říct, že použití alternativního paliva, tedy LPG místo BA motoru neuškodí. Tedy za předpokladu, že jinak dostane vše co má (je vhodné zkrátit interval výměny).
Mnohokrát jsem psal, že u svýho motoru měním svíčky, fíltry, oleje po 10 kkm místo doporučovaných 15 kkm.
A o tom je. L.

Napsal: stř led 19, 2011 19:14
od mirozv

Napsal: stř led 19, 2011 20:09
od EMI
na herony můžu říct jenom samou chválu, ovšem mam zkušenosti jenom s benzíňákama, nějaký lpg jsou třeba tady http://www.rr-naradi.cz/lpg-elektrocentraly

rweew

Napsal: čtv led 20, 2011 09:03
od mušketýr
To Luděk:Pokud mluvíš o motorech všeobecně,tak si dovolím s tebou nesouhlasit.Některým motorům LPG vyloženě nesvědčí.Např.staré škodovky s litinovou hlavou.Díky absenci ventilových sedel dochází k jejich nadměrnému opotřebení.I u jiných motorů se doporučuje výměna sedel za tvrdší.Todle asi víš,ale z tvé odpovědi to nevyplynulo.
Mě šlo o to,zda centrály na LPG nejsou jen klasický (myslím motor) s přidaným zařízením na spalování LPG.To by se mi asi nelíbilo.Po zevrubném nastudování jde i o upravený motor.
Je to celkem novinka a tak s tim nemá zatim nikdo zkušenost.
M.:s

Napsal: čtv led 20, 2011 15:51
od Saša
Všechny dnešní motory mají již sedla s tvrdokovu . navíc centrála pracuje v jedněch ustálených otáčkách tudíš se dá velmi dobře (přesně) nastavit směs .

Napsal: čtv led 20, 2011 17:41
od Laďuša
Saša píše:navíc centrála pracuje v jedněch ustálených otáčkách
Centrále se nemění zátěž? :P

Napsal: čtv led 20, 2011 20:09
od EMI
zátěž jo, ale žě by se nějak markatně měnily otáčky motoru (generátoru) ? ... u synchronního gen. je to v rozmezí zátěžného úhlu, aby nevypad ze synchronismu ne? :wink:

Napsal: čtv led 20, 2011 20:59
od MartasBrno
To by bylo blbý, kdyby měnil aotáčky. Regulátor musí motor nakrmit tak, aby se držely konstantní. Myslím, že toto je docela dobrej stroj na vývoj kvalitní regulace, právě kvůli jasně daným provozním podmínkám. Při zátěži to akorát změní zvuk a vůni.

Napsal: čtv led 20, 2011 21:23
od Laďuša
Tak jasný, že tomu neklesnou otáčky, myslel jsem to spíš tak, že jako tam prostě neni furt konstantní výkon - tudíž se to musí štelovat => různě dávkovat.

Napsal: pát led 21, 2011 10:44
od Petr HC
EMI píše:zátěž jo, ale žě by se nějak markatně měnily otáčky motoru (generátoru) ? ... u synchronního gen. je to v rozmezí zátěžného úhlu, aby nevypad ze synchronismu ne? :wink:
Synchronní generátor nemůže vypadnout ze synchronizmu - nemá s se s čím synchronizovat (tedy - pokud není "přifázován" do sítě - ale to rozhodně není tento případ - kdyby byl přifázován, tak to je ale "průser").