Stránka 1 z 2
Ladou do Petrohradu - dátum ani rok zatiaľ neurčený :)
Napsal: stř led 12, 2011 03:32
od DJW
Zdravím priatelia, zaujímalo by ma, či by bol záujem o výlet do Peterburgu, nejakých 5, max 7 dní v meste + cesta.
Prečo Petrohrad? Lebo je to starobylé aj moderné mesto zároveň, vzhľadom na svoju západnú polohu je civilizované, a je v ňom veľa vecí na obzeranie.
Variant A: ísť cez Poľsko, pobaltie a do Ruska vstúpiť az daľeko na severe - kvôli väčšiemu podielu dialnic.
Variant B: vraj už aj Belorusko má rozumnú doprevnú sieť a milícia je rozumnejšia ako povedzme ukrajinská.
Variant C: východné Slovensko, Ukrajina a potom hore. Výdohou je, že možno vidieť zakarpatsko, čo podľa fotiek nie je najškaredší kraj.
Po ceste sa ráta s menšími odbočkami, resp. aspoň zastávkami na miestach, ktoré stoja za návštevu a fotku.
Termín: neurčený, pôvodne som chcel ísť v lete 2010, ale to už asi nestíham, takže dúfam že rok 2011 bude k cestovateľským chúťkam štedrejší.
Napsal: stř led 12, 2011 10:36
od Veverka
Jed taky na letni sraz do estonska-i kdyby jsi pak do piteru jel sam,tak mas to z tama tam jenom 200 km do piteru.
Napsal: stř led 12, 2011 10:49
od Laďuša
DJW píše:Variant A: ísť cez Poľsko, pobaltie a do Ruska vstúpiť az daľeko na severe - kvôli väčšiemu podielu dialnic.
No, při naší expedici do Estonska jsme se dostali asi na necelých 300 km od Petrohradu, jeli jsme přes Polsko a Pobaltí a můžu tě říct, že dálnice tam nejsou vůbec. Když teda nepočítam ten malinkatej kousíček někde v Litvě, kterej eště stejně ved jiným směrem, než jsme potřebovali.
Na druhou stranu hlavní ulice tam jsou parádní (v Pobaltí, ne v Polsku), široký, rovný, málo vesnic a malej provoz,takže to odsejpá.
Napsal: stř led 12, 2011 16:53
od Veverka
Varianta B má jedinou výhodu,levný paliva bo velká část cesty vede mimo EU.
Pokud jde o to do Petrohradu dojet,tak určitě A-plynulé a dobré silnice,kratší,rychlejší,na přechodu v Narvě (EST/RUS) nejspíš nebudeš čekat moc dlouho na rozdíl od těch všech ostatních přechodů co jdou do uvahy,nemusíš platit bělorusům víza 2x1000kč a nebude se okolo ochomejtat GAI.
P.S silnice Pskovské a Leningradské oblasti jsou strašný i na západoruské poměry

.
Napsal: stř led 12, 2011 22:32
od Marek89
Ja by som si aj taký výlet urobil, ale iba ako spolujazdec.
Napsal: ned led 16, 2011 04:11
od DJW
Ďakujem všetkým za cenné rady.
Veverka: práve kvôli lacnému benzínu som vymyslel variant B a C. Sam ist v ziadnom pripade nechcem, minimum dve auta po 3-4 ludí (ja mám combi taže v pohode štyria) a najradšej by som bol dvom desiatkovým Ladám - každý by zobral nejaký náhradný diel (pre istotu) a tým pádom si môžme pomôcť v prípade problému. Predsa, Peterburg nie je za rohom a na tak dlhú cestu by som 100% neveril ani Volvu.
Napsal: stř led 19, 2011 19:59
od plavec
DJW, Proč ladou, však pojedeš Scudem ne?

Napsal: stř led 19, 2011 20:18
od Veverka
No jestli pojede B nebo C,tak ho může ehm poničit

.
DJW:pokud nemáš pro tyto trasy důvod,tak bych si to rozmyslel,přecijen bys platils bělorusům 2x 1000kč za blbý tranzitní vízum,+čekání bůhvíkolik hodin dlouho na hranici 2x BYR-RUS,kdežto u A pojedeš plynule po kvalitní silnici bez děr až na EST/RUS hranici v Narvě,kde nikdo nejezdí a načekáš se nejspíš minimum toho,co na takových legendách

jako Dorohusk či Terespol/Brest

.
Napsal: čtv led 20, 2011 19:44
od radek mb
Veverka píše:jako Dorohusk
Dorohusk nebrat!
Napsal: čtv led 20, 2011 20:52
od vodis
My jeli PL-UA přes Chyriv-Smilnicu tam 1:40 a zpátky 0:25, takže pohoda.

Napsal: pát led 21, 2011 16:45
od Veverka
Je vůbec Dorohusk gramaticky správně?
Napsal: ned led 23, 2011 13:03
od radek mb
Veverka píše:Je vůbec Dorohusk gramaticky správně?
A jak by to jinak mělo být?To je v přece v Polsku,na ukrajinské straně to je Jahodyn(Ягодин)
Napsal: ned led 23, 2011 13:08
od Laďuša
Tak jestliže to je v Polsku, tak se to čte jako Dorochusk.

Napsal: ned led 23, 2011 15:31
od Veverka
Aha,myslel jsem že to je obráceně.
Pak jsem myslel na dahodusk.

Napsal: stř bře 09, 2011 02:53
od DJW
plavec píše:DJW, Proč ladou, však pojedeš Scudem ne?

Pretože Lada je v postsovieckych krajinách menej nápadná ako veľký van/dodávka, ktorých ani v EU nejazdí zrovna veľa. Navyše ak sa niečo pokazí, na Ladu to tam bude stát 10% ceny Fiatu.
Zatiaľ nemám nikoho s Ladou č.2

Pepo, nejdeš?
