Stránka 1 z 1

Tachometr - neukazuje

Napsal: úte led 11, 2011 16:54
od Luděk Musil
Už jsem velmi dlouho nepřišel s žádnou závadou ... třeba to poslouží jako přihláška do togliatského trianglu a bude změna na togliatské kvarteto :lol:
Dnes ráno jsem normálně sedl do auta a vyrazil do práce. Občasný pohled na tachometr nezaznamenal žádné anomálie.
V deset hodiny jsem jel k Intersparu pro poklice na kola. Od rozjezdu rafička rychlosti kmitala. No kmitala .... kolísala v rozmezí tak 20 - 40 km.
Po poledni jsem jel k Gerovi pro hlavu a příslušenství. Na začátku cesty ještě rafička kolísala, nyní již leží na nule, počítadlo nepočítá.
Než to rozeberu - kde bude asi příčina?
Ohudlaný čtyřhran na (kterémkoliv) konci bowdenu nebo to bude závada jako vloni (prasklý a rozemletý náhon tachometru uvnitř zadního dílu převodovky? Z toho bych měl větší obavy. V pátek mám jet zase na cca 200 km vejlet a při vzpomínce na ty zvuky z převodovky se mi moc nechce :koko: . L.

Napsal: úte led 11, 2011 16:57
od dvk
Vítej v klubu přátel gynekologie aneb naučte se vyměňovat prasklý náhon tachometru i v -10°C snadno a rychle :wink:

Napsal: úte led 11, 2011 16:58
od Luděk Musil
Osobně také doufám, že je to "jen" prasklý náhon nebo ohudlaný 4-hran náhodu a že nebudu muset dovnitř do převodovky. L.

Napsal: úte led 11, 2011 17:00
od dvk
Bude to asi ten bowden, máš stejné příznaky jak já před vánocema. Akorát mě překvapuje, že Ti to šlo tak ráz naráz. Mě se ručka kývala pár měsíců, než se náhon ukroutil (a než jsem si uvědomil, že to kývání není vlastnost ale závada).

Napsal: úte led 11, 2011 17:09
od Petr HC
Luděk Musil píše:Osobně také doufám, že je to "jen" prasklý náhon nebo ohudlaný 4-hran náhodu a že nebudu muset dovnitř do převodovky. L.
Raději ještě mrkni na : http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... %2A#303689 , abys "nehudlal" nový náhon.

Napsal: úte led 11, 2011 20:14
od ger007
prave som dotelefonoval s Ludom, hovoril ze epicky problem bol vo vôli na náhone tachometra v prevodovke, ktory vyriesil vymenou, on sa tu asi sam pochvali, hlavne ze mu to premava

Napsal: stř led 12, 2011 10:54
od Luděk Musil
Důsledek je odstraněn výměnou toho "brka" - vlastního náhonu z převodovky.
Příčina poruchy je/byla pravděpodobně ve velké axiální vůli hnaného kola náhonu. Zjednodušeně řečeno to malý 13-zubový kolečko mělo možnost "chodit" i s tyčkou cca 7 mm a při tom maximálním "úhybu" už jeho zoubky nedosáhly na ozubené kolo na výstupní/hlavní hřídeli převodovky. Je to také dáno tím, že hlavní hřídel převodovky (společně s klikovou hřídelí motoru) se točí (při pohledu zepředu) po směru chodu hodinových ručiček a proto to ozubené kolečko vlastně odtlačuje z ideální osy záběru.
L.