Stránka 1 z 2
Ukostrenie?
Napsal: úte pro 28, 2010 12:11
od rasty77
prosim niekoho zo skusenych o radu, lebo sam si uz neviem rady. Problemy na mojej NIVE 1,7i rocnik 99 nastal ked sa mi zaseklo startovacie tlacidlo(asi dorobene)
roztavil sa minusovy kontakt baterie, ale bateriu som kupil novu 69Ah, lenze zacali blbnut stierace, pri zapnutom cyklovaci mali 4 polohy(uz to tu niekto popisoval) vymenil som cyklovac, ale nic sa nedeje, problem stale pretrvava.
Hukacka trubi iba ked ma motor vysie otacky resp, ked s nou prejdem niekolko kilometrov. (myslim ze niekde je blba kostra ale neviem kde).Ak auto stoji nie je problem nastartovat, motor naskoci na prvu supu, ale ak s nou prejdem par kilometrov a vypnem motor uz nepretaca starter (podotykam ze ide o novu bateriu). ked prejdem ku chate cca 30 km a pri chate spomalim svetla a ventilator stracaju na intenzite a zoslabnu. Myslim si je to moze byt regler, ale to len hadam, ako keby tu bateriu nedobijal alternator, ale vybijal... minule som zastavil v lese otocil klucikom a nic... ani obraz ani zvuk, pritom poistky boli v poriadku a baterka bola v pohode, rano ako keby sa nic nestalo a vsetko bezalo ako malo az na ohrev zadneho skla co je myslim chybna kostra
Prosim poradte
Napsal: úte pro 28, 2010 17:42
od astero
Vezmi si voltmeter a premeraj si spoje pod zatazou, zacni u baterky, prelez ukostrenia, potom silove kladne hadice. Mozes si zmerat aj napatie na starteri (ide to blbo) a porovnat s napatim na baterke pri startovani. Lady startuju vyborne aj so slabou baterkou, ale nesmie sa nikde stracat potrebny prud. Napriklad prechodovy odpor 0.1Ohmu pri prude 100A vygeneruje ubytok 10V, to uz na starter a zapalovanie moc neostava.
Napsal: pát led 07, 2011 13:42
od Majo
tazko sa radi cez net, ked uz v prvej vete pises o dorobenom startovacom tlacitku. Mam pocit ze to bude poriadne dobastlene a fakt ostava len zobrat merak a ist kabel po kabli...
Napsal: pon led 10, 2011 14:33
od rasty77
takze premeral som baterku 12,5V, nastartoval som na volnobeh dobijana z alternatora na 14,4 V, presiel som kostry co som vedel a videl
nepozrel som akurat starter a ten asi bude dodzubkany lebo auto nastartuje dobre a po prejdeni 200 m ked vypnem motor uz nenaskoci, musim ho nechat v mraze vychladnut. takze dam starter vonku a kuknem ho. Hoci predpokladam ze tymto sa to neporiesi , uvidime, zahadne je ze hukacka trubi iba pri urcitych (vyssich otackach) a ked ich teda uberiem tak sa aj svetla zoslabnu....este niekde kostra musi byt....
Napsal: čtv led 13, 2011 15:04
od vik2
elektrice moc nehovim, ale jeden postreh.
Kdyz se ti roztavil kabel starteru, nemohlo se jich roztavit vic?
nejakej ve svazku kde to neni moc videt, a ted to dela bordel.
me se jednou prodrel volne lezici kabel v motorovem prostoru,,, zacal tavit izolaci a nakonec poskodil plno jinch kabliku. to bylo neco to davat dokupy.
nejlepsi bylo, ze to trvalo nekolik dni. nejezdil jsem dalky, takze vzdycky chvilku....
No a auto do posledni chvile normalne jezdilo. Nez malem shorelo.
Napsal: čtv led 13, 2011 19:15
od jiri.k
promin, ale pokud meris v klidu dobrou baterku, tak ta nema 12,5 V. Toto napeti nameris, pokud by byl 1 clanek v haji... Tak nejdrive nabit, pak odpojit nabijecku, pockat a merit..
Napsal: čtv led 13, 2011 20:42
od Roman
No neviem. Myslim si, ze tato citacia z wikipedie je realna:
Jmenovité napětí jednoho článku: 2 V
Napětí naprázdno nabité baterie 6-ti článků: 12,6–12,8 V
Napětí naprázdno vybité baterie 6-ti článků: 11,8–12,0 V
Napětí pod zátěží, při kterém se má ukončit vybíjení: 1,75 V
Pro baterii 6-ti článků to je 10,5 V
Všechna napětí jsou platná pro 20 °C, v případě změny teploty se musí vhodně upravit.
Hodnota udržovacího napětí se může lišit v závislosti na výrobci.
V případě dobíjení udržovacím napětím se napětí musí pečlivě nastavit, protože nízké napětí způsobuje sulfataci elektrod a vysoké jejich korozi a ztrátu elektrolytu, což významně zkracuje životnost akumulátoru.
Napětí pro občasné dobíjení baterie (12V): 14,2–14,5 V
Napětí, při kterém začíná výrazná tvorba vodíku a kyslíku: 2,4 V
Po ukončení nabíjení baterie (12V) do plného nabití klesne napětí rychle na 13,2 V a poté pomalu na 12,6 V.
Takze 12,5V u "odstatej" baterky je napatie celkom OK.
Napsal: pon led 17, 2011 12:27
od rasty77
Dakujem za rady, aj ja si myslim ze napatie 12,5 odstatej baterky je OK. Vymenil som starter, niva startuje perfektne, ziadny problem, aku rat pri nastartovani a jazde sa ozyval buchot zo spodu, ale to som zistil ze bol trochu prihnuty vyfuk a prasknuty jeho drziak. Ten som vyvaril a problem "buchotu" sa odstranil, niva jazdi a startuje perfektne. Ostal uz len problem stieracov, ktrore v polohe cyklovaca stieraju na 4 doby a hukacka, ktora trubi iba pri vyssich otackach a to si uz fakt neviem rady. Precistil a vyskusal som vsetky poistky a precistil relatka, problem vsak pretrvava. Bude to urcite nejaka blbost, kedze sa zda ze alternator dobija baterku spravne
Nasiel som jedno rele prazdne pod palubovkou na pravej strane volantu ale nikde na okoli nie su kable, ktore tam patria
zeby nahradne? sa mi nechce verit, kedze elektrika je tam riadne dodrbana...
skusim este naozaj kuknut vsetky kable, ktore sa zdaju byt tavene ci tam nie je problem
Napsal: pon led 17, 2011 16:04
od hush
A není u té houkačky problém v tom, že ta membrána je nějak přilepená a ve větších otáčkách to troubí spíš z důvodu otřesu?
Napsal: pon led 17, 2011 16:20
od astero
Skus rozborku prepinaca v prevodovke stieracov, ja som tam mal blby kontakt a na cyklovac vzdy len poskocili o kus drahy po skle a zas cakali. Moze za to kontakt, co je spojeny, ked je vacka odvratena.
Napsal: pon led 17, 2011 20:06
od MartasBrno
rasty77 píše:Ostal uz len problem stieracov, ktrore v polohe cyklovaca stieraju na 4 doby
Toto jsem řešil na svém, chovalo se to takto: zapnul jsem stěrače na cyklovač, několikrát setřely, a potom, když měly setřít, se ozvalo takové trtrtr tatata trtrtr, kousek to popojelo, až to nakonec setřelo. Chyba byla v ojiskřených kontaktech v cyklovači. Ten jsem opatrně rozebral, pilníčkem ojel všechny kontakty které tam jsou (i ty malinké na bimetalu) a cvičně to zapojil. Po zapojení a zapnutí jsme seřídil interval stírání na továrních myslím 10 vteřin, nebo kolik to je. Seříení se dělá kroucením
nosného plíšku bimetalu kleštěmi, kterým se změní pnutí bimetalu. Dělali to tak už ve fabrice, jde to na tom poznat.
Napsal: úte led 18, 2011 10:20
od rasty77
hush píše:A není u té houkačky problém v tom, že ta membrána je nějak přilepená a ve větších otáčkách to troubí spíš z důvodu otřesu?
urcite nie, zapajal som ju na priamo a trubi normalne z baterky, predpokladam ze niekde kostra, ale neviem ju najst
Napsal: úte led 18, 2011 10:22
od rasty77
astero píše:Skus rozborku prepinaca v prevodovke stieracov, ja som tam mal blby kontakt a na cyklovac vzdy len poskocili o kus drahy po skle a zas cakali. Moze za to kontakt, co je spojeny, ked je vacka odvratena.
nevies mi prosim poslat obrazok, co presne mam rozobrat , neviem totiz ci som to uz nerozoberal
[ Komentář přidal: Laďuša: út leden 18, 2011 10:49 ]
Nepiš, prosim, dvojpříspěvky!
Napsal: úte led 18, 2011 11:14
od rasty77
MartasBrno píše:rasty77 píše:Ostal uz len problem stieracov, ktrore v polohe cyklovaca stieraju na 4 doby
Toto jsem řešil na svém, chovalo se to takto: zapnul jsem stěrače na cyklovač, několikrát setřely, a potom, když měly setřít, se ozvalo takové trtrtr tatata trtrtr, kousek to popojelo, až to nakonec setřelo. Chyba byla v ojiskřených kontaktech v cyklovači. Ten jsem opatrně rozebral, pilníčkem ojel všechny kontakty které tam jsou (i ty malinké na bimetalu) a cvičně to zapojil. Po zapojení a zapnutí jsme seřídil interval stírání na továrních myslím 10 vteřin, nebo kolik to je. Seříení se dělá kroucením
nosného plíšku bimetalu kleštěmi, kterým se změní pnutí bimetalu. Dělali to tak už ve fabrice, jde to na tom poznat.
problem je ale ten, ze cyklovac som vymenil za novy, kde je to prinitovane v tej ciernej krabicke, takze je predpoklad ze to funguje spravne a chyba moze byt inde... stierace stierali tak isto aj pri starom...
[ Komentář přidal: Laďuša: út leden 18, 2011 11:15 ]
Varování tu bylo, dneska žádný milosrdenství. Bludišťák
Napsal: úte led 18, 2011 23:48
od astero
V prilohe je obr.stieracov, ta sipka ukazuje na deklik, ktory ked zhodis, tak tam najdes ony kontakty. Na velkom kolese je vacka, ta ich prepina. Ich funkcnost zistis:
Odpoj konektor motorceka stieracov,
na konektore motora kontakt 3 na kostru,
a teraz
kontakt 2 na + musi bezat motor stale, to je jasne,
2 odpoj a plus pripoj striedavo na kontakt 1 - stierace musia odskocit a zastat, na kontakt 4 musia zotriet okno a zastat. Ale musis najprv 1, potom 4 a tak dookola. Ak to pojde, tak kontakt v prevodke motora je dobry.
Ale tipujem za na plus na 4 sa ti nepohnu.