Stránka 1 z 1
Olej ve filtrboxu
Napsal: ned pro 26, 2010 19:47
od Freedom
Chlapy, co způsobuje tuto závadu??? při koupi vozu sem spozoroval z hadice k filtrboxu šedej kouř, po čase to došlo ke tvoření bíložluté emulze, a teď už se koupu v oleji, a mam taky díru v plynu při akceleraci. Projevuje se tak že když jedu v nízkejch otáčkách a prudšeji přidám tak nejdřív auto asi utopim nebo udusim, Proč se tvoří ten olej??? díky

Napsal: ned pro 26, 2010 19:52
od Křečík Barbuška
Napsal: ned pro 26, 2010 20:18
od Freedom
pročítal sem tvůj příspěvěk a pokud to dobře chápu tak sou tu 2 věci o kterých se mluvilo nejčastěji, a to : Zhášeč plamene, nebo kroužky, když vemu v úvahu že by to byli ty kroužky, tak se dělá rovnou i výbrus? nebo stačí jen koupit nové kroužky??
Napsal: ned pro 26, 2010 20:29
od Křečík Barbuška
Freedom píše: ... když vemu v úvahu že by to byli ty kroužky, tak se dělá rovnou i výbrus? nebo stačí jen koupit nové kroužky??
Ty jsi asi opravdu masochista

. Neblázni, i když nemusí být tvůj motor zrovna v té nejlepší kondici není hned důvod mu hned dělat GO, když uvidíš emulzi ve filtrboxu. Na jak dlouho s tím autem počítáš? Stejně i potom ti bude motor funět

.
Prostě je zima, tak se zjevuje emulze na víčku oleje. Sráží se tam páry, stejně tak jako je motor vydechuje skrze odvětrávání klikovky, které se vysráží ve filtrboxu. Zejména krátké pojížďky tomu napomáhají. A jak je zima tak tam zůstává emulze. Samozřejmě důkladným vyčištěním odlučovače oleje na bloku a vyčištěním hadice nic nepokazíš. Ideální je použití odlučovače ze "solexových/íčkových" motorů, ten je konstruován lépe, ale nic co by bylo životně nutné.
Napsal: pon pro 27, 2010 01:58
od Saša
"Běžná" udržba tohoto problému je pokud se jezdí v mrazivém počasí krátké tratě , že se nestačí vypařit veškerá (zkondenzovaná) voda z oleje je vyndat tak 1x za týden (deního ježdění) hadici od odlučovače a silou s ní máchmout do prostoru . Vyletí z ní cosi připomínající máslo (vazelínu) prostě emulze vody a oleje , hlavně při provozu na LPG .
Tento jev (usazování emulze) nastává u každé motoru a jen "mi" z toho děláme "vědu" . Já to řeším "kondiční" každo týdení projížďkou tak 100km kdy se motor prohřeje a problém se vyřeší sám .
Napsal: pon pro 27, 2010 11:14
od JmJ
Psal sem uz mockrat, ze mi velmi pomohlo pouzit nasos vzduchu s automatickou regulaci teloty nasavaneho vzduchu. Pri nizkych teplotach je vzduch hnan kolem vyfukoveho potrubi, kde je zjevne rozumne vysusen a do filtrboxu se nedostane tolik vlhkosti.
Jedna vec je totiz vlhkost v oleji, ale druha vec je voda v nasavanem vzduchu, ktera po vysrazene natece prave do odvetravani klikovky.
Napsal: pon pro 27, 2010 11:38
od Křečík Barbuška
JmJ píše:ale druha vec je voda v nasavanem vzduchu, ktera po vysrazene natece prave do odvetravani klikovky.
Dovolil bych si oponovat. Vzhledem k tomu, že výstup pro odvětrání klikovky je na na vyvýšeném místě musela by ta vysrážená voda ve filtrboxu překonat gravitaci aby vlezla do traktu odvětrání

.
Napsal: pon pro 27, 2010 11:57
od JmJ
Koko Loko píše:JmJ píše:ale druha vec je voda v nasavanem vzduchu, ktera po vysrazene natece prave do odvetravani klikovky.
Dovolil bych si oponovat. Vzhledem k tomu, že výstup pro odvětrání klikovky je na na vyvýšeném místě musela by ta vysrážená voda ve filtrboxu překonat gravitaci aby vlezla do traktu odvětrání

.
no, kdyz sem jednou oddelal dekl filtrboxu, tak vysrazena voda na viku nebyla primo na stredu, ale byla prave bokem cca u vyusteni odvetrani. voda byla dost cista, tedy rekl bych ze vzdusne vlhkosti a smele kapala primo do okoli odvetrani a te vody vubec nebylo malo. filtrbox se docela topil

predehrivani jsem mel tenkrat zaple na plovinu, jel jsem z frydku smerem na kromeriz, tedy sviznejsi jizda, bylo kolem 0 a bylo dost vlhko, misty mlha.
ono samozrejme za jizdy se tam voda nedostane, neb bordel leti z odvetrani ven, ale po odstaveni to se te "misce" pod otvorem odvetrani udela bazenek
ono at je to jak je to, od prechodu na bimetal myvam viko filtru jen decentne nahozene olejem, zadny blativy humus a jezera vody jako driv.
Napsal: pon pro 27, 2010 12:10
od Křečík Barbuška
Samozřejmě, že je to debata celkem o člověčinci, ale znáš mě, to jsou ti s napoleonským komplexem

. Samozřejmě, že pravdu mám já

. Motor odvětráváním hrne bordel ven a páry se sráží na deklu a skapávají do prostoru boxu. Samozřejmě se i nějaké srážejí již při aktu nasávání. O přínosu bimetalového násosu není třeba debatovat, je to velmi přínosná věc. Bordel ve filtrboxu výrazně omezuje. V kombinaci s tím pokročilejším odvětrávacím bazmekem je výskyt bordelu téměř zcela odstraněn.
Napsal: čtv pro 30, 2010 12:24
od Freedom
No u mě je to tak že když sem vyndal filtr tak byl celej v místě otvoru od hadice celej černej a mastnej, a to již po 5 dnech od jeho koupě, nakonec sem jej vyndal a mam filtrbox prázdnej a na nátrubku mam sportovní filtr, ale filtrbox se plní timhle hnusem, a neřekl bych že to bude vysrážená voda, jelikož teď sem přišel od vozu, přez noc bylo -11 jak sem koukal, a v boxu to nezamrzlo takže to je jen olej, v podstatě mi jde o to jestli mě něco teď ohrožuje či nikoli, jelikož jezdím celkem daleké cesty a nerad bych v tomhle mrazu v noci někde šaškoval s pokusem rozchodit auto aspoň na dojetí, dejme tomu je to od kroužků ( jsou vadné), vysoká hladina oleje (nepravděpodobné olej mi myzí a tudíž jej vždy dolívám) mám se bát s tím jet dalších 600km nebo to vydrží???

[glow=yellow]Koko Loko:[/glow] s autem počítám eště minimálně rok a půl do konce STK

pak ho čeká garáž a mě buď Niva nebo Octavie obojí je na stejný cenový hranici

Napsal: čtv pro 30, 2010 13:08
od Saša
Freedom píše:mám se bát s tím jet dalších 600km nebo to vydrží???
Jezdi a nepřemejšlej nad "blbostma" . Ani když mám jet na "dovolenou" třeba 5 000km neuvažuji zda tam dojedu - považuji to za samozřejmost a 26 let s Ladou mi to potvrzuje . Pouze si vzpomenu kdy byl měněn olej kouknu kolik ho tam je a vyrazím . Já osobně bych se spíš bál že tam nedojede ta Octavia , protože když se na tom něco pokazí je to na odtah a velké peníze .