Stránka 1 z 1
Užitečné stálé zatížení 2104 1300
Napsal: úte pro 21, 2010 11:03
od Michal Karásek
Tak tu mám jednu otázečku, jaké je užitečné dlouhodobé (nikoli papírové) zatížení kombajna, které snese prakticky pořád, narval jsem do kufru 130 kg písku, a už se mi to zdá mo, kolik vozíte, když už zátěž?
Napsal: úte pro 21, 2010 11:09
od Drobek81
no LPG a k tomu plnou benzinu - to je dohromady kolem 70-110kil A nijak to nepoznam, mam unavene pruziny tak to sedi porad dole...navic jeste vozim v kufru par veci tak se na tech 130kilo taky dostanu
Napsal: úte pro 21, 2010 11:55
od Luděk Musil
Já mám v kufru "plnou" LPG = 30 l = cca 17 kg + váha nádrže (10 kg?) = cca 30 kg zátěže
Věčně prázdnou benzínu = O kg zátěže
Rezervní kolo , hasičák, řetězy a jiné drobné nesmysly = cca 20 kg
A teď v zimě jsem naložil (mezi pružiny) řádek obkládaček (nějakejch 110 ks) = cca 55 kg
A myslím si, že teď mám zadek zatíženej akorát. Toho písku by Ti měla stačit větší polovička. L.
Napsal: úte pro 21, 2010 12:41
od Michal Karásek
Děkuji za rady, uberu pytel a půl a vyzkouším
Napsal: úte pro 21, 2010 14:15
od Křečík Barbuška
A já bláhově myslel, že postačí dvacetikilová litinová plotna, kterou jsem tam ještě ani nedal ... taky jsem už jednou málem trapně uvíznul na parkovišti se sklonem
.
Napsal: úte pro 21, 2010 14:54
od dvk
Těch 130kg bych se nebál. Nosnost auta je daleko víc, tohle nemůže nijak uškodit. Vozím v kufru čtyři tvárnice odhadem dokupy tak 80kg a mám občas pocit, že by to chtělo drobátko víc.
Možná už jsem se ptal, ale jak jsi Michale spokojený s těma OR32 ? To musí valit jak tank, ne ?
Napsal: úte pro 21, 2010 15:00
od Michal Karásek
OR32 pro DVK - shrnutí (jako ve škole):
Sníh: 1/2
Břečka: 1+
Namrzlý asfalt: 2
Námraza: 3/4
Bláto: 1+
+:
Vlastnosti v blátě, břečce, vysokém sněhu, toliko se nesjíždí, jak by se mohlo zdát.
-:
Tvrdší špalky, vlastnosti na ledě, citelný hluk, nelze nasadit klasické řetězy bez vyheverování auta.
EDIT: Ty gumy nejsou samospasitelný, ale v kombinaci se zátěží je to opravdu takovej malej tančík.
Jinak, já nemám strach o to že bych to neuvez nosností, ale hlavně o spojku, včera jsem ji na jednom vyspádovaném parkovišti málem upálil, takže polovina zátěže dolů.
Napsal: úte pro 21, 2010 15:11
od dvk
Michal Karásek píše:nelze nasadit klasické řetězy bez vyheverování auta.
A toto proč ? Jsou moc velké ? Jinak díky za perfektní porovnání
Napsal: úte pro 21, 2010 15:20
od Michal Karásek
nene, ale jak ta pneumatika má špalky, tak se to na silnici nedá porovnat a utáhnout, a je potřeba kolo zvednout do vzduchu.
Napsal: úte pro 21, 2010 16:34
od Michal Pokorný
Koko Loko píše:A já bláhově myslel, že postačí dvacetikilová litinová plotna, kterou jsem tam ještě ani nedal ... taky jsem už jednou málem trapně uvíznul na parkovišti se sklonem
.
Tak to já jsem také tak dlouho plánoval co tam dám, až jsem tam nedal nic a zatím -ťuk ťuk- jsem ani v divočině nikdy neuvízl.
Pravda, jednou jsem měl silně sevřený koncáček, ale povedlo se. Sice jsem při tom málem, ve sněhové vánici, ve 4 hod. ráno, přejel pár železničářů motajících se kolem přejezdu u Liběšic s lopatami, ale co.... do práce jsem dorazil včas
Já jsem vlastně nikdy žádnou zátěž nevozil a nikdy jsem neuvízl, ale ono to jednou přijde. Přeci jen u nás v "divočině" není sjízdnost komunikací zrovna ideální. Především se u nás nesolí ani ničím jiným nesype. Pouze se pluží a to vetšinou jen od pondělí do pátku , když jezdí autobus. O víkendy si člověk musí poradit.
Tedy, abych nekecal, jednou jsem vlastně uvízl a to zcela trapně ve městě u chodníku, zadním kolem v ledové prohlubni. A tady by mi asi ta zátěž byla stejně prd platná. Naštěstí šel okolo po chodníku nějaký dobrosrdečný mladík, který ukončil mé trápení a z ledové pasti mě "vytlačil - vyhoupal"
Napsal: úte pro 21, 2010 20:10
od JmJ
Minulu zimu jsem jednou nechal v aute 30 kg pytel nejake smesi a jelo se s tim po dlanici ve snihu fajnove. Proto sem zvolil i letos podobny postup s 25 kg smesi na lepeni kachlicek a rekl bych, ze to celkem staci. Zatim zadny problem, proste je to takove klidnejsi.