Stránka 1 z 1
Nestartuje, jakoby byla v háji baterie
Napsal: sob pro 18, 2010 23:55
od amiricas
Zdravim, do nedávna cca 7 dní mi auto fungovalo super, až na baterku kterou jsem měl v plánu vyměnit, protože už neudržela kapacitu. Když přijdu ráno k autu, nebo když je studenej motor, tak mám problém natratovat. Baterie je nová Varta rok výroby 2010 měřil jsem ji a je OK. Mám očištěné kontaky kabelů na baterii cívka je v pořádku, rozdělovač taky a kabely také, ale jakmile připojím baterku a chci nastartovat tak mám problém. Motor točí jakoby baterie vůbec nebyla v pořádku a teprve když připojím přes kabely ještě jednu baterii (nebo z druhého auta), tak teprve pak začne trochu líp točit a když se povede, tak naskočí, ale jakmile na první pokus zdechne, tak už točí normálně, ale trvá třeba i 30 minut než chytne. Jakmile je motor už ohřátý, tak startuje normálně. Typoval bych, že je někde přechodák, ale na kontaktech nikde nic, nebo že je v prde.. startér. Nevíte někdo čím by to mohlo být ? Při startování to vypadá jakoby byla mrtvá baterka, ale není.
Napsal: ned pro 19, 2010 01:03
od MartasBrno
Jestli baterka nechce točit motorem, hledej vadu v elektrice včetně baterky. Pokud to auto nechytá, ani když se motorem točí, je špatně něco jinýho, směs, předstih, seřízení karburátoru.
Když přijdeš ke studenému autu, ručně načepuješ benzín páčkou na palivové pumpě, vytáhneš sytič, dvakrát šlápneš po plynu a zkusíš startovat (vždy se spojkou!), tak pokud s tím baterka rozumně zatočí, musí to hned chytnout. Asi tak do vteřiny točení, do dvou.
Elektrika: Sežeň si pomocníka, kterej ti podrží a odečte voltmetr připojený přímo na kontakty baterie při startování. Když bude napětí kolem 8 -11V, dá se říct, že by to baterka měla zvládnout. Když méně, bude špatná. (ojetá, nebo jen zasulfatovaná - pomalu dobít!!...) když bude napětí OK, je třeba hledat úbytky napětí jinde, třeba na kontaktech vysouvací cívky starteru. Na těch kontaktech, během startování (zase pomocník) nesmí být napětí vyšší než 0V. Když tam bude 1V, budiž, je to blbě, ale mělo by to jít. Když tam bude 5V, je to na výměnu. To samé platí pro každý z kostřicích kabelů, resp. pro spojení motor - záporný pól baterie.
Jaké má baterka napětí po rozsvícení světel?
Karbec: neporadím, jsem laik, diletant.
Napsal: ned pro 19, 2010 12:35
od Laďuša
MartasBrno píše:tak pokud s tím baterka rozumně zatočí, musí to hned chytnout. Asi tak do vteřiny točení, do dvou.
Tady bych se malinko pozastavil, nemusí. Ale teda je fakt, že 30 minut to pak rozhodně neni. A baterie točí furt normálně.
Nicméně tuten problém je zajímavej, elektriku bych v tom asi ani nehledal, i když ty ostatní věci taky ne. Tudleto teplotně závislý je zajímavý.
Napsal: ned pro 19, 2010 13:59
od Saša
Točí li startér "líně" a skontrolovali jste všechny spoje je vada ve startéru . Jsou volná pouzdra a rotor se vlivem silného magnetického pole kříží . Je to zcela běžná závada . Vyměnit pouzdra a dát rovnou nové uhlíky + "repasovar" kotvu .
Napsal: ned pro 19, 2010 14:04
od Vašátor
Typnul bych to na startér. Buď je už vychozený a při startování se začne lehce křížit nebo je prachsprostě zatuhlý a nebo se v něm už někdo hrabal, jak třeba v tom mém .... rotor měl vymezenou vůli silnou podložkou, která při dotažení těla startéru "vymezila" vůli na méně než nulovou a starter tak točil jak zdechlina.
Doporučil bych začít startérem. Rovněž ovšem souhlasím s tím, že jakmile starter otočí motorem, musí motor chytnout. Nicméně pokud točí startér opravdu pomalu, motor se může ulít a ne a ne chytnout.
Napsal: ned pro 19, 2010 14:07
od Laďuša
Hele, ale jak je možný, že by se startér křížil při studeným motoru a při teplým ne?
Napsal: ned pro 19, 2010 14:16
od Saša
Odpory (v tomhle případě mechanické) se sčítají . Studený motor se protáčí ztěžka + váznoucí startér a je problém .
Napsal: ned pro 19, 2010 14:42
od Cory
Ja mam podobny problem, ale nie az v takom rozsahu. Ked mam motor studeny, tak starter toci strasne tazko, avsak pri tretej otacke chyta. Staci ze motor pobeha minutu a potom uz starter toci lepsie a po case uplne normalne.
Napsal: ned pro 19, 2010 14:53
od amiricas
Tak jsem se v tom pohrabal a opravdu to byl vadný startér, tak jsem si vyměnil uhlíky a šlape jak má. Jen pro upřesnění při studeném motoru byl jev spíše opačný než jak zde bylo psáno,že pokud se víckrát otočí,že se pak rozpohybuje. U mě to bylo spíše čím víc otočení tím hůře šel až pak do stádia kdy jsem otočil klíčkem a jediné co jsem slyšel bylo jak sepl, ale ani neotočil. Jediné co pak pomohlo bylo připojit další baterku a znovu zkusit natočit, zatím vždy úspěšně.
Napsal: ned pro 19, 2010 15:04
od amiricas
Laďuša píše:
Tady bych se malinko pozastavil, nemusí. Ale teda je fakt, že 30 minut to pak rozhodně neni. A baterie točí furt normálně.
Jakmile mi poprvé chytl,tak už bylo vyhráno, ale jakmile mi třeba ještě studenej zdechl, tak pak už byl docela problém ho nastartovat sice startér už točil o trochu líp, ale pořád málo a kolikrát trvalo i těch 30 minut než se povedlo ho znovu natočit.
Jakmile pak už byl motor ohřátý aspoň trochu tak startoval zase normálně.
Ale teď už je zdá se po problému a doufám, že do konce roku se mi nic dalšího nepos... Díky moc za rady.