Stránka 1 z 1

Už zas cvaká starter

Napsal: pon pro 06, 2010 17:58
od Freedom
nedávno sem nasadil starter vše bylo OK a už zas cvaká může bejt zas starter v háji nebo mam hledat chybu jinde, projevuje se to jako u předchozího, cvakne a nic a takhle třeba 30x a pak teprve otočí motorem a točí normálně, málem sem zas z Brna neodjel :shock:

Napsal: pon pro 06, 2010 18:25
od MartasBrno
Je to tak, že starter cvakne, kontrolky malinko pohasnou a nic se neděje? Pak nespíná silové relé, co je na starteru.

Napsal: pon pro 06, 2010 19:47
od Freedom
MartasBrno píše:Je to tak, že starter cvakne, kontrolky malinko pohasnou a nic se neděje? Pak nespíná silové relé, co je na starteru.
to je přesně ono, opakuje se to čím dál ve větších počtech pokusů než se roztočí, baterka je nová takže tou to na100% není jako sem si myslel ddřív, jak se to dá řešit ten problém s tím relé??

Napsal: pon pro 06, 2010 20:01
od MartasBrno
No nevím, nikdy jsem to nedělal, ale už se to tu xkrát řešilo - mohl by být zmrzačenej mechanizmus vysouvání pastorku, nebo by mohlo být přímo vadný to relé. Asi to vidím na rozebrání.

Napsal: pon pro 06, 2010 20:15
od Luděk Ondrůch
Zkus rozebrat zasouvací cívku startéru a očisti silové kontakty v zadním krytu cívky. Pozor při sundávání zadního krytu se musí od kontaktu na který se přivádí spínací napětí odletovat drát vedoucí na cívku. Pokud si na to netroufáš, tak vyndej startér a dones ho ke mně, podívám se ti na to a mezi tím ti klidně půjčím svůj.

Napsal: pon pro 06, 2010 20:18
od Freedom
MartasBrno píše:No nevím, nikdy jsem to nedělal, ale už se to tu xkrát řešilo - mohl by být zmrzačenej mechanizmus vysouvání pastorku, nebo by mohlo být přímo vadný to relé. Asi to vidím na rozebrání.
ou to je presne to cemu sem se chtel v tyhle zime vyhnout :) mozna se do nej dostala voda kdyz sem na wapce myl auto, zejtra ho vemu teda domu, rozeberu vysusim a prostriknu, mam necim mazat pastorek??

Napsal: pon pro 06, 2010 23:35
od MartasBrno
Jo, jak to vyžaduje odborník nevím, ale namazal bych slabě všechny pracovní plochy. Akorát dumám čím - obyč vazelínou, nebo grafitkou... Ale zkušenější vědí víc.

Napsal: úte pro 07, 2010 08:43
od dvk
Taky jsem přemýšlel, čím jádro cívky namazat. Vazelínu jsem zavrhl - v zimě by byla tak tuhá, že by se cívka nehla. Nakonec jsem to dokonale očistil a potřel klasickým převodovým olejem a i teď v těch mrazech to funguje (zatím) bezpečně.

Napsal: úte pro 07, 2010 09:47
od MartasBrno
A co třeba A00?

Napsal: úte pro 07, 2010 14:29
od Freedom
Tak dneska sem přišel k autu a cvaklo to jen 4x od tý doby zatim točí normálně, tak to rozebrání snad 20 dní počká do toho Brna, tam už na to bude klid a nářadí, tak zkusim vaše rady, očistím to jádro jak radí dvk zkusim ho máznout nějakym kvalitnim olejem a zakonzervuju to slabou vrstvičkou toho Mogulu A00 jako píše MartasBrno, zoxidované kontakty přeletuju a zakonzervuju mazivem na kontakty autobaterií a uvidim co to udělá :)

Napsal: úte pro 07, 2010 16:49
od Saša
Freedom píše:zoxidované kontakty přeletuju a zakonzervuju mazivem na kontakty autobaterií a uvidim co to udělá
Zaoxidované kontakty raději mechanicky vyčisti (NÉ smirkem) a radeji to pouze odmasti . Jádra cívek musí chodit na sucho , jinak je problém . Silové kontakty uvnitř nemaž , teče tam značný proud (i 300A) a mazadlo okamžitě shoří .

Napsal: úte pro 07, 2010 18:33
od rosta
mě to taky občas zlobilo a byl zoxidovaný kontakt co ovládá zasouvání cívky-pro neznalé-ten tenkej co jde nahoře do cívky

Napsal: sob pro 11, 2010 21:35
od Freedom
už sem to rozluštil, dneska sem na chvíly v tom mrazu vybehl že ho demontuju a po demontáži sem zjistil že je utrhlá kostra ze svorky po novém secvaknutí do kostry starter pracuje jak má :)

Napsal: sob pro 11, 2010 21:40
od MartasBrno
No bezva.