Stránka 1 z 2

Výměna kohoutu topení-špatně topí

Napsal: čtv pro 02, 2010 18:09
od krtek86
Vyměnil jsem kohout topení a od tý doby Lada 2105 přestala pořádně topit. Předtím byl kohout zatuhlej na maximálním otevřeném stavu, takže topení pořád topilo. Teď kohout funguje, ale auto málo topí. Kapalinu jsme vypustili celou, protože jsme sundavali hlavu. Neni možný, že je topení zavzdušněný? Všude píšete, že se auto neodvzdušňuje, ale topení je přece jen hodně vysoko... (jinak mám najeto už cca 500 km od opravy).
A když jsem už v tom ptaní, tak jsme měnili převodovku z 4q na 5q. Auto teď jede hůře. Nejsou jiné poměry převodů u 4q z motoru 1300 a 5q převodovky z motoru 1500? Nebo je to předstihem?

Napsal: pát pro 03, 2010 00:05
od Marťas
Nastavil jsi dobře lanovod k tomu kohoutu? Může se stát, že se nedootevře kohout úplně, ani když už páčka dál nedovolí.

Napsal: pát pro 03, 2010 00:25
od MartasBrno
5-kvalt: pokud byla tvoje původní čtyřrychlostní převodovka typu 2101, tak je to jasné - má lehčí kvalty. Pokud byla typu 2105, je to něčím jiným, protože tam jsou převody shodné s 5-kvaltem.
Viz. zde:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=6060

Topení: Povol bovden, ručně kohout naplno otevři a utáhni bovden v opravené poloze.
Odvzdušnit by se to mělo samo.

Napsal: pát pro 03, 2010 06:35
od Drobek81
MartasBrno píše:Odvzdušnit by se to mělo samo.
no to prave ani moc ne, resp. zalezi na stavu vicka (jeho tesnosti)...rozhodne je nejlepsi povolit horni hadici od topeni v motorovem prostoru a dolivat dokud nepotece kapalina. Pak nasadit na topeni a je to 100%. Samozrejme topeni mit otevrene...

Napsal: pát pro 03, 2010 06:55
od krtek86
Topení:
Na kohout jsem si dával pozor, aby byl plně funkční-tzn. aby šel otevřít a zavřít naplno. To odvzdušnění tedy takhle provedu a doufám, že to bude v pořádku.

Převodovka:
Když jsme měnili převodovku, tak jsme zároveň sundavali hlavu, takže bohužel jsem nezjistil, zda je to převodovkou nebo motorem. Předtím auto táhlo i na 4 na 1/4 plynu ve 4 lidech od 60. Teď je líný a kopce nechce vůbec tahat-co jsem předtím vyjel na 3, teď musím ke konci kopce dávat 2.
Napadl mě předstih nebo posunutí řemene na vačku a nebo ta převodovka. Původní převodovka tam byla daná z výroby a nikdy neměněná (auto mám po strýci), takže by to měla být originál na 2105, ale raději se ještě mrknu (je to někde vyražený?).
Vše jsem dělal s člověkem, který autům rozumí. Odtrh udělal podle měrky. Předstih udělal od oka a potom doladil podle stroboskopu, ale na jaký úhel, to nevím. Řemen nechal viset bokem a v něm ozubené kolečko z vačky, takže by se posunout nemělo, ale dá se to pro jistotu zjistit, aniž bych muset sundat víko ventilů, kde je na krytu vačky značka?

Napsal: pát pro 03, 2010 07:06
od Drobek81
Odvzdusni a uvidis. Kazdopadne prevodovkou to nebude, pokud to jede hure, pak to bude spis o nastaveni. Ty znacky zkontroluj, ale jestli to delal nekdo kdo tomu rozumi, tak znacky zkontroloval, to by si asi na triko nevzal :) A pro zjisteni je lepsi sundat kryt remene, sou to tri sroubky (spodni nepovoluj uplne, staci o dve otacky, teda pokud nemas r.v. do 84 a nikdo za celou dobu neprorizl drazky). Znacka se da ale urcit i jinak bez sundani ale pro sichr si to sundej at to primo vidis.
Je dobre si znacku "prenest" tak, aby byla videt i v budoucnu, trebas bilou fixou.
Drzim palec at vse klapne :)

Napsal: pát pro 03, 2010 07:20
od Křečík Barbuška
Poněkud detailněji. Sundáš ten horní deklík rozvodového řemene, natočíš vačkové kolo tak aby jeho značka (důlek) koukala na značku (nálitek) na horním víku motoru. V tento okamžik by měla být značka na řemenici na klice proti nejdelelší čárce na plastovém krytu rozvodového řemene.

Napsal: pát pro 03, 2010 07:32
od krtek86
Dobrá. O víkendu na to mrknu. To značení převodovky je kde a¨je to značení typu 2105**** a 2101****? Nebo jak se rozeznaji?

Napsal: pát pro 03, 2010 07:36
od Křečík Barbuška
Nerozeznají, na středním díle bude u 4q vždy napsáno 2101, leda by jsi točil vstupní hřídelí a počítal otáčky výstupní což je nereálné nebo to kuchl. Původně jsi tam měl s největší pravděpodobností 4q typu 2105, tvůj nový 5q má první čtzyři rychlosti s ní identické. Potíž bude s největší pravděpodobností v nastavení.

Napsal: pát pro 03, 2010 09:19
od krtek86
Dobře. Pokud to bude v nastavení, tak tím myslíš předstih a odtrh (popřípadě řemen)? Nebo je ještě další alternativa?

Napsal: pát pro 03, 2010 11:12
od Drobek81
zkontroluj remen, posunuti o zub nebo dva dela to co popisujes ale klidne muze byt i spatnej predstih...predstih prover az overis nastaveni rozvodovych kol

Napsal: ned pro 05, 2010 18:09
od krtek86
Tak to je opravdu sranda. Koukal jsem na ten rozvodový řemen. Kliku jsem nastavil tak, aby čárka na kole od kliky lícovala s nejdelší čárkou na víku rozvodového řemene (tudíž HÚ)-jak je vidět na odkazu níže-viz. ryska C a D. Potom jsem vrchní část krytu řemene odendal. Na víku ventilů je takový výstupek, o kterém si myslím, že je to značka, která má lícovat se značkou na kole od vačky. Jen na kole od vačky jsem vůbec čádnou značku nenašel. Koukal jsem na zuby a na oba boky zubů. Řemen jsem nesundaval. Můžete mi prosím tu značku na tom kole vyfotit nebo poslat fotku z knihy? Našel jsem jen tohle:
http://www.autoprospect.ru/vaz/2105-zhi ... s/2-57.jpg
Fotka bude 100% lepší.
PS: Neni možný, že bychom to ozubené kolo na vačce otočily?

Napsal: ned pro 05, 2010 18:26
od Křečík Barbuška
Vždyť to máš na tom obrázku, jedna značka je jakoby vyjiskřená (na ne moc kvalitní fotce je zabělena) na schodu ze zubu dolů a pak je ještě ďolík na čele kola. Ten, ale neukazuje na schodek, ale na prohlubeň zubu. Já se řídím podle ďůlku.

Napsal: ned pro 05, 2010 18:29
od krtek86
A je to ze strany od masky nebo od řidiče? Fakt jsem nemohl ani jednu značku najít... Jdu se na to mrknout ještě jednou...

Napsal: ned pro 05, 2010 19:07
od krtek86
Teď jsem se na to díval a ten "velký" důlek na tělě kola tam je, ale ten malý těsně pod zuby tam nemám. Ten malý jsem tedy hledal zbytečně a ten velký jo hooodně špatně vidět.
Řemen se tedy zdá být v pořádku-nasazen tak jak má být. Ještě na něj mrknu zítra při pořádném světle.

Zítra tedy budu kontrolovat odtrh a potom i předstih. Odtrh konrolujete v jaké poloze (HÚ-tedy 0°) a předstih dáváte pro natural 95 kolik? 7°?