Stránka 1 z 1
Skrat????pri vypnutí stieračov
Napsal: stř pro 01, 2010 20:29
od Puhi
Mám čudný problém. Ak zapnem stierače a dám druhú polohu páčky, stierajú bez problémov. Problém ale nastáva, keď zapnem cyklovač (pri zastavení stieračov akoby niečo skratovalo a pohasnú svetlá a zpomalí sa napr. ventilátor takmer na nulu) a ešte horšie je to, ak stierače vypnem ručne, pokým nedôjdu do "základnej" polohy som doslova bez prúdu v celom aute
nevie niekto čím to môže byť? Azda cyklovač? To len triafam. Dik za postrehy, nemam ani poňatia, kde začať
motorček stieračov je ten zrýchlený maďarský, dúfam že to nebude tým, alternátor 80A...
Napsal: stř pro 01, 2010 20:55
od MartasBrno
Vypadá to opravdu na zkrat. Zkusil bych vyřadit ten cyklovač. Když to bude dělat i tak, bude chyba jinde.
Teda přiznám se, že jsem asi úplně nepochopil ten popis.
Dělá to v poloze cyklovače pořád, nebo pouze v nějaké poloze stěračů?
Aha. Pokud je přepínač v poloze cyklovač a stěrače v jiné poloze než v základní, tak to zkratuje a klidové poloze stěračů nezkratuje?
Chvilku jsem dumal a mohlo by to být slepené relé v tom cyklovači...
Napsal: stř pro 01, 2010 21:40
od Puhi
takto, v cyklovači to urobí iba na zlomok, a to presne v polohe, kedy tie stierače dôjdu do základnej polohy. A stále dookola po každom vypnutí stieračov cyklovačom. Ak stierače vypnem ručne, tak to robí po celú dobu, pokiaľ sa stierače nevrátia do tej vypnutej, základnej polohy. Takže ak to vypnem skoro (napr. stierače ešte iba smerujú hore oknom), svetlá mi zhasnú na relatívne dosť dlho
Napsal: stř pro 01, 2010 21:59
od Cory
tak potom by som to videl skor na dobehovy kontakt v motrceku.
Napsal: čtv pro 02, 2010 00:52
od MartasBrno
Ano, buď je to doběhový kontakt, nebo ten cyklovač. Jak koukám na zapojení, tak pochybuju, že by to dělala páčka. Ona jen připojuje kostru nebo napájení na motorek resp. na cyklovač. Napětí se potká až v cyklovači a doběhovém kontaktu. Nejsnazší je jako první krok odpojit cyklovač a zkusit jiný jestli máš...
Napsal: čtv pro 02, 2010 07:11
od Cory
Ked to robi aj po vypnuti packy do polohy nula (to znamena ze do cyklovaca nejde prud) a pohasnutie trva az do uplneho dobehnutia stieracov, tak to asi naozaj vyzera na dobehovy kontakt...vzhladom na to ze si menil motorcek, je to velmi pravdepodobne
Napsal: čtv pro 02, 2010 08:32
od Puhi
dobre, tak ja ten motorček vyberiem a uvidíme
Napsal: čtv pro 02, 2010 09:52
od Jakub Metelka
Mám podobný problém tudiž pokud to nebude Puhimu vadit ,tak to napíšu sem.
U 2107 mě též zlobí stěrače.Projevuje se to tím ,že když mám stěrače připojené na elektriku (myslím ten spoj v motorovém prostoru) ,tak na motorek nereaguje páčka.Palubní deska svítí jako vánoční stromeček (všechny kontrolky bez zapnutého zapalování).Dále se už stalo ,že při zapnutém motorku do elektriky mě auto funguje i bez klíčů
.Nastartuju a když chci auto vypnout ,tak se nic nestane kliček si vytahnu a s autem můžu jezdit v pohodě dále.Pokud chci ,aby auto zdechlo musím odpojit baterku
.Když je motorek odpojenej ,tak se žádná z těchto závad neprojevuje.
Viděl bych to na krpu v motorku ,ale budu rád za každou Vaší radu
Napsal: čtv pro 02, 2010 10:09
od Laďuša
Jakub Metelka píše:.Pokud chci ,aby auto zdechlo musím odpojit baterku
A nemáš problémy s nefunkčníma alternátorama, resp. jejich usměrňovačem?
Napsal: čtv pro 02, 2010 10:13
od Jakub Metelka
Laďuša píše:Jakub Metelka píše:.Pokud chci ,aby auto zdechlo musím odpojit baterku
A nemáš problémy s nefunkčníma alternátorama, resp. jejich usměrňovačem?
alternátor je i další části jsou tam dávány nové než jsem to koupil.Tudiž zde bych problém zřejmě nehledal.Je ,ale zvláštní ,že to dělá jen když mám zapojenej ten motorek od stěračů ,když je odpojenej ,tak bez jediného problému
Napsal: čtv pro 02, 2010 10:18
od Laďuša
Já bych tam taky nehledal problém, ale spíš se obával následnýho problému
Bo odpojování baterky za chodu nedělá zrovna dobře, viz třeba vedlejší téma:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=305622#305622
Napsal: čtv pro 02, 2010 10:23
od Jakub Metelka
Laďuša, jsem plně vědom jaké problémy mohou vzniknout při odpojení baterky za chodu motoru
.Udělal jsem to jednou prozatím je řešení takové ,že motorek mám odpojený ,abych se této činnosti vyvaroval.Není to ,ale trvalé řešení
Alternátor a další části jsou v pohodě.Funguje ,tak jak má
Napsal: čtv pro 02, 2010 12:01
od Puhi
takže vďaka Coryho logike problém bleskovo vyriešený
Tie tri kontakty boli proste nejako podozrivo blízko seba, zasa som o niečo múdrejší
Cory má helpa
Jakub Metelka, tam musíš mať nejaký bastl. Urob najprv kontrolu s iným vazom (máš ich na výber dosť
) či sú fastony v napichovačkách v správnej polohe. Aby si to nemal nejak prekrížené, aj preto možno nereaguje motorček na páčku. Ja som takto pokrížené kabeláže už pár krát videl, hlavne pokiaľ išlo o nové súčiastky a kabeláže z ua
ps. Aký typ alternátora to má? zrejme so vstavaným reglerom, ale pre istotu sa pýtam
Napsal: čtv pro 02, 2010 14:43
od Jakub Metelka
Puhi, ano je to typ ,který si napsal
.
Je možné ,že je krpa v elektrice.Než jsem to koupil ,tak se uato dostalo do rukou umělce co si hrál s elektrikou
.Tudiž je toto velice reálná možnost.
Napsal: čtv pro 02, 2010 17:38
od Cory
Dik za helpa, logika nepusti