Stránka 1 z 1
Fiat Marea 2.4 JTD
Napsal: stř lis 24, 2010 11:28
od nerix
Zajímalo by mě co si o tomto voze myslíte jestli by jste mi ho doporučili nebo vyvrátili. Díky za názory
Napsal: stř lis 24, 2010 11:32
od ger007
mareu mal kamos teda konkretne Weekend 1,9 JTD celkom velke a schopne auto, ziadny pretekar ten motor 2,4 by mohol s tym autom lepsie pocvicit, nemal s tym ziadne problemi mal to asi 30tkm potom to neak vyhodne predal ale nestazoval si na to nikdy
Napsal: stř lis 24, 2010 12:14
od Cooper
Kolega z práce měl Mareu, ale 1,9 JTD, jezdil i na fritovací olej. Karoserie jako taková byla dost v špatném stavu, trošku to někde hnilo, lak vcelku o ničem....Pokud se nepletu tak 2,4 JTD je pětiválec, který se dával i do Alfy Romeo 156, ten motor má na nafťáka krásný zvuk, ale se spotřebou 7,5 litru bych se rozhodně nesmířil....
Napsal: stř lis 24, 2010 12:18
od Marek
Motorově vynikající - pětiválec téměř není slyšet, spotřeba je kubatuře odpovídající a životnost Fiaťácká, takže nesmrtelná. Jediný problém, který byl u Alfy (u Fiatu nevím) - při výměně rozvodů se musí vyndat motor z auta.
Napsal: stř lis 24, 2010 14:34
od Veverka
Jaký to má být rok?V fl 166 to jede za dost málo,jediná nevýhoda je konstantní dunění.A rozvody bych platit nechtěl.
Napsal: stř lis 24, 2010 15:06
od Luděk Musil
Kolega z práce má murénu víkend, ale taky 1,9 (prej komonrejl) na tachu 140 kkm, říkal, že laděná spíš na ekonomiku než na sport, měnil rozvody (spíše preventivně), všechny ložiska na kolech a nějaký drobný spotřebák, jinak spokojenost. L.
Napsal: stř lis 24, 2010 16:15
od JmJ
Marena. mno
servis fiatu nedporucoval fiatacke JTD. nevim proc, neresim. pravil tak stary chlap, ktery veci umi opravit, ne jen vymenit.
inac marena jako auto je zajimava
kamaraduv otec ma 1.6 benzin od noveho auta. jel sem v tom kdyz to melo myslim tak 120 000 km:
leve predni lozisku huci
prace predni lozisko huci
spojka zabira jen tak tak (ok, ojeta, nic hrozneho)
spojka jako by nerozpina, pri stojicim aute zpatecka a nekdy i jednicka skrtla o zuby
auto ma divnou nestabilitu na silnici. jel sem stejny usek jako jezdim s vazem a jel sem pomaleji. ridil sem asi 200 km i jinou marenu a ta pri sebemensi nerovnosti na ceste strasne tahala za volant a byla take pomerne nestabilni.
vyfuk drncel a reznoval. udajne za to muze polska druhovyroba.
inac snad nic.
mi se vzdycky libila prostornost a velikost toho auta a jako spolujzdci se mi v nem i dobre cestuje.
ovsem ridicske zkusenosti mam dost rozporuplne. mel sem tu cest s 2 litrem benzin 5 valcu. motor se musel pekelne tocit, pod 4000 rpm to vlastne vubec nejelo. revu jak v letadle, spotreba v pekle a vykon zadny oslnivy. nemuzu si pomoct, ale proste me to neoslovilo. cekal sem, ze kdyz je to 2 litr, tak to od 2500 rpm bude solidne zrychlovat a od 4000 pak bude narez a ono ne. proste jede tak, aby to jelo tise, takze na 5. kvalt 110 - 120. chcete predjet. rychle tam musi vsolit neco, co dostane otackomer nad 4000, takze pro sichr tak 3. rychlost. jinak to proste nedela nic. a druha vec byla nestabilita na vozovce. furt me to kopalo do volantu, furt me to tahlo nekam do skarpy kdyz byla cesta trohu krive. s oktavkou ani s vazem sem tohle nepotkal
takova motorizace mi prijde spis na zavody a ne na pohodlne a rychle cestovani.
Napsal: čtv lis 25, 2010 23:23
od vintera
jo marea s tímhle motorem jede naprosto skvěle, ostatně jako většina motorů fiat. kdo jezdí s fiaty, ať je to f 600, 850, uno, punto či modernějšími včetně dieselovými, musí respektovat jinou fiaťackou křivku výkonu a šlapat na plyn a držet častěji šaltrpáku v ruce, prostě italský temperament. Na rozdíl od jiných i dražších aut si motor fiata v častém vytáčení líbuje.
U dieselu je dobré při koupi nechat nastartovat úplně studený motor právě teď v zimě, hned se pozná jak na tom je.
Napsal: ned lis 28, 2010 06:21
od DJW
vintera píše:U dieselu je dobré při koupi nechat nastartovat úplně studený motor právě teď v zimě, hned se pozná jak na tom je.
Podľa dymivosti? Alebo kultúry chodu?
O mareách som
počul, že to je najkazovejší Fiat.
Napsal: ned lis 28, 2010 20:52
od vintera
Pokud v mrazu vůbec chytne. Sledovat první žhavení a start, pokud brzy chytne a válce jdou všechny stejně, je to už známka, že motor není KO, pokud se musí žhavit a startovat vícekrát, už je něco KO. Na chodu bezprostředně po startu něž se motor zahřeje se pozná nejvíc. Motor někdy bíle kouří, hodně je cítit nafta, to je nespálená nafta, od toho ruce pryč.
Právě počet a délka startů, rovnoměrnost chodu a sledování co se z výfuku následně valí, je první neklamnou známkou celkového stavu motoru. Po zahřátí už se většina opotřebení a menších vad neprojevuje tak viditelně.
Diesely můžou mít klidně najeto 400 a více tisíc a majitel vždycky tvrdí, že jsou jako nové.