Stránka 1 z 1
Sřední díl výfuku
Napsal: stř lis 24, 2010 11:21
od cenek74
Zdravím všechny.
Tak mi zase po čase začal brblat střední díl výfuku na Ladě 2105 1.3 a tak ho musím vyměnit. Tak se chci zeptat, zda na 1300 dát znovu výfuk s jedním tlumičem nebo mého miláčka "vytunit" dvoudlumičovým středním dílem, který se dává na 1500. Auto by se mělo ztišit, ale co výkon? Tak jaký máte názor či zkušenosti? Díky za příspěvky.
Napsal: stř lis 24, 2010 21:29
od vintera
na dvanáctky i třináctku jsem dával oboje, jak byly k mání, nikdy jsem nic nepoznal ani neřešil. Hlasové projevy však byly rozdílné kus od kusu, v závislosti na kvalitě výroby.
Napsal: čtv lis 25, 2010 20:53
od ger007
neni nahodou ten stredny diel s dvoma tlmicmi na 1200 - 1300 jakoze original, niekde sa to tu myslim preberalo ze sa to ne tie nizkozdivohve masiny davalo koli neakemu zhasaniu niecoho nie som si isty ale viem ze na 1500vky sa to uz jakoze nedavalo
Napsal: čtv lis 25, 2010 22:26
od Maysner
ger007 píše:neni nahodou ten stredny diel s dvoma tlmicmi na 1200 - 1300 jakoze original, niekde sa to tu myslim preberalo ze sa to ne tie nizkozdivohve masiny davalo koli neakemu zhasaniu niecoho nie som si isty ale viem ze na 1500vky sa to uz jakoze nedavalo
a prave naopak. 1200 a 1300 to nemeli. 1500 jak ktera a 1600 vsechny
Napsal: čtv lis 25, 2010 22:40
od Marťas
Maysner píše:ger007 píše:neni nahodou ten stredny diel s dvoma tlmicmi na 1200 - 1300 jakoze original, niekde sa to tu myslim preberalo ze sa to ne tie nizkozdivohve masiny davalo koli neakemu zhasaniu niecoho nie som si isty ale viem ze na 1500vky sa to uz jakoze nedavalo
a prave naopak. 1200 a 1300 to nemeli. 1500 jak ktera a 1600 vsechny
Potvrzuju, 16ka to má, 12ka ne.
Napsal: pát lis 26, 2010 14:04
od ger007
tak som bol pozret na svoju 16ku a ma to tam
Napsal: ned lis 28, 2010 14:14
od Hurikán
cenek74 píše:Tak se chci zeptat, zda na 1300 dát znovu výfuk s jedním tlumičem nebo mého miláčka "vytunit" dvoudlumičovým středním dílem, který se dává na 1500. Auto by se mělo ztišit, ale co výkon? Tak jaký máte názor či zkušenosti?
1. Jak už psali výše, "dvoutlumičový" střední díl s detonátorem se továrně osazoval pouze na vysokozdvihové motory, tedy 1500 a 1600.
2. Střední díl s detonátorem při použití na 1200 nebo 1300 ničemu nepomůže, ale v zásadě ani neublíží.
3. Počítej s tím, že "dvoutlumičový" střední díl má (paradoxně) výraznější zvukový projev, takže o nějakém ztišení nemůže být vůbec žádná řeč. Téměř jistě zaznamenáš zvuky, které jsi doteď nikdy neslyšel.
4. Jak tedy z výše uvedených bodů plyne, je po všech racionálních stránkách, použití tohoto dílu nesmysl. Jestli ale chceš mít lepší pocit, že máš na autě díl z dražšího modelu, klidně si jej namontuj.
Napsal: ned lis 28, 2010 22:27
od Cooper
Nejlepší je zkusit si pojezdit jen s první dílem, tedy s výfukem k převodovce. Hluk přímo nehorázný ale nejkrásněší na tom je, jak to střílí při ubrání plynu do výfuku. Na jaře to chcu ještě zkusit v noci, jestli půjde vidět plamen
Napsal: pon lis 29, 2010 09:30
od ger007
ano takto som raz siel z trnavy, velmi zabavne !
po prichode domov (asi 60 km) som mal hlavu jak melon, a ked som po ceste zbadal fizlov, vymackol spojku a preplizil sa okolo nich
Napsal: stř led 12, 2011 23:39
od dmatej
Na 21053 mi kdysi taky proreznul prostředek, připadal jsem si jako tuzer (debil), ale na druhou stranu to bylo jako když se doma "ohulí" muzika
- jednou za čas - hhhnnnnnnnnnnnrrrrrrkkrrkrkkkrrrkrkrrkuhuhhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhhhkrkrkrkkrkrkrrkrhhhuuuuuuuuu (a jedem rallye!
)
Napsal: čtv led 13, 2011 18:59
od EMI
"dvoutlumičový" střední díl výfuku je dneska už pasé u jakýkoli kubatury - význam to mělo dřív, kdy byly benziny s nižším OČ. Dneska kdy tankujeme většinou N95 je zhášeč plamene (první "tlumič") nepotřebnej, nevadí to ani na plyn, kterej má ještě větší OČ
Napsal: pát led 14, 2011 10:11
od Teepee
EMI píše:"dvoutlumičový" střední díl výfuku je dneska už pasé u jakýkoli kubatury - význam to mělo dřív, kdy byly benziny s nižším OČ. Dneska kdy tankujeme většinou N95 je zhášeč plamene (první "tlumič") nepotřebnej, nevadí to ani na plyn, kterej má ještě větší OČ
Platí to i když N95 je vlastně jen o dva oktany víc, než byl původní předpis pro LADU a spousta lidí do toho raději lila SUPER 96, než SPECIAL 91?
Nižší oktanové číslo mám spojené s benzínem Normal 80, který ani nepamatuju a s motory koncipovanými na palivo do 80 oktanů.
Napsal: pát led 14, 2011 16:39
od EMI
V době, kdy tu byl jen special a super, se do žigulíků měl taknovat super asi oficiálně ne? Ale v Rusku byly i benziny s číslem někde okolo 85-ti. Čet jsem to takhle v nějakým časopise
Napsal: čtv led 20, 2011 19:32
od radek mb
Na Ukrajině ještě tak před třema rokama se běžně na pumpě dal sehnat A-76,čili benzín o 76 oktanech.U žigul na to jel,ale ventily,to byla zvonkohra...