Stránka 1 z 3

Cukání

Napsal: pát lis 19, 2010 10:54
od krtek86
Ahoj. Omlouvám se za možná stupidní dotaz, ale škodovky tohle nedělaly a s ladou mám min. zkušenosti...
Moje Lada 2105 dost cuká. Je to u tohoto stroje normální a nebo čím to může být?
Pokud jedu ve vsi na 3 r.stupeň cca 50-60 km/h, tak při stejném sešlápnutí plynu (nemění se poloha plynu) auto cuká. Pokud plyn sešlápnu víc, tak se auto rozjíždí na větší rychlost a vše je OK. Pokud podřadím na 2 r.st., tak při 50 km/h auto opět cuká ( a to nejsou malý otáčky). U toho prvního případu by mohlo jít o to, že má motor nižší otáčky, ale při druhém asi těžko... Kde je chyba?

Napsal: pát lis 19, 2010 10:59
od Marek
Zkus odpojit hadičku podtlakové regulace předstihu.

Napsal: pát lis 19, 2010 11:12
od krtek86
Po práci to vyzkouším. Jinak předstih a odtrh je dělanej před cca 4 000 km (myslím, že to dělalo i předtím, ale člověk byl tak unesenej z novýho auta, že mi to možná nepřišlo...).
Ve stejnou dobu (před 4000 km) byly vyměněný i svíčky, kladívko, ložisko pod palcem a víčko rozdělovače. Napadly mne ješkě kabely, nečistoty v karbi nebo palec...
Pokud to přestane, tak je to čím?

Napsal: pát lis 19, 2010 11:53
od Marek
Ložiskem otočné desky podtlakové regulace. Ale pokud jsi ho měnil, tak to tím nebude.

Kabely umějí pořádně pozlobit, to je známá věc. Karburátor stojí za to vyčistit od kalů, profoukat a seřídit.

Napsal: pát lis 19, 2010 17:49
od krtek86
Tak to je sranda. Ložisko jsem sice už měnil před těma 4000 km, protože mi auto na křižovatce chcípalo při nízkých otáčkách a mělo nepravidelný chod, ale když jsem teď vyndal hadici podtlaku, tak auto jede úplně normálně (líp i chytá, ale to je možná jen můj dojem). Mám se tedy bát, že to ložisko, který jsem kupoval přímo v Ladě v Praze je po 4000 km KO?

Napsal: sob lis 20, 2010 12:23
od Saša
krtek86 píše:Mám se tedy bát, že to ložisko, který jsem kupoval přímo v Ladě v Praze je po 4000 km KO?
Nemusí být vadné přímo ložisko (pokud nemá vůli) ale jeho uzemňovací pásek .

Napsal: sob lis 20, 2010 14:52
od rosta
jo to ložisko může být klidně KO-dělali 2 druhy jeden vydrží druhý bohužel ne.....teď nevím který odchází-jestli malý nebo velký-já to řešil výměnou rozdělovače za bezpodtlakový...

Napsal: sob lis 20, 2010 15:24
od krtek86
rosta: ten rozdělovač je z jakého typu? Nebo tam jdou všechny?
Saša: Jakmile budu mít fotku alternátoru, tak ji hned pošlu, ale bohužel jsem dneska zapojoval přední repráky a musel jsem opravit přední falešný podběh, který mi rozmašírovali v servisu při výměně čepů... :twisted:

Napsal: sob lis 20, 2010 20:43
od rosta
krtek86 píše:rosta: ten rozdělovač je z jakého typu? Nebo tam jdou všechny?
Saša: Jakmile budu mít fotku alternátoru, tak ji hned pošlu, ale bohužel jsem dneska zapojoval přední repráky a musel jsem opravit přední falešný podběh, který mi rozmašírovali v servisu při výměně čepů... :twisted:
jsou dva typy rozdělovačů-dlouhý pro motory 1500 a 1600 a krátký pro 1200 a 1300-motory o vyšším objemu mají delší zdvih-vyšší blok a proto delší hřídel-jestli máš řemenovou 1300 tak tam pasuje rozdělovač z 2101, 21011 nebo stačí patnáctkový,šestnáctkový rozdělovač bez podtlaku a vymění se hřídel z 1300-jde to, ale celý rozdělovač se musí vyndal z auta a rozebrat....

Napsal: ned lis 21, 2010 14:51
od JmJ
rosta píše:stačí patnáctkový,šestnáctkový rozdělovač bez podtlaku a vymění se hřídel z 1300-jde to, ale celý rozdělovač se musí vyndal z auta a rozebrat....
az na to, ze bude mit blbou odstredivou regulaci a motor nikdy spravne neseridi. ale jet to pojede a nepojede to nejak extremne zle.

Napsal: ned lis 21, 2010 16:44
od krtek86
A vadí něčemu, když budu jezdit bez zapojené hadice na podtlak? Nebude se korigovat předstih ve vyšších otáčkách, takže auto nepojede na 100 % (ikdyž jsem rozdíl nepoznal), ale nezničí se tím něco?

Napsal: ned lis 21, 2010 18:06
od JmJ
krtek86 píše:A vadí něčemu, když budu jezdit bez zapojené hadice na podtlak? Nebude se korigovat předstih ve vyšších otáčkách, takže auto nepojede na 100 % (ikdyž jsem rozdíl nepoznal), ale nezničí se tím něco?
podtlakova regulace neslouzi ke korekci predstihu v zavislosti na poctu otacek motoru. na tuto regulaci je urcena odstrediva regulace. podtlakova regulace jen tak v nejake momenty decentne hybe s predstihem. jezdit to jiste bude, nic se neznici. ale hadici vedouci do sani zaslep.

Napsal: ned lis 21, 2010 18:10
od Hurikán
V zásadě to nevadí ničemu. Ve vyšších otáčkách se stejně podtlaková regulace neuplatňuje - hlavní je regulace odstředivá. ;) Podtlak se uplatňuje v nízkých až středních otáčkách, kdy zlepšuje kvalitu spalování a přispívá tak k nižší spotřebě a lepším emisím zejména v městském provozu. Při odojené hadici podtlaku je ale nutné utěsnit něčím nátrubek na sacím potrubí, aby motor nepřisával falešný vzduch. Odpojenou regulací se nic nezničí. ;)

Napsal: ned lis 21, 2010 18:16
od Marek
Hurikáne - lepší spotřebu Ti podtlaková regulace fakt nezajistí, to jsi mě rozesmál.

Podtlaková regulace předstihu je regulací doplňkovou. Jak tu bylo řečeno, hlavní regulace předstihu je regulace odstředivá (otáčková). Podtlaková regulace přidá předstih pouze při jízdě s velmi jemně sešlápnutým pedálem plynu (třeba při městském provozu), kdy využíváme pouze zlomek výkonu motoru. Karburátor pracuje s chudou směsí a ta jak známo déle hoří - proto podtlaková regulace předstihu mírně předstih zvýší, aby došlo k lepšímu prohoření vzduchu ve směsi a snížení emisí (asi o 5-10%). Na výkon motoru ani spotřebu to vliv nemá. Takže pokud podtlak odpojíš a budeš jezdit jen na regulátor odstředivý, vůbec nic se nestane. Dokonce to z jistých důvodů doporučuju.

Napsal: ned lis 21, 2010 18:36
od krtek86
Všem vám moc děkuju. Alespoň nemusím kupovat opět nové ložisko. Ještě se podívám na ten kostřící kablík...
Ale stejně. Můžete mi někdo vysvětlit, jak se předstih upravuje podle otáček motoru a podtlaku? U motorky (Jawa 350) to bylo jasný, 2 cívky, 2 kladívka na 2 válce ovládaný vačkou a regulace předstihu podle otáček žádná, natož podle podtlaku v karburátoru...