Stránka 1 z 2

dmychadlo (poloturbo) pod karbec

Napsal: sob lis 13, 2010 13:55
od Little Red Riding Hood
Jak to funguje.. přez ty trubičky a zhášeč plamene jde tlak a boužel i spaliny z výfuku k tělesu ve kterém je 3-í lopatkové kolo se 3-ma závažíčkama - vyvažovačkama, ktere je roztáčeno přímým ofukem přez "trisku" (zužený průřez na koncí trubky před vstupem do příruby).. tím se vrtulka roztáčí a urychluje, možná tlačí směs z karburátoru dál do sání.. Dále je k tomu plech s usměrňovacíma křidýlkama, kterej patři nejspíš dospod, ale nevim jestli křidýlkama nahoru (dovnitř do tělesa s vrtulkou) a tvoří ta nějakou "geometrii pro ty lopatky vrtulky a nebo směrem dolů do sání...

na tom tělese je jedna triska pro seřízení (pro přisávání vzduchu)..

je to asi 10 let staré.. nebo spíš deset let před deseti rokama.. :D

tak co na to říkáte??.. :mrgreen:

Napsal: sob lis 13, 2010 17:06
od Atex
Heh sranda, sakra uz jen pro zajimavost by to nekdo mel vzit, kupte to nekdo :-D

Napsal: sob lis 13, 2010 17:17
od Michal2101
zajímavý, jen jestli to má nějaký smysl

Napsal: sob lis 13, 2010 17:20
od Atex
Zajimave je to hlavne tim, ze to nevypada jako nejake "made in doma".

Napsal: sob lis 13, 2010 18:08
od Little Red Riding Hood
mam to doma.. neni to nic homemade.. řikám že je to asi 10 let stare, tenkrát se to pry dalo přez někoho nechat dovest ze zahraničí..

spíš bych rad diskutoval na tema: co udělají spaliny zpět v sání, nebo třeba co nějaké tlakování při volnoběhu, nebo točkách, co se bude dit při zavřených , nebo malo otevřených klapkách, jestli je vubec reálně aby to alespoň trochu fungovalo, nebo jestli to bude jen nesmysl kterej bude brzdit sání, nebo jestli ty bronzové(či jaké) trubky zvládnou teplotu vyfokovejch plynů..

jako i při tlaku fouknutí hubou se to dá roztočit.. jakej asi muže být tlak ve vyfuku, při ruznejch otáčkách?...

viděl to už někdy někdo??...

Napsal: sob lis 13, 2010 19:48
od Jelen
Tak to je krutost.
Když to tedy není home-made, tak bych se toho nebál, prostě bych to tam nasadil a uvidíš, co se bude dít, vyndat to můžeš vždycky. Spaliny v sání by neměly nic moc dělat, maximálně ho trochu zanesou, dneska jsou v autech systémy přisávání výfukových plynů, kvůli ekológii.

Napsal: sob lis 13, 2010 19:55
od Little Red Riding Hood
jako udělám vic fotek aď z toho taky něco máte...

jo jo taky sem si řikal nasadim vyzkouším.. ale zase nerad bych zbytečně vrtal do toho našopovaného vyfuku.. řikal sem si že jako v první fázi bych zkoušel tu vrtulku roztačet v garáži tlakem z kompresoru.. co a jak to dělá nebo ne..

Napsal: sob lis 13, 2010 20:20
od Jelen
Od toho kompresoru to bude mít špatnou charakteristiku, musel bys mít nějakou regulaci v závislosti na otáčkách, protože tlak spalin je taky přímo úměrnej otáčkám a mohlo by se to chovat úplně jinak, než by se to chovalo v normální konfiguraci. Tak nahoď nějakej jinej výfuk, nebo ty máš upravenej?

Napsal: sob lis 13, 2010 21:11
od Štěpán
Jelen píše:dneska jsou v autech systémy přisávání výfukových plynů, kvůli ekológii.
Přisávání výfukových plynu snižuje teplotu hoření, což má za následek snízení obsahu NOx. K tomu v dnešních autech existuje EGR systém, který funguje v režimu lehké zátěže. Na volnoběh a na maximální výkon se vypíná - snižuje účinnost motoru - zvyšuje spotřebu.

Napsal: ned lis 14, 2010 12:04
od Jelen
Štěpán, přesně to jsem myslel.

Napsal: ned lis 14, 2010 19:03
od Little Red Riding Hood
bude vubec v laděném vyfuku s plnoprůtokovejma tlumičema tlak??:.

Napsal: ned lis 14, 2010 19:10
od MartasBrno
Bude. Ale ne "seriovej".

Napsal: ned lis 14, 2010 21:10
od Little Red Riding Hood
MartasBrno, aha.. :mrgreen: :P

Napsal: pon lis 15, 2010 09:41
od Marek
Tak to je dost dobrá kravina.

Napsal: pon lis 15, 2010 14:32
od Puhi
žiadna zmes s týmto tlačená nikdy nebude, toto sa montovalo kôli rozprašovaniu paliva :roll: či to funguje, no... :mrgreen: zázraky nečakaj :lol: