Stránka 1 z 3
Motor slabo taha... 16b Ozon
Napsal: pon lis 08, 2010 19:20
od TomasNM
Zdravim vsetkych.
Steloval som motor,pac mi kolisali otacky,pod 2000ot som sa nedokazal dostat atd. Celkovo som robil toto:
- Vymenil som rozsypany tlmic kmitania rozv.retaze,pac povodny bol na 5ks
- Nastavil lampou(konecne som zohnal) predstih,na volnobehu medzi 2. a 3.ciarkou
- vymenil kontakt v rozdelovaci,pac predtym predstih skakal jak besny
- nasteloval karbec na normal volnobeh.
Lenze teraz je to uplne lenive,asi polovicny vykon ako predtym. Predtym som mal predstih bohviekde,lebo som ani rysku nevidel a chodilo to dostatocne dobre,akurat som otacky nemohol nijako zrazit pod 2000,obcas to pri brzdeni zdochlo atd. Podobny(alebo vlastne rovnaky) problem popisal ktosi v inom vlakne:
yokodrift píše:Zdravím.Pánové potřeboval bych poradit ohledně OZONU.Auto má 20tis najeto.Nastavil jsem hodnoty předstihu,odtrh karbec dle hodnot výrobce.Před nastavením motor při dojíždění zhasinal.Nedělal to ovšem pravidelně.Teď to nechcípá ale když je auto zahřáté a přidam plyn tak je to cukatúra jako svině,hlavně od spodu pak kolem 3tis to docela jede v pohodě.Ale i tak to nejede jak má.Taky v zatáčce když chci jet pod plynem to přestane jet.Dělalo to i předtím.Nevím jak se chová ozon ale co si pamatuju ze servisu tak takhle blbě to jezdit prostě nemúže.Neměl jsem ještě čas se do toho podívat,jsem pracovně vytížen.Měnil jsem jen podlakovou membránku,chcal s toho benál.Na autě co není origoš je altík z reglem na stareho žiga 1500 ale je to nově koupené,to by vadit určitě nemělo.Z mladých let co jsem jezdil z Ladou tak to byla střelba jak hovado,tohle je zdechlí hrozně.Motor je ok šlape jak hodinky.Možná to bude i rozdělovačem,nevím.V každém případě bych uvítal nějakou zkušenost která mi urychlí diagnostiku závady.Nemúžu auto nechat den jen tak stát.
Tiez som mal kedysi Ladu 1500s,isla dobre,ale to som vymenil za 1600 a to bola raketa. Mi skoro zpod riti usla.
Kto by vedel,kde je pes zakopany?
Skusim na skusku nahodit karbec SEDR z MBcky a uvidime,ale to je este hudba buducnosti.
Dik za postrehy.
Napsal: pon lis 08, 2010 19:31
od ger007
nebudu rozvody o zub preskocene ?
Napsal: pon lis 08, 2010 19:36
od TomasNM
Nie,to som prave riesil. Rozvody su ako predtym. Akurat ma napadlo,ze rozdelovac ma zlu membranku a nedrzi poziciu pri rovnakom tlaku. Zeby to by bolo zle? Inac odstrediva regulacia funguje OK.
Napsal: pon lis 08, 2010 19:45
od ger007
a mas spravne nastaveny odtrh ? respekitve skusal si iny rozdelovac ?
Napsal: pon lis 08, 2010 19:49
od TomasNM
Menil som ramienko,lebo to stare bolo vypalene ze az. Odtrh som nastavil tusim na 0.4mm. o to pokoj,motor bezi na volnobehu nadherne,chyta nabrnk,sytic funguje zastudena ukazkovo.
Napsal: pon lis 08, 2010 20:20
od Puhi
niečo tam nemáš dobre nastavené, žiadne rozdeľovače nemeň keďže to doteraz ako tak išlo.
Najprv skontroluj rozvody.
Aby si to nemal popletené: keď čumíš na motor z predu, tá ryska v pravo je 0°, stredná 5°a tá v ľavo 10°. Daj kľuku na 0 a ak zhodíš dekel ventilov, musí ti hore vačka presne sedieť na ryske. (nezabudni rozvody napnúť)
Rozdeľovač, pokiaľ máš kladivko, ja by som ho nastavoval na 5°. Odtrh nastav pri najvyššom zdvihu rozdeľovačovej vačky na 0.4mm (tuším, ale keďže mám bezkontakt, niesom si istý, ked tak, nech ma opravia študovanejší
)
ak toto budeš mať, auto musí šľapať, ak nie, vtedy sa zaoberaj podtlakovými reguláciami (a karburátorom atď), hoci podtlak ako pravý dôvod nevidím, dlho som na 15ke mal podtlak odpojený a motor išiel dobre.
Napsal: pon lis 08, 2010 20:48
od TomasNM
Prave,vsetko je tak,ako pises. Maximalne ma zaujima karburator a to konkretne srob bohatosti zmesi. Nech s nim tocim ako chcem,tak motor ide vzdy skororovnako. Napada ma akurat chudobna zmes. Btw,ekonomizer mam premosteny a odtahovacia membranka je tesna a funguje.
Napsal: pon lis 08, 2010 21:08
od JmJ
TomasNM píše:Prave,vsetko je tak,ako pises. Maximalne ma zaujima karburator a to konkretne srob bohatosti zmesi. Nech s nim tocim ako chcem,tak motor ide vzdy skororovnako. Napada ma akurat chudobna zmes. Btw,ekonomizer mam premosteny a odtahovacia membranka je tesna a funguje.
pokud srub nereaguje, pak to nekde bere luft kde nema a nebo je rozhozeny predstih.
zakladne bych treba zkusil zacpat rukou druhou a pak prvni komoru. kdyz zacpes druhou, nesmi nic zmenit, kdyz zacpes prvni, musi to zdechnout.
necetl sem cos s tim presne delal, ale jak je na tom tesneni pod vikem a jak dalsi tesneni ve spodni casti karburatoru? jak jsou na tom hadicky co do karbu vedou. odpoj treba hadicku pro podtlak rozdelovace a zacpi ji prstem. zacpi prstem i sroub bohatosti i sroub mnozstvi atd. proste patrej vylucovaci metodou. prvni si over, jestli mas opravdu spravne predstih, ale hadam, ze i kdyby byl +- 5 stupnu, tak to pojede a pujde normalne serizovat karburator.
Napsal: pon lis 08, 2010 21:09
od Marek
Šroub bohatosti má vliv pouze na bohatost při volnoběhu. Bohatost směsi v zátěži závisí na výšce hladiny paliva v plovákové komoře a na tryskách a vzdušnících. Tam může být problém.
Napsal: pon lis 08, 2010 21:21
od TomasNM
Hej,vo volnobehu. Ale prave tam som to tocil a ziadna extravelka zmena sa nediala. vysku som neriesil,ani vzdusniky ani trysky. Predtym,ked to bolo komplet rozladene to tahalo lepsie ako 17i. Teraz po generalke idem do mierneho briezku na dvojke a cakam,kym zaradim redukciu aby to vobec vyslo kopcek.
Napsal: pon lis 08, 2010 21:37
od Marek
Jaký je předstih?
Napsal: pon lis 08, 2010 22:16
od Puhi
stále si myslím, že buď rozvody, alebo predstih. Ak sú rozvody určite dobre, tak... Odpojil si podtlakovú reguláciu z rozdeľovača pri nastavovaní predstihu? Nemáš "vyťahané" pružinky na odstredivke? Ja neviem, zrejme blbosť, ale máš tam rozdeľovač z vyšších objemov, ako má byť a nie s kratšou hnacou hriadeľou (alebo ako sa to spisovne volá)? náhodou, nepretáča sa ti ozubenie na náhone rozdeľovača samovoľne? Ja by som sa najprv zameral na 100% funkčnosť rozdeľovača, keďže to prestalo ťahať až po zásahu
ps. otázka: motor beží ako má, nedusí ho, drží dajme tomu aj voľnobeh, akurát že má slabý ťah? Funguje ti podtlakové otváranie 2. klapky?
Napsal: pon lis 08, 2010 22:29
od TomasNM
Predstih mam medzi 2. a 3. ciarkou na volnobehu,cize 5-10st. V tomto som neni lama. Pokial je mne zname,tak falosny vzduch by robil problemy so stabilitou volnobehu,ale to som vystelovat na momentalne podmienky velmi dobre. Teda sa opieram so skusenosti zpred X rokov,kedy som mal Audi 80 16karb a tam som daval karb zo skodovky,jelikoz povodny Pierburg bol po smrti. Vtedy som predstih nastavil lampou a volnobeh vzduch/benzin tak,aby nebolo pocut strielanie z vyfuku,cize super spalovanie.Vykon teda nic moc,ale s karbom so 105MB sa na 16tke moc cakat nedalo. Kazdopadne to chodilo aj v zime bez problemu. To iste sa snazim aplikovat aj tu,ale nedari sa. Btw,karbec som pretesnoval a vsimol som si,ze plochy nesedia dostatocne tesne v oblasti druhej komory. To by mozno az tak nevadilo,lebo tam nad tym neni ziadna klapka a dost velky difuzor(alebo ako sa to vola),takze tam trocha vzduchu "navyse" urcite vadit nebude. Ostatne asi zajtra skusim,ak cas vyjde.
Napsal: pon lis 08, 2010 22:40
od TomasNM
Este raz ohladom rozvodov. Po oprave listy som este s karbom ani s rozdelovacom nehybal,nastartoval som a hura na skusku. Motor nehrkal uz a tahal ako predtym. Sila OK,stabilita bieda. Potom som zohnal lampu a isiel som hladat predstih. Ten bol kdesi bohviekde az v prdeli,tak som ho posunul na "normal",kde stichol a zkulturnel. Potom uz isiel krutak prudko dole. Podtlakovu regulaciu som mal aj pripojenu,aj odpojenu,akurat nie zastuplovanu,co pri fakte,ze rozdelovac ma netesnu membranu nevyvolalo ziadny efekt. Ku strunkam rozdelovaca: Ano,malo to nejaku volu naprazdno,tak som jednu doladil tak,aby tahala vacku k nule v klude. Ziadna velka sila,iba tolko,aby sa vratila. Pruziny sa nezdali byt vytahane,mozno akurat ocka. Bohvie. Podtlakove otvaranie som defacto neskusal,vyskusam. Ale malo by.
Napsal: pon lis 08, 2010 22:49
od TomasNM
Mimochodom,kedze sa v mojom pripade jedna o Nivu,upravenu pre offroad,potrebujem silny krutak odspodu. Pocul som,ze vacsi predstih to dokaze. spotrebu az tak neriesim,to auto neni na denne pouzivanie. Popravde s karburatormi som sa rozlucil pred 6 rokmi,odvtedy mam iba turbodiesle. Lenze Lada je jednoducho legenda a ma v mojom srdci miesto. Prave aj tym,ze sa s nou da zazit kopa srandy pri rieseni problemov.