Stránka 1 z 1
Technicky dotaz pro odborniky.
Napsal: ned lis 07, 2010 22:30
od Atex
Predevcirem se mi stala neprijemna vec na aute P 205 GTi. Rychlost 100km/h, zhruba 3300ot/min, pri lechtani plynoveho pedalu mi najednou spadla raficka tlaku oleje a rozla se kontrolka. Stalo se mi to tesne pred krizovatkou, takze jsem okamzite vypl motor a dojel na bezpecne misto. Auto jsem odtlacil domu, zkontroloval cidla, hladinu oleje, vse v poradku. po nastartovani tlakomer nic a kontrolka sviti.
Napadla me praskla pruzina na regulatoru tlaku oleje, ale to by tlakomer ukazoval aspon neco. Pak jsem rozmyslel nad tim nejhorsim a to salky na klikovce, ale to by mel motor vydavat nejake zvuky? Vypustil jsem olej (pekna cerna sracka), ale kovove pristehovalce jsem nezaregistroval.
Pak jsem si vsiml podivne veci pri demontazi filtru, nevytekl z nej zadny olej. Uvnitr byl mastny, ale vypadalo to, jako by tam nejakou dobu nebyl. A tak me zajima, pri demontazi olejoveho filtru by mel byt zaplaveny ne? Nebo aspon neco by v nem melo byt ne?
Napsal: ned lis 07, 2010 22:38
od Marek
Filtr musí být plný oleje, když ho sundaváš z bloku.
Tvá závada mi nabízí totální poruchu čerpadla nebo ucpání filtru (zborcení kovového nosného roštu papírové vložky uvnitř). Případná porucha redukčního ventilu je až ta další možnost.
Napsal: ned lis 07, 2010 22:50
od Atex
Presne to jsem chtel slyset, ono totiz cerpadlo na tom motoru je pohaneno tim nejdebilnejsim zpusobem jak jen to slo. Ozubene kolo pripominajici rozetu na pincku a retez ke klikovce. Sazim na uchyceni "rozety" k samotnemu cerpadlu.
Napsal: ned lis 07, 2010 22:53
od vintera
pokud nebyl v soustavě tlak a takhle rychle jsi odstavil motor, nemusí mu nic být, proto nevydává žádně klasické zvuky signalyzující poškození. I olej svědčí o tom, že jsi reagoval rychle. Takhle se mi podařilo náhodou zachránit motor traktoru, když v brázdě na plný plyn zachytilo lano ukryté v zemi obal olejového filtru a utrhlo jej.
Domnívám se, že například upadlo sání čerpadla, nebo prasklo nějaké těsnění na výtlaku čerpadla, či se porušil pohon čerpadla. Zkusil bych bez tlaku ve válcích startérem točit motorem a musí vytékat z otvoru filtru olej. Pokud nebude, buď čerpadlo nesaje, nebo je někde ucpaná díra. Prázdý filtr není možný, znamenalo by to, že olej tekl mimo něj, nebo vůbec. Nevím vůbec jak běhá olej v tomhle pažoutu, ale domnívám se, že filtr nemá žádný obtokový kanál, kterým by se tlak oleje úplně mohl stratit ještě před vstupem do něj.
Napsal: pon lis 08, 2010 07:39
od Marek
Taky si myslím, že motoru nic nebude.
Re: Technicky dotaz pro odborniky.
Napsal: pon lis 08, 2010 10:16
od Petr HC
Atex píše: ...Pak jsem si vsiml podivne veci pri demontazi filtru, nevytekl z nej zadny olej. Uvnitr byl mastny, ale vypadalo to, jako by tam nejakou dobu nebyl. A tak me zajima, pri demontazi olejoveho filtru by mel byt zaplaveny ne? Nebo aspon neco by v nem melo byt ne?
Pokud má P 205 GTi poloprůtočný filtr, pak se mohlo stát, že po jeho výměně (a při nízkém tlaku již částečně poškozeného olejového čerpadla) nikdy nedošlo k jeho naplnění (přepadový redukční ventil tam nic nepustil). A v konečné fázi čerpadlo "odešlo" úplně.
Napsal: pon lis 08, 2010 13:40
od Marek
Kdyby to tak bylo, motor by šel dávno do kopru. Systém je plnoprůtokový, to je samozřejmá věc. Olej musí v plném rozsahu projít filtrem, jinak se nedostane do motoru.
Napsal: pon lis 08, 2010 19:09
od Štěpán
Já ze slov jednoho kolegy, kterej kdysi měl peugoeta, ale jinej typ, bych usuzoval, že bude přetrženej řetěz, nabo jinak zničenej pohon čerpadla od klikovky. Řetízky se prej na těchhle motorech trhaj snadno po pár set tisicích kilometru. Sundej vanu a koukni se na to.
Napsal: pon lis 08, 2010 20:53
od Marek
Taky myslím, že to bude něco tam.