Stránka 1 z 2
Spojka 2107
Napsal: sob lis 06, 2010 14:43
od Freedom
zdravím opět mam nějaký problém když už konečně startuju a vypadam k světu tak mě teď čeká koupit spojku a její výměna mam ale menčí dylema s tím jakou spojku objednat mam tu na výběr širší a tenčí která je ta správná na 2107 obsah 1.5 55kw? odkazy na spojku zde :
http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... ac63917cda http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... 8c63a34d2c
Napsal: sob lis 06, 2010 16:38
od Puhi
1.5 má mať tenšiu
hlavne bacha na prítlačák nech si neodserieš motor
Napsal: ned lis 07, 2010 08:57
od Marek
Přítlačný kotouč měnit nemusíš, ten vydrží i několik lamel.
Lamelu kup klidně širší, má víc materiálu na záběr a přenese větší síly. Cena je stejná...
Napsal: ned lis 07, 2010 11:50
od Freedom
Marek píše:Lamelu kup klidně širší, má víc materiálu na záběr a přenese větší síly. Cena je stejná...
mam to chápat tak že na blok motoru s označenim 2103 sednou obě lamely aniž by byl nějaký problém při montáži?? jde o to že já to budu měnit na parkovišti bez elektřiny a různých pomůcek co bych měl v garáži

Napsal: ned lis 07, 2010 12:02
od cackler
jedinný rozdíl je v šířce obložení, s tim, že širší je pro výkonější motory.
Napsal: ned lis 07, 2010 12:13
od Puhi
sadnú ti obe lamely, avšak ja som písal že tú tenšiu, lebo tá sa dáva do motorov od 1.2 po 1.5. Tá širšia má ísť na 1.6-1.7. Ja som mal ale na 1.5 tiež tú silnejšiu a bolo to dobré. Avšak je rozdiel aj v prítlačákoch. Na 1.6-1.7 máš silnejší, ale ten nedávaj ani náhodou, odserieš si axiálne ložiská kľukovky, lebo na menších objemoch (1.5, 1.3, 1.2) sú zo slabšieho materiálu.
Pochopeno?
Freedom píše:mam to chápat tak že na blok motoru s označenim 2103 sednou obě lamely
ps. zotrvačník (nie blok

) je rovnaký u všetkých modelov, takže sadne ti, kľudne ju tam daj.
Napsal: ned lis 07, 2010 13:51
od MartasBrno
Není blbé dávat širší lamelu na již jetý setrvák, který je už jednou vyjetý podle užší lamely? Taky mne to čeká, na 1200, tak mne zajímá jek se to tu vyvine.
Napsal: ned lis 07, 2010 14:27
od Marek
Není to blbé, je to úplně jedno.
Ja si představuješ "jetý" setrvák? Jako že v něm bude drážka nebo co? Ne, tak opravdu nevypadá.
Napsal: ned lis 07, 2010 16:06
od MartasBrno
Marek píše:Není to blbé, je to úplně jedno.
Ja si představuješ "jetý" setrvák? Jako že v něm bude drážka nebo co? Ne, tak opravdu nevypadá.
Asi tak, ale šel jsem si to prohlídnout a už mlčím.
Napsal: ned lis 07, 2010 16:23
od Freedom
super to sem potřeboval věět bál sem se těch axiálních ložisek klikovky abych to nezabil tou silnější, takže jednoduše vymontuju svojí a zaměnim a hotovo

už se na to těšim

Napsal: ned lis 07, 2010 17:10
od Štěpán
Hlavně si sežeň starou hnací hřídel z převodovky nebo si nech vyrobit nějakej přípravek na seřízení přesné polohy lamely vůči opěrnému ložisku v klice! Jinak se s tím hodně namorduješ. Kdysi jsem kupoval sadu na spojku od Valea na citrona a tam ten přípravek byl součásti, takže je možný, že když budeš třeba kupovat sadu ty, tak to tam budeš mít taky.
Napsal: ned lis 07, 2010 17:51
od vintera
než lamelu namontuješ na motor, prohlédni jí, jestli není křivá, či jinak poškozená, zkus jí navléknout na hřídel převodovky, musí jít snadno. Někdy může být v drážkách nečistota, špona po obrábění, barva, drážka může být naražená od pádu nějakého předmětu. Potom nejde dobře sesadit motor s převodovkou.
Pokud nebudeš mít přípravek na vystředění lamely, lze to udělat i bez něj. Chce to dostatek světla, šroubovák, trpělivost. Přitlačák lehce přitáhnout po obvodě, aby se lamelou ještě dobře dalo posouvat a šroubovákem posunovat lamelu tak, aby byla soustředná s kruhem přítlačáku. Přitáhnout mírně dokola šroubky a zkontrolovat soustřednost kruhu obložení a kruhu přítlačáku. Mezera musí být po obvodu stejná. Není-li, znovu mírně povolit a posunout lamelu. Po konečném utažení přítlačáku znovu kontrolovat soustřednost lamely a přítlačáku.
Pomůže také náběhy drážek a výstupků otvoru lamely jemným pilníkem mírně zkosit, jemně máznout, včetně konce hřídele převodovky a musí jít každá spojka sesadit s převodovkou. Zatím jsem se nesetkal se žádnou, která by mi takto nešla, i násobná.
Zkontroluj, jestli neteče simering na klice a na mrkvi převodovky, daly by se teď dobře vyměnit.
Napsal: pon lis 08, 2010 07:49
od Luděk Musil
V Brně "ve skladu" máme středicí trn nebo-li také "mrkev". L.
Napsal: pon lis 08, 2010 09:49
od Marek
Já mám středicí trn na spojku pro Ladu doma ve skříni (a už je mi k ničemu). V případě zájmu poskytnu...
Napsal: pon lis 08, 2010 17:14
od Freedom
Já mám středicí trn na spojku pro Ladu doma ve skříni (a už je mi k ničemu). V případě zájmu poskytnu...
poskytneš zapůjčením či prodejem ??

asi jí potřebovat budu když sem zápasil se spojkou na škodovce skoro 6 hodin kvůli nevystředění tak už to znovu zažít nechcu
