Stránka 1 z 3

Oprava převodovky

Napsal: pát lis 05, 2010 11:00
od wiku
Zdravím. Opět po několika tisících kilometrech se mi porouchal 5q. Už po 8mé půjde ven z auta. Je někdo v severních čechách (Děčín), ať už opravář nebo někdo tady z fóra, kdo by to projel, případně zkouknul rozebranou převodovku a řekl mi co s tím je? Závady jsou: vyskakující pětka ( to bych ještě zvládl opravit), cinkání zubů při řazení z 2 na 3 a z 3 na 4 pokud se motor trochu víc vytočí. Dále při studeném motoru nezařaditelná dvojka z 1 na 2. Podřazovat za studena z 3 na 2 vůbec nejde, za tepla jen s meziplynem.
Chce to někoho kdo už 5q řešil. Protože já jsem vlastně ještě nikdy nejel s dokonale fungujícím pětikvaltem, takže nevím jak se má chovat.

Napsal: pát lis 05, 2010 11:07
od Marek
Pětikvalt se musí chovat naprosto stejně jako čtyřkvalt.

Podle toho, co popisuješ to vypadá, že máš ohnuté vidlice řazení nebo táhla. Hledá se to blbě, protože to většinou není na pohled vidět. Jestli ono by nebylo lepší za dvojku koupit jinou převodovku.

Napsal: pát lis 05, 2010 11:50
od Luděk Musil
Vyskakující pětka = vymačkené jádro spojky
špatné řazení = synchrony
Vše se dá vyměnit z nějaké rozebrané převodovky, jádro se musí koupit nový.
Detaily (jednotlivé kusy) by bylo potřeba vidět in natura.
Ale není to nic světobornýho - dá se to zvládnout za odpoledne (tedy vlastní rozborka a sborka převodovky), sám jsem si takhle už udělal 3. L.

Napsal: pát lis 05, 2010 17:37
od Saša
wiku píše:Dále při studeném motoru nezařaditelná dvojka z 1 na 2
Tenhle problém jsem mněl po koupi 043 . Vyřešeno jako mávnutím kouzelné hůlky . Nalit nový olej (Castrol) + nějaká přísada v tubě (doporučení v prodejně) . Bohužel už je to 12let tak si značku , nebo co to bylo nepamatuji .

Napsal: pát lis 05, 2010 18:02
od vintera
pokud je v převodovce mazut, tak výměna oleje pomůže, ale většinou je v háji synchron

Napsal: sob lis 06, 2010 00:37
od wiku
Právě že olej je v převodovce nový. Synchrony jsem při poslední rozborce dával všechny nové ( nejeté z komunistických zásob). Táhla od vidliček jsem kontoroloval na broušené rovné desce - byly rovné. Rovnost vidliček jsem nekontroloval.

Na pětce je nová vidlička, nový přesuvník a nové to slisované dvojkolo. Dokonce jsem i vymezoval vůle na všech hřídelích.

Luďěk: odkud jsi?

Napsal: sob lis 06, 2010 14:45
od Saša
vintera píše:ale většinou je v háji synchron
To by řadit šlo ale "přes zuby" . Tady prostě nejde posunout páku , jako když unáší spojka a synchron to nepustí .
wiku píše:Právě že olej je v převodovce nový
Já ho také vyměnil a nic . Pomohl až ten Castrol .

Napsal: sob lis 06, 2010 15:18
od wiku
Saša: přesně to je ono! Jako kdyby unášela spojka a synchron to tam nechtěl pustit. Když hodně zaberu, tak to tam skočí, ale to se bojím že už něco ohýbám. Ten castrol byl řidší nebo hustší než normální převoďák? A ta přísada kterou si nepamatuješ, co měla dělat? Abych věděl po čem se mám ptát.

Napsal: sob lis 06, 2010 20:05
od Trevor
To moze byt aj zlou vidlicou. Moze byt ze synchronizacnu spojku to neposuva rovnomerne ale z kriza a teda sa to drhne ale takto na dialku je to tazke ono aj ked to clovek kontroluje rozobrate tak sa moze zdat byt vsetko ok ale v otackach sa to sprava trochu inal. Na tvojom mieste by som nasiel nejaku 4q a celu chynronizaciu a radenie by som prehodil zo 4q. Ono vtip je vtom ze rozmontujes prevodovku 4q ktora ma 30 rokov a vnutro vyzera ako keby bolo vyrobene pred mesiacom. To co teraz kupis ako nahradny diel stoji za velku picu.

Napsal: ned lis 07, 2010 11:02
od Puhi
mne 5q tiež ide radiť ťažko z 1 na 2 za studena, ale ide to. Za tepla to ide bez problémov. Ale ja mám chybu určite v tiahlách k vidličkám, no zo zhonu som nezháňal nové, tak som to poskladal. Vymeň tiahla a bude to ok, vidličky preventívne ak nejaké máš, môžeš tieš :)
Trevor, ale zo 4q toho až tak veľa nepoužiješ,synchrony jo, ale tiahla su napriklad ine

Napsal: ned lis 07, 2010 12:42
od Trevor
Ale tie tiahla na ktorych je vidlica tak tie naco chces menit? Hadam mi nehces tvrdit ze ohnes 15mm gulatinu ktora je este ktomu cementovana a je namahana len na tah. Inak mas pravdu tie tiahla su ine. Treba hlavne vymenit tu synchronizacnu spojku synchron a vidlicu. Popripade este treba skontrolovat blokovaci mechanizmus (gulicky a pruzinky) ale tam sa nema co pokazit :?:

Problematicke radenie 1q + 2q v zimnych mesiacoch je aj na novych autach takze ztoho robit vedu asi nema zmysel. Ovsem ked to nejde skoro vobec tak bude asi niekde problem.
Zo 4q sa da pouzit takmer vsetko len treba vediet ako nato. Tam je aspon ta istota te tie diely vydrzia nejaky ten km co sa o nevych nd neda povedat. Dalsou kapitolou je ten skurveny olej. Normalne to chodi asi len stym ruskym picusom ktory aj ked je husty tak prevodovka radi nadherne a pritom nehuci (neplati pre 5q :D )

Napsal: ned lis 07, 2010 12:45
od Puhi
Trevor píše:Hadam mi nehces tvrdit ze ohnes 15mm gulatinu ktora je este ktomu cementovana a je namahana len na tah
neboj sa, panovi Puhimu sa to podarilo :mrgreen: ale to len mojou debilitou
mimo iného, môže tam byť aj výrobná vada keď sa to stále opakuje
zo 4q sa niečo použiť dá, niečo nie, niečo tam nieje vôbec. (5q súkolesie, to dá rozum...) dá sa použiť dokonca aj ten stredný obal, len som musel prevŕtať jeden závit. Ale ty to iste vieš :)

Napsal: ned lis 07, 2010 17:27
od wiku
Dobře. Zkusím jak říkáte sehnat funkční 4q a věci v čtyřkvatní části přendat. Ale když jsem zakládal toto téma, byl jsem pevně rozhodnutý to někomu dát na opravu. Přecijen rozebírat to po 8mé už je trochu o nervy :-) . Jediná věc co mě může těšit je, že sice neřadí, ale zato 5ka nehučí :-) .

A ten ruský olej... Už jsem o něm četl v hodně tématech. Co je to zač? Měl jsem tam nalitý černý PP90 od Parama, teď mám PP90 od Mogulu. Jakou měl specifikaci ten ruský? Dá se ještě koupit něco podobného?

Napsal: ned lis 07, 2010 17:38
od rosta
dal bych pp80-bohatě stačí a je řídší než devadesátka

Napsal: ned lis 07, 2010 19:03
od Saša
Mám dojem že tem Castrol byla také PP80-ka . A ta přísada ? prostě si již po těch letech nespomenu , ale na tubě byla "fotka" hřídelí převodovky . Nabídli mi to přímo v prodejně mototechny .