Stránka 1 z 5

Napsal: čtv říj 28, 2010 13:29
od Hurikán
MartasBrno píše:
zelvotron píše:Tak to náhodou můžou bejt užitečný věci, ale protiprokluz u takhle výkonnýho auta mě přijde k smíchu :)
Však si t oasi taky nikdo nekoupil :wink: . Fakt to bylo myšlený vážně, je to systém automatickýho přibržďování kola, které prokluzuje. Tedy za pomoci jednotky ABS.
Mě protiprokluz přijde úplně k ničemu i u auta s 250 HP (osobně vyzkoušeno). Je to jen další z berliček pro většinu totálně neumětelských "šoférů". Kdo umí aspoň trochu jezdit, tak takovéhle hovadiny nepotřebuje. Naopak je v mnoha situacích jejich přítomnost v autě na obtíž a za určitých okolností i přímo nebezpečná. Důležité je umět aspoň trochu jezdit a myslet u toho hlavou. ;) Uznávám ale, že zejména ta druhá část předchozí věty může být pro mnoho lidí problém. :roll: :lol:

[ Komentář přidal: zelvotron: út listopad 02, 2010 11:21 ]
Odděleno z tématu Fábie

Napsal: čtv říj 28, 2010 15:28
od MartasBrno
Hurikán píše:Uznávám ale, že zejména ta druhá část předchozí věty může být pro mnoho lidí problém. :roll: :lol:
Dnes jsem si to prakticky ověřil. Na sobě. Inu, používat žiguláka s téměř nulovým vzorkem na hnané nápravě jako traktor opravdu není ideál. V této souvislosti mne trošku mrzí to, co třeba ta fábie má jaksi vrozeno - poněkud zatíženou hnanou nápravu.

Napsal: čtv říj 28, 2010 15:54
od MartasBrno
plavec píše:Starý lanko a táhlo je nejjednodušší a nejrozumější co mohlo bejt, jenže jsme bohužel v 21 století kde vítězí takovýhle zhovadilosti.
No já bych řekl, že třeba takové MPi jako standard je opravdu mnohem lepší než starej sprostej weber. Auta startujou, jezděj o třetinu levnějc a nerychní tak.
Ale máš pravdu v tom, že jakmile to vezmou za svý číňani s nízkou kvalitou a ještě se ta elektronika odrbe z zájmu ekologie o olovo, tak to fakt stojí za enec. Saša by hned potvrdil ty čínský autorádia - tragedie.

Napsal: čtv říj 28, 2010 16:33
od vintera
MartasBrno píše:
plavec píše:Starý lanko a táhlo je nejjednodušší a nejrozumější co mohlo bejt, jenže jsme bohužel v 21 století kde vítězí takovýhle zhovadilosti.
No já bych řekl, že třeba takové MPi jako standard je opravdu mnohem lepší než starej sprostej weber. Auta startujou, jezděj o třetinu levnějc a nerychní tak.
Ale máš pravdu v tom, že jakmile to vezmou za svý číňani s nízkou kvalitou a ještě se ta elektronika odrbe z zájmu ekologie o olovo, tak to fakt stojí za enec. Saša by hned potvrdil ty čínský autorádia - tragedie.
No, s dobře seřízeným motorem startuje lada v zimě na jednu otáčku motoru, což u vstřikování neplatí. :wink:

Napsal: čtv říj 28, 2010 16:52
od plavec
vintera píše:což u vstřikování neplatí.
Ale jo platí. Desítka startovala pěkně v zimě. Myslím střela, kočkolap chce trochu dýl točit ale taky naskočí. Tak jestli se ten zázrak dožije zimy, tak uvidíme jak to pujde.

Napsal: čtv říj 28, 2010 20:54
od Trevor
vintera píše:
MartasBrno píše:
plavec píše:Starý lanko a táhlo je nejjednodušší a nejrozumější co mohlo bejt, jenže jsme bohužel v 21 století kde vítězí takovýhle zhovadilosti.
No já bych řekl, že třeba takové MPi jako standard je opravdu mnohem lepší než starej sprostej weber. Auta startujou, jezděj o třetinu levnějc a nerychní tak.
Ale máš pravdu v tom, že jakmile to vezmou za svý číňani s nízkou kvalitou a ještě se ta elektronika odrbe z zájmu ekologie o olovo, tak to fakt stojí za enec. Saša by hned potvrdil ty čínský autorádia - tragedie.
No, s dobře seřízeným motorem startuje lada v zimě na jednu otáčku motoru, což u vstřikování neplatí. :wink:
To je taky brutal argument ze si idem hned prerobit auto na karburator a samozrejme si tam dam aj kladivkovy rozdelovac aby som bol IN :D

U tej striekacky sa musi synchronizovat elektrika aby vedela ze kde je kluka (u plne sekvencneho vstreku aj vacka). 99percent ludi to absolutne vobec neirituje ze ci sa to toci na prazdno sekundu alebo dve pokial to chyti.

Napsal: čtv říj 28, 2010 20:54
od Saša
Hurikán : "Mě protiprokluz přijde úplně k ničemu i u auta s 250 HP (osobně vyzkoušeno). Je to jen další z berliček pro většinu totálně neumětelských "šoférů". Kdo umí aspoň trochu jezdit, tak takovéhle hovadiny nepotřebuje. Naopak je v mnoha situacích jejich přítomnost v autě na obtíž a za určitých okolností i přímo nebezpečná. Důležité je umět aspoň trochu jezdit a myslet u toho hlavou. Uznávám ale, že zejména ta druhá část předchozí věty může být pro mnoho lidí problém. "

K tomuhle není co dodat . Naprostý souhlas . Pocit elektronického "bezpečí" mne děsí , stejně jako tvrzení většiny řidičů že je s "toho" předí náhon vytáhne .

Napsal: čtv říj 28, 2010 22:05
od Petr HC
Saša píše: ... tvrzení většiny řidičů že je s "toho" předí náhon vytáhne .
Z "toho" je obvykle vytahne, jenže ve většině případů není "kam".

Napsal: pát říj 29, 2010 06:50
od Patrac
Petr HC píše:
Saša píše: ... tvrzení většiny řidičů že je s "toho" předí náhon vytáhne .
Z "toho" je obvykle vytahne, jenže ve většině případů není "kam".
je
mimo silnici :D

Napsal: pát říj 29, 2010 15:08
od JmJ
Saša píše:Hurikán : "Mě protiprokluz přijde úplně k ničemu i u auta s 250 HP (osobně vyzkoušeno). Je to jen další z berliček pro většinu totálně neumětelských "šoférů". Kdo umí aspoň trochu jezdit, tak takovéhle hovadiny nepotřebuje. Naopak je v mnoha situacích jejich přítomnost v autě na obtíž a za určitých okolností i přímo nebezpečná. Důležité je umět aspoň trochu jezdit a myslet u toho hlavou. Uznávám ale, že zejména ta druhá část předchozí věty může být pro mnoho lidí problém. "

K tomuhle není co dodat . Naprostý souhlas . Pocit elektronického "bezpečí" mne děsí , stejně jako tvrzení většiny řidičů že je s "toho" předí náhon vytáhne .
bez urazky, nevite zrejme o cem mluvit :-)

o co pohodlneji by se jezidlo se zigulem, kdyby mel "samosfor" a o co jeste lepe, kdyby mel protipodkluz. muzes se soustredit na to, kam tocis volantem a ne na to co mas zrovna delat s plynovym pedalem, aby si kopec vyjel nebo se rozjel.

pokud mas najezdit v zime 20 000 km, tak nejake kecy o tom, ze dobry ridic to zvladne bez protipodkluzu a abs ti jsou u zadnice a si rad, ze te nekdo zbavi na ceste dalsiho stresu.

nehante veci, ktere ste zrejme moc nepouzivali. kolik km, aspon jako spolujezdci, jste najezdili v zime v aute s protipodkluzem a abs?

opravdu nic ve zlem, ale zas to s tou konzervou chlapi neprehanejte :P

Napsal: pát říj 29, 2010 15:58
od zelvotron
Tak ono jde spíš o tu možnost volby, která se jaksi odevšud vytrácí. Musíš si koupit auto s tím a tím, i když to vlastně ani nechceš. Resp. třeba zrovna ty to chceš, ale ten kdo nechce má smůlu.

Napsal: pát říj 29, 2010 16:15
od JmJ
zelvotron píše:Tak ono jde spíš o tu možnost volby, která se jaksi odevšud vytrácí. Musíš si koupit auto s tím a tím, i když to vlastně ani nechceš. Resp. třeba zrovna ty to chceš, ale ten kdo nechce má smůlu.
tak u kaliny i priory se urcite nemusis bat, ze by ti to nekdo nutil :lol:

ale pravdu mas, ze ta moznost volby je omezena. navic me treba sere, ze nemuzes v tech chytrych autech vlezt do "advanced settings" a nastavit si treba dobu po jakou ma po zavreni dveri svitit zarovka v interieru, jeslti ma byt zaple/vyple ABS a dalsi systemy, jestli to ma hlasit alarm nedostatku paliva pri 10 nebo 20 litrech atd. to by se treba zase docela libilo mne. dnes bych si dokazal predstavit i treba moznost zmenit funkce reknem 3 tlacitek nekde na stredovem panelu.

Napsal: pát říj 29, 2010 17:53
od zelvotron
Jo v tomhle rozhodně souhlasím, když už je tam hromada řídících jednotek a všechno se přes ně ovládá, kdy v podstatě třeba tlačítko světel je funkčně vlastně stejný jako tlačítko na klávesnici PC tedy jeho význam je určenej jen softwarem, ne fyzicky, tak by bylo fajn mít možnost nějakejch pokročilejších nastavení. Ono ty možnosti v podstatě jsou, akorát musí člověk mít správnej kablík a hlavně upytlačit správnej program. Ideál by bylo připojit se přes USB a program by měla dávat automobilka volně.

Napsal: pát říj 29, 2010 22:14
od Trevor
Programovatelne tlacidla na volante a nastavovanie "advanced" sunkcii maju auta uz davno akurat ze to je domena vyssej triedy a nie nejakej fabie. Stazovat sa v dnesnej dobe nato ze mam auto s abs a esp a ze si nemozem vybrat je zrele tak nakurat a doktora :roll: Esp sa da vypnut na kazdom aute a abs tiez akurat ze tam treba vydrbat poistku. Na druhu stranu preco by som to mal robit? To je ako keby som chcel na farebnom televizore pozerat ciernobielo :wink:

A potom este by ma zaujimalo to ze preco by brzdeny diferencial nemal fungovat na aute s 250hp ?

Napsal: pát říj 29, 2010 23:00
od MartasBrno
JmJ, ty "advanced settings" by se mi taky libily. O tom zadna :-).
Ja jedu s modernim autem asi tak 5x rocne, kdyz mi to nekdo sveri nebo pujci, takze nevim, nemam zkusenosti. Ale kdyz uz je vuz vybaveny rozumne, nevzdaval bych se te vybavy, kdyz dobre funguje. Moc se mi libil prave jakysi system, ktery umoznil rozjezd na lede (fakt zrcadlo) jeste do mirneho kopecka i mene citlivemu ridici. Byla to vec vylozene prakticka. (Ford transit, posledni rada.)