Stránka 1 z 3

Pneu-na kolik hustíte?

Napsal: pát říj 22, 2010 05:35
od krtek86
Ahoj. Na kolik foukáte vaše pneu? V manuálu píšou na rozměr 165 na předek 1,6 a na zadek 1,9 a na rozměr 175 předek 1,7 a zadek 2,0.
Mám 165, ale předek na 1,6, když je tu stálé zatížení motorem? Není to nějak málo?
Zimní pneu se malinko podhusťují a nebo se foukají stejně jako letní?
Díky za rady :wink:

Napsal: pát říj 22, 2010 07:14
od Vašátor
Já foukám letní pneu přední na 2 - 2,2atm., jde pak mnohem lépe točit volantem :), zadní na 1,9 - 2atm. :wink:

Napsal: pát říj 22, 2010 07:23
od Luděk Musil
U svýho kombíka tlakuju 2 - 2 (přední - zadní).
Ostatně ty údaje v manuálu jsou určitě psány na starý typ pneumatik. L.

Napsal: pát říj 22, 2010 09:54
od Stanley__001x
U všech osobáků tlakuju předek i zadek na 2,5, ještě jsem neměl problém s odskakováním kola. Když je na gumě povolený tlak vyšší nebo stejný 0,25MPa tak to foukám právě na 0,25MPa

Napsal: pát říj 22, 2010 09:59
od vintera
foukám různě, podle typu gum a provozu (nákladu). Na dveřích mám tabulku P-190, Z-200.

Nízkoprofilové gumy se velmi snadno prorazí, pokud je auto naložené a jsou nerovnosti. Jezdil jsem na 02 i s pneu 155/70/13 (s koupí vozu) a ty jsem hustil P-2,5 a Z-3, jinak by váhu nákladu neunesly.

Nejlepší se mi zdá klasika 165/8O/13 a na náklad dávám P-2,1 a Z-2,8 a bez nákladu Z-2,2.

175/70/13 už jdou víc ztuha na volantu a tak P,Z-2,2 a s nákladem vzadu Z-2,4 až 2,8.

185/7O/13 už dělají problém s točením na místě, ale jsou fajn na cestování a špatnou páteř, ty foukám P-2,2 a Z-2,2 a s nákladem do 2,6.

Tuhle jsem vezl 5q cementu a vozík s 8q písku, 175/70/13 tlaky P-2,4 a Z3.

Napsal: pát říj 22, 2010 10:11
od Laďuša
Já dávam tak 2,3 - 2,5 všude a furt to opticky vypadá, že by tomu slušelo víc :lol:

Napsal: pát říj 22, 2010 10:18
od JmJ
2,3 - 2,4, trosku podle pocasi a situace ;-)

Napsal: pát říj 22, 2010 10:53
od MartasBrno
K tomu zimnímu podhušťování - myslím si že je to blbost, přežitek. K čemu by to mělo být? K lepší přilnavosti? Od toho je zimní směs a jinej vzorek. Podle mně se jenom zhorší ovladatelnost a snad i životnost gum. Ony se stejně "podhustí" samy až zamrzne.

Napsal: pát říj 22, 2010 12:15
od dvk
No, podhuštění pneu má na přilnavost obrovský vliv, ne nadarmo mají třeba vojenské terénní auta možnost nastavitelného tlaku v pneu z kabiny. U osobáku to ale asi nemá význam, pneu tím trpí a roste spotřeba ... zimní guma s dobrým vzorkem je základ.

Napsal: pát říj 22, 2010 12:29
od MartasBrno
Viděl jsem právě několik lidí, kteří podhušťovali tím stylem, že upouštěli, dokud se guma málem nezbortila. Když pak takovej člověk jede 10km přes město, je to neskutečný. Bohužel nevím, jak správně hustit pro kterou situaci, takže dávám všude 2 - 2, případně 2,2 - 2,3. Subjektivně to není špatný. Když jsem dával 2,5 - 2,5 a víc, tak mi to už přišlo dost tvrdý.

Napsal: pát říj 22, 2010 12:44
od radek mb
U žigula vpředu 2,1 ,vzadu 1,9....................pneu 14"
U desítky 2,2 vpředu, vzadu 2 atm..............pneu 15"

Napsal: pát říj 22, 2010 12:48
od dvk
Jo, to jsem zapomněl napsat: pneu 13", všude 2.2

Napsal: pát říj 22, 2010 13:20
od Jakub Metelka
Já hustím jak zimní ,tak letní na 2,3 :) u moskviče na 2,5 :)

Napsal: pát říj 22, 2010 13:24
od Cooper
2,4 všude....

Napsal: pát říj 22, 2010 13:35
od EMI
2,2 všechny (175/70-13)