Stránka 1 z 3
STOP na nepřehledném železničním přejezdu
Napsal: úte říj 19, 2010 15:51
od Petr HC
Reakce na debatu v okně výkřiků . STOP na nepřehledném železničním přejezdu považuji za největší zhovadilost dopravních předpisů. Důvod: nejpravděpodobněji motorovému vozidlu "zhasne" motor při rozjíždění z klidu a vozidlo navíc "poskočí" nejspíše doprostřed kolejí. Mnohem bezpečnější by bylo v takovém případě přejíždět se zařazeným prvním rychlostním stupňem, aby se člověk v případě úleku co nejrychleji s vozidlem "odklidil". HW? (co Vy na to)?
Jenže ono by se to špatně kontrolovalo a pokutovalo že ?
Re: STOP na nepřehledném železničním přejezdu
Napsal: úte říj 19, 2010 15:57
od Marťas
Petr HC píše:Jenže ono by se to špatně kontrolovalo a pokutovalo že ?
V tom je, myslim, zakopanej pes

Když jsem měl papíry chvilku, tak jsem se sám u těhle přejezdů bál... (pozn. red. Teď už mám papíry delsí chvilku

)
Napsal: úte říj 19, 2010 16:12
od Cooper
Taky se při přejíždění se zařazeným kvaltem klidně může stát že na jednu stranu se podíváš, tam nic nepojede, ale než se otočíš na druhou stranu, klidně může být kousek od Tebe vlak. To už ale budeš půlkou auta na přejezdu. Jednoznačně před přejezdem zastavit a pořádně se rozhlédnout. Na nějáké poskočení auta vůbec nevěřím. Nebo snad někomu při chcípnutí poskočí auto o dobré 3 metry? Mě rozhodně ne.
Taky znám názor že čím rychleji přejedu přejezd, tím menší dobu budu na kolejích. To je sice pravda, ale jak vám při 80 km/h na vzdálenost 30 metrů vjede vlak, chtěl bych vidět jak by jste brzdili.
Teda pokud je to myšleno tak že krokem přijíždím k přejezdu a koukám.
Já jezdím následovně. Bliká-li bílé světlo, prohučím si to kolik přejezd dovolí. Pokud nebliká aspoň zběžně kouknu jestli není vidět vlak a uberu plyn. No a na STOPce prostě auto STOPnu! Tečka

Napsal: úte říj 19, 2010 16:21
od Marťas
Kamarád má chatu kousek od Rakovníka. Za jednou vesnicí je přejezd, všude kolem něj jsou plochá pole, silnice je pěkná, přejezd též, vlak je vidět min 700m na každou stranu. Na tom přejezdu je značka STOP

a o 100 metrů dál asi shodou náhod je mez, ze které čouhá předek stříbrné Octavie...
Toto je příklad přejezdu kde je STOPka absolutně nepotřebná.
Napsal: úte říj 19, 2010 16:24
od Laďuša
Já teda jsem pro tu stopku, v zásadě souhlasim s Cooperem. I když by mě auťák pod rukama zdechnul takovým způsobem, abych popolítnul až do kolejí, tak se zas tak nic nestane. Protože auto takovým způsobem chcípne jenom tehdy, když ho chci uvést do pohybu. No a to chci tehdy, když vlak nejede.
Cooper píše: Bliká-li bílé světlo, prohučím si to kolik přejezd dovolí
No, a copa nam na tuto řikají předpisy?

Stopka jo, ale 50km/č už ne?
Jak bílý světlo nebliká, je dobrý bejt pozornej. To ale já jsem i u bílých světel, u přejezdů prostě kroutim hlavou, ať už bílý světlo má a nebo ne. A tam, kde nejsou ani červený svěla, to kroutim a posloucham sakra hodně.
EDIT
Marťas píše:Toto je příklad přejezdu kde je STOPka absolutně nepotřebná.
To už je zase jinej případ, ale železnice je respekt a ta stopka by to aspoň trochu měla připomenout. Hele teď ta nehoda na Ukrajině, jak mašina rozmetala ten autobus. Tam taky bylo vidět a dokonce i trať poskytovala dostatečnou zábrzdnou vzdálenost i pro tu lokomotivu, aby stačila před přejezdem zastavit. Ale ne, ten řidič tam stejně vjel...
Napsal: úte říj 19, 2010 16:30
od Cooper
Laďuša píše:No, a copa nam na tuto řikají předpisy? Stopka jo, ale 50km/č už ne?
Nebudeme si tady nic říkat o předpisech, že ne

Píšu jak to dělám já, jak bliká tak jedu. Vím co říká předpis. Taky parkuju někdy na trávě a na příjezdu k výměníku....atd. Určitě bych našel více věcí kdy nedodržuju předpisy

A kdo říká že je dodržuje tak kecá

Napsal: úte říj 19, 2010 16:37
od Laďuša
Ale však jasný, jenom mi to přišlo jako zajímavá paralela k tej striktní stopce

Napsal: úte říj 19, 2010 16:55
od Cory
Na ukrajine je stopka skoro pred kazdym priecestim...tak z 10 je jedno bez stopky...ale tam sa stejne neda ist rychlo, pretoze by vam uleteli kolesa

Napsal: úte říj 19, 2010 17:11
od Michal Pokorný
Již z výše uvedených důvodů jsem jednoznačně pro stopku. To že by někdo přejížděl přejezd na jedničku je beztak sci-fi, neb český řidič je prostě dobytek. Tudíž je ta STOPka prostě jistější.
A pokud jde o rychlost, tak většinu přejezdů u nás stejně ani tou padesátkou přejet nelze, pokud tedy nechce člověk půlku auta zanechat na onom přejezdu. Ne že by byly v nějakém zoufalém stavu, ale ve většině protínají silnici ve stoupání, kde koleje samozřejmě nemůžou být nakloněny podle silnice, tak je tam prostě "hup".
Pokud jedu z práce autem, přejíždím dvoje závory "běžné-moderní" a dvoje mechanické. Ty dokáží , zejména mladší řidiče, rozhodit (v autoškole snad dnes ani mechanické závory nezmiňují, či co?) V dnešních odhlučněných autech, navíc se zapnutým rádiem, rozhodně řidič zvonění zvonku nezaznamená. Je tedy potřeba pootevřít okénko a poslouchat. Já osobně to za světla řeším tak, že při brzdění před přejezdem pozoruji řetízky ke zvonku, zda-li jsou v klidu.
Takového neznalého řidiče může následně překvapit i to, že oproti moderním závorám, jdou mechanické dolu poněkud svižněji

Napsal: úte říj 19, 2010 17:41
od Petr HC
Cooper píše: ... ale než se otočíš na druhou stranu, klidně může být kousek od Tebe vlak. To už ale budeš půlkou auta na přejezdu.
A o tom právě mluvím. V HK kraji znám nejméně 4 přejezdy bez závor, kde 2m před kolejemi nevidíš více jak 20m na obě strany.
Pokud jde o mechanické závory, vím z věrohodného pramene, že řidič vjel na přejezd, nikde nic a než přejel koleje, závory spadly tak rychle, že ho zavřely v kolejišti. Natlačil závoru co nejdále a utekl z vozu. Vlak naštěstí vozidlo těsně minul. Při šetření se zjistilo, že na mechanizmu závor spouštěných z 1500 m vzdálené zastávky se napnuly ovládací dráty a zamrzlý řetěz mechanizmu závor povolil v okamžiku vjezdu vozidla na trať. A "šraňky" se zachovaly jako perkusní zbraň.
Napsal: úte říj 19, 2010 18:00
od Michal Pokorný
Napsal: úte říj 19, 2010 18:37
od vintera
jo technika 21 století

Napsal: stř říj 20, 2010 08:27
od Teepee
Petr HC píše:
A o tom právě mluvím. V HK kraji znám nejméně 4 přejezdy bez závor, kde 2m před kolejemi nevidíš více jak 20m na obě strany.
Pokud jde o mechanické závory, vím z věrohodného pramene, že řidič vjel na přejezd, nikde nic a než přejel koleje, závory spadly tak rychle, že ho zavřely v kolejišti. Natlačil závoru co nejdále a utekl z vozu. Vlak naštěstí vozidlo těsně minul. Při šetření se zjistilo, že na mechanizmu závor spouštěných z 1500 m vzdálené zastávky se napnuly ovládací dráty a zamrzlý řetěz mechanizmu závor povolil v okamžiku vjezdu vozidla na trať. A "šraňky" se zachovaly jako perkusní zbraň.
Jestli je přejezd takhle nepřehledný, tak třeba je tam úprava rychlosti jízdy vlaku.
Závory "elektrických" přejezdlů jsou konstruovány tak, aby je v případě potřeby (sevření v kolejišti) mohlo vozido prorazit. Mechanické klacky z kulatiny asi tímto nedisponují.
Každopádně, když slyším, kolik se toho děje na přejezdech čím dál tím víc získávám respekt a následně nutkání ke změně taktiky přejíždění přejezdů bez ohledu jestli tam jsou jakési šraňky. Prostě zastavit, rozhlídnout. Pokud vidím předem, že se vlak neblíží, pak nezastavovat. Ale u nás je většina přejezdů zarostlých tak, že je a ně vidět až když je čumák v přejezdu. A u nás je trať 171 tak vytížená, že tam strojvedoucí maximálně na přejezdu zbystří zrak...
Napsal: stř říj 20, 2010 09:58
od Laďuša
Teepee píše:tak třeba je tam úprava rychlosti jízdy vlaku.
S tutim já zásadně nesouhlasim a velice mě rozčiluje, když kvůli silniční dopravě je železniční doprava jakkoliv omezovaná. Já bych takovej přejezd buď zrušil a nebo ať to silničáří líp kolem prosekají.
Teepee píše: aby je v případě potřeby (sevření v kolejišti) mohlo vozido prorazit
Já si teda myslim, že ta kulatina u starých závor neni zas tak brutální, aby si s ní auto neporadilo. Při dnešním autodizajnu si to beztak to auto nadzvedne, když nepojede jak v kobře 11. A taky jsou tak závory dělaný, aby se, když jsou ve spuštěnej poloze, daly nadzvednout.
Napsal: stř říj 20, 2010 10:06
od Teepee
Laďuša píše:A taky jsou tak závory dělaný, aby se, když jsou ve spuštěnej poloze, daly nadzvednout.
Což na koridorových tratích signalizuje narušení zabezpečení vlakové cesty a všechno asi na úsecích v okruhu spadne do Obsazeno, přejezd se musí prověřit a když je vše OK může se vláčkovat dál.
Pokud se najde ožrala, který si chtěl na přejezdu prostě zacinkat šraňkama, je z toho obecné ohrožení.
Teda jestli se to nezměnilo.