Stránka 1 z 5

Pamäťový cyklovač stieračov Škoda Felicia

Napsal: úte lis 15, 2005 14:16
od Majo
Vie niekto poradit ako by mal byt zapojeny? Je to typ, ktory sa len zasuva do poistkovej skrinky(ako relatko) a vyvody nema oznacene. Ma 6 kontaktov. Myslim, ze by to oznacenie mohlo byt prave na poistkovej skrinke. Dik za vsetky rady...

Napsal: úte lis 15, 2005 14:17
od Myso
predpokladam ze to je taky isty ako vo favorite,zrejme sa to zapojenie neobide bez konstrukcneho zasahu do motora stieracov...

Napsal: úte lis 15, 2005 14:22
od Wolf
My jsme to kdysi s bratrem zkouseli zapojit, upravovali jsme motor, upravovali jsme zapojeni tripackoveho prepinace a ... nikdy to neslo, jak by melo a nakonec jsme to zase vratili do puvodniho stavu. W.

Napsal: úte lis 15, 2005 14:41
od Myso
Wolf píše:My jsme to kdysi s bratrem zkouseli zapojit, upravovali jsme motor, upravovali jsme zapojeni tripackoveho prepinace a ... nikdy to neslo, jak by melo a nakonec jsme to zase vratili do puvodniho stavu. W.
no to zapojenie je zapeklite, ale mam v rodine :D :shock: squeleho elektrikara :mrgreen: a fachci to...

Napsal: sob lis 19, 2005 21:58
od Majo
no takze uz som sa s tym poriadne natrapil, vsetko je na cyklovac uz zapojene, vykumal som aj zapojenie kontaktov, uz len riesim posledny a to dost velky problem.
Totiz - na cerveny(teda plusovy) kabel na motorceku stieracov prechadza pri vypnutom rezime kostra(cez uhliky dotykajuce sa kotvy). Teda mi to ukostruje cely system - cez dorazovy spinac to ide bielomodrym kablom az na cyklovac, ktory v tomto rezime nedokaze zopnut.
Samozrejme skusal som tam dat jednosmerku(teda medzi cerveny kabel motorceka a privod), ale bez uspechu. Pri zapnuti stieracov cez nu normalne prejde prud do motorceka, po vypnuti zase cez nu prechadzu ukostrenie spat. Nechapem to - dioda je v poriadku aj som ju meral aj som skusal dalsie 3 take iste. Asi to bude nejaky divny typ. Odpor v zavernom smere je len od 60 do 80MOhmov :shock: V pondelok kupim nejake ine, zalozim a uvidime...

Napsal: ned lis 20, 2005 09:46
od Luděk Ondrůch
Majo píše:no takze uz som sa s tym poriadne natrapil, vsetko je na cyklovac uz zapojene, vykumal som aj zapojenie kontaktov, uz len riesim posledny a to dost velky problem.
Totiz - na cerveny(teda plusovy) kabel na motorceku stieracov prechadza pri vypnutom rezime kostra(cez uhliky dotykajuce sa kotvy). Teda mi to ukostruje cely system - cez dorazovy spinac to ide bielomodrym kablom az na cyklovac, ktory v tomto rezime nedokaze zopnut.
Samozrejme skusal som tam dat jednosmerku(teda medzi cerveny kabel motorceka a privod), ale bez uspechu. Pri zapnuti stieracov cez nu normalne prejde prud do motorceka, po vypnuti zase cez nu prechadzu ukostrenie spat. Nechapem to - dioda je v poriadku aj som ju meral aj som skusal dalsie 3 take iste. Asi to bude nejaky divny typ. Odpor v zavernom smere je len od 60 do 80MOhmov :shock: V pondelok kupim nejake ine, zalozim a uvidime...
Pozor přes diodu ti v závěrném směru - projde. Jsou konstruovány tak že z jedné strany je průchozí + a z druhé -.
jediný co bych ti poradil je dát tam relátko který ti při přerušení přívodu rozpojí okruh.

Napsal: ned lis 20, 2005 14:55
od Laďuša
Luděk Ondrůch píše: Pozor přes diodu ti v závěrném směru - projde. Jsou konstruovány tak že z jedné strany je průchozí + a z druhé -.
jediný co bych ti poradil je dát tam relátko který ti při přerušení přívodu rozpojí okruh.
To by se pak snad nedaly použít na usměrňování, nééé????

Napsal: ned lis 20, 2005 20:37
od Luděk Ondrůch
Laďuša píše:
Luděk Ondrůch píše: Pozor přes diodu ti v závěrném směru - projde. Jsou konstruovány tak že z jedné strany je průchozí + a z druhé -.
jediný co bych ti poradil je dát tam relátko který ti při přerušení přívodu rozpojí okruh.
To by se pak snad nedaly použít na usměrňování, nééé????
Právě díky té konstrukci se dají použít na usměrňování. Podle toho jak ji otočíš dostaneš ze střídavýho napětí buď + nebo -.

Napsal: ned lis 20, 2005 21:25
od Laďuša
Luděk Ondrůch píše:
Laďuša píše:
Luděk Ondrůch píše: Pozor přes diodu ti v závěrném směru - projde. Jsou konstruovány tak že z jedné strany je průchozí + a z druhé -.
jediný co bych ti poradil je dát tam relátko který ti při přerušení přívodu rozpojí okruh.
To by se pak snad nedaly použít na usměrňování, nééé????
Právě díky té konstrukci se dají použít na usměrňování. Podle toho jak ji otočíš dostaneš ze střídavýho napětí buď + nebo -.
Já sem nemyslel celej můstek, ale jednu samotnou diodu, která pouští v jednom směru + a v druhým je zavřená( to znamená nic nepouští = přerušenej obvod), teda tam de jen + střídaný ničim - dírama (+nic+nic+nic.....)

Napsal: ned lis 20, 2005 21:42
od Luděk Ondrůch
Laďuša píše:
Luděk Ondrůch píše:
Laďuša píše: To by se pak snad nedaly použít na usměrňování, nééé????
Právě díky té konstrukci se dají použít na usměrňování. Podle toho jak ji otočíš dostaneš ze střídavýho napětí buď + nebo -.
Já sem nemyslel celej můstek, ale jednu samotnou diodu, která pouští v jednom směru + a v druhým je zavřená( to znamená nic nepouští = přerušenej obvod), teda tam de jen + střídaný ničim - dírama
(+nic+nic+nic.....)
No jo jenže každá usměrňovací dioda pouští jedním směrem + a druhým -. Jinak bys neudělal ani ten můstek.

Napsal: ned lis 20, 2005 21:56
od Laďuša
Luděk Ondrůch píše:
Laďuša píše:
Luděk Ondrůch píše: Právě díky té konstrukci se dají použít na usměrňování. Podle toho jak ji otočíš dostaneš ze střídavýho napětí buď + nebo -.
Já sem nemyslel celej můstek, ale jednu samotnou diodu, která pouští v jednom směru + a v druhým je zavřená( to znamená nic nepouští = přerušenej obvod), teda tam de jen + střídaný ničim - dírama
(+nic+nic+nic.....)
No jo jenže každá usměrňovací dioda pouští jedním směrem + a druhým -. Jinak bys neudělal ani ten můstek.
Automaticky když je na jednej straně +, na druhej je -, proto to má anodu a katodu, aby to bylo jasný, kam se co má zapojit. Ale proud teče jednim směrem a při střídavým se to střídá, proto to ta dioda jednou pustí a podruhý nepustí

Napsal: pon lis 21, 2005 23:11
od Majo
tak ako som zistil skutocne je to tak, ze diody prepustaju v jednom smere + a v druhom -. Ale cyklovac uz mam konecne zapojeny, vsetko funguje ako ma. Najzaujimavejsie bolo, ze na 21061 som nemal rele stieracov :shock: Proste od packoveho prepinaca ide + priamo na motorcek. Tak som ho dorobil. Takto som to nakoniec zapojil:

Napsal: úte lis 22, 2005 07:59
od Luděk Musil
Krásný schémátko.
Jen se zeptám na několik maličkostí:
1. cyklovač je tedy škoda felicia paměťový
2. relé je normální spínací, kdy spodní kontakty na schématu jsou "silové", horní kontakty jsou "ovládací"
3. Přepínač vedle motoru je vestavěný do motoru a je to ten doběhový
4. Přepínač Lucas? A jen 4 piny? A co poloha DORAZ - to je nula?
Jestli jsem tomu doteď rozuměl, tak ten Lucas mě dostal. Když se totiž podívám na konektorovou patici páčkového přepínače pod volantem, tak pro stěrače a ostřikovač tam má těch pinů 8. L.
PS: jsem jen blbej ekonom a elektrika je pro mě tak trochu "Španělsko"

Napsal: úte lis 22, 2005 08:46
od Majo
Ludku, ja tiez nie som elektrikar, ja len do vsetkeho fusujem :wink:
1. spravne
2. spravne
3. spravne
4. Lucas ma sice vyvodov viac, lenze tie, ktore na tejto scheme nie su, som nechal zapojene tak ako boli. Ani som neskumal kam vedu.
Na tej mojej scheme su 4. Ak ich ma byt 8, tak to musi byt takto:
Piaty privadza + k lucasu, siesty - k staremu ladackemu cyklovacu a ten mi ostal volny, pretoze - je tam iba po zapnuti packy a feliciovy potrebuje kostru permanentnu. Siedmy musi zas privadzat k lucasu kostru, no a osmy? Hmm, nic mi nenapada... pozriem to, ked budem pri aute...

Napsal: úte lis 22, 2005 09:49
od Luděk Musil
Aha - tak se na to musím podívat ještě jednou.
A ta poloha DORAZ - to je jako poloha, kdy nejedou ani stěrače, ani ostřikovače - čili klidová poloha?