Stránka 1 z 1

Jaké pístní kroužky?

Napsal: sob říj 09, 2010 20:23
od krtek86
Ahoj. Jelikož mi motor papá olej a z výfuku se valí modrý dým, rozhodl jsem se, že vyměním pístní kroužky a gufera na ventilech. Jenže originál pístní kroužky se nedají sehnat, tak budu muset sehnat kroužky na 1. výbrus a potom je ubrousit. Jenže problém je ten, že nevím, jaký rozměr mám koupit. Jsou to tyto?
http://www.lada-dily.cz/produkty/detail ... 20782.html
Jde o Ladu 2105 o obsahu motoru 1300 ccm z roku 1986 (je zde rozvodový řemen).
A ještě jedna maličkost. Jaká všechna těsnění si mám koupit, když budu vyndavat motor z auta a budu měnit převodovku a v motoru kroužky a gufera (ta je vcelku)? Stačí mi těsnění mezi motor a převodovku, pod hlavu motoru, pod víko ventilů a mezi motor a kryt (víko) na rozvodu na řemen?

Napsal: sob říj 09, 2010 20:46
od Dusan
sa mi nezda ze by neslo kipit kruzky na origo..... a na tie polske radsej bacha...

Ked uz to chces rozoberat daj dole sacie a vyfukove portubie a vyciti kanaly v hlave tak tiez zabrusit sedla ventilov tak ze potrebujes tesnenie na sacie a vyvukove zvody, tesnenie tusim na privod a odvod vody z hlavy pre kurenie, vymenil by som uz aj simeringy na kluke a vacke, tesnenie na vanu a kryt vacky, gufera zelene silikonove napr na favorita, budes potrebovat ocistii piesty od karbonu a hlavne drazky prre kruzky, momentovy kluc na hlavu a dotiahnutie ojnic.

Napsal: sob říj 09, 2010 20:58
od Nemo
krtek86 píše:Jenže originál pístní kroužky se nedají sehnat,
Ale dají, jistě že dají.. 8) např: http://www.elitecat.cz/ArticleSelection.aspx?B=4

Otázkou ovšem je, zda jsou stěny válců v takovém stavu, aby mělo překroužkování bez výbrusu nějaký smysl.
S největší pravděpodobností máš jen rozpadlá gufera na ventilech.
O testu tesnosti kroužků tu je na fóru psáno již tolikrát, že se neopovažuji opakovat.

Napsal: ned říj 10, 2010 08:04
od krtek86
Díky za odkaz, ale bohužel nefunguje, ale dohledal jsem je. Z toho webu co jsi uvedl nakupuješ věci? Jak zjistím průměr kroužků? Nabízí mí to 3 druhy po 0,4 mm. 0,4 mm je rozdíl již ve výrobě nebo se 0,4 mm je výbrus (nejsem strojař, ale zdá se mi to na výbrus nějak málo).
Jinak zkusím počíst něco o těsnosti kroužků a mrknu na to. Auto má najeto lehce přes 100 tis. km, ale bohužel delší dobu stálo, tak jsem se bál, aby nebyly poškozený stírací kroužky nebo aby kroužky nebyly obtisklé ve válci. Od koupě mám najeto 3000 km.
Nakupoval jste někdo ze stránek, které jsem uvedl? Jaké s nimi máte zkušenosti? Maji hodně dobré ceny. Pokud máte někdo lepší odkaz, tak sem s ním, protože teď budu kupovat více věcí najednou a každá ušetřená stovka je dobrá...

Napsal: ned říj 10, 2010 10:36
od Puhi
najprv urob tie simeringy na ventiloch, prípadne prekotroluj tlaky válcov, neverím, že ak to má nabehané skutočných 100 000km, že budú v háji krúžky. Zrejme iba stuhli tie betónové origo simeringy a státie im určite tiež neprospelo
ps. medzi prevodovku a motor nejde nič

Napsal: ned říj 10, 2010 18:55
od dmatej
Jen drobná poznámka k cenám - na cenu koukej jen orientačně, protože ušetřená stovka se ti může vzápětí vymstít (a ona to jistojistě udělá, to mi věř!) v tom, že to budeš celý dělat za 1000km znova.

Kvalita dílů na VAZy vůbec nekoreluje s cenou. Některé velmi levné díly jsou mnohem lepší než drahé (např. některé ruské čepy versus italské). Než něco koupíš, radši hledej na foru, nebo to sem nadhoď a někdo Ti to buď potvrdí jako dobrou volbu, nebo nabídne lepší alternativu.