Stránka 1 z 2
Zapalovací svíčky lada niva 2121 - Záměna
Napsal: čtv říj 07, 2010 16:42
od vlasta.skala
Chci se zeptat jaké použít svíčky do nivy. J e to 1.6 karburátor rok cca 90 (asi). Lze použít svíčky Brisk L17YC ??? Momentálně tam mám Brisk LR15YC-1. Díky za rychlou odpověd
Napsal: čtv říj 07, 2010 17:09
od Saša
Jednička znamená vzdálenost elektrod . 1 (v mm) je pro elektronické zapalovací transformátory . Sklepni "háček" na vzdálenost 0.7 mm a dej je tam .
R - udává že jsou s předřadným odporem (určeny pro měděné kabely)
A číslo je tepelná vlastnost kdy se svíčka samočistí .
Napsal: čtv říj 07, 2010 18:18
od vlasta.skala
Díky za expresní odpověd. Pochopil jsem z toho že je tam můžu bez problémů dát.
Napsal: pát říj 08, 2010 06:03
od Luděk Musil
Dát je tam samozřejmě můžeš, ale jsou to dost teplé svíčky. Řekl bych, že do vozů naší značky se nehodí.
Pro Nivu klasické koncepce bych doporučil "obyčejné" Brisk L14YC (v případě uhlíkových kabelů) nebo LR14YC (měděné kabely). L.
Napsal: pát říj 08, 2010 20:46
od Křečík Barbuška
Ehm, nechtěl bych oponovat mocnému Kingovi, ale pro cokoliv "klasické" a v "základu" jsou ideální právě ty 15ctky.
Napsal: pát říj 08, 2010 20:49
od vintera
bude zima bude mráz, prý největší za posledních tisíc let, tak ať svíčky hřejou.
Napsal: pon říj 11, 2010 06:42
od Teepee
vintera píše:bude zima bude mráz, prý největší za posledních tisíc let, tak ať svíčky hřejou.
Pak jsou ty 17tky ideál. Pokud se motor dlouhodobě netaví po dálnici, nebo ve vysokých otáčkách a spíš jezdí po městě atp tak myslím, že 17ky budou fajn i bez ohledu na již zpochybněnou prognózu meteorologů.
Jinak jak už zde vyplynulo L15YC je univerzál a ideál.
Pokud se motor různě "taví" a dostává do vyšších provozních teplot pak L14YC.
Pokud se s ním poskakuje po městě, nebo dojíždí do práce za humna, pak L17YC.
Napsal: pon říj 11, 2010 16:58
od vlasta.skala
jezdím s ní jen do lesa pro dříví
Napsal: pon říj 11, 2010 19:34
od mergl
ja dal ted taky nove svicky NGK a zatim pohoda.
Re: Zapalovací svíčky lada niva 2121 - Záměna
Napsal: čtv úno 07, 2013 21:36
od LukášTp
Ahoj, dle katalogu
Brisk Niva 54kW LR15YC 1314 Super cena 50Kč výměna 20.000Km olovnatý benz. 30.000Km bezolovnatý benz.
A-LINE 2 23 A-Line cena 53Kč záleží na typu 45.000 až 100.000Km výměna
LR15TC 1323 Extra cena 87Kč - tříelektrodové vydrží až 60.000Km
LR15YP 1404 Platin cena 181Kč - vydrží až 90.000Km
Niva 56kW L15YC 1313 Super
A-LINE4 1404 Platin
Jinak toto najdete na
www.brisk.cz
Re: Zapalovací svíčky lada niva 2121 - Záměna
Napsal: čtv úno 07, 2013 22:50
od RIKIJAN
žalezi na tom co a jak jezdíš ja je měnil po roce protože jsem jí parkrat učil jezdit na vodu a zatím nenaučil
Re: Zapalovací svíčky lada niva 2121 - Záměna
Napsal: čtv úno 07, 2013 23:01
od martas
RIKIJAN píše:žalezi na tom co a jak jezdíš ja je měnil po roce protože jsem jí parkrat učil jezdit na vodu a zatím nenaučil
Ale co chýbalo??? Aby se ještě jednou převalila a už by šla i na vodu
Mě přijde u 1,6 Nivy zbytečný řešit nějaký drahý svíčky, když tím jezdíš do lesa na dříví... Briska LR15YC za cca 30- 50kč je dobrá volba... Já je jezdím už léta a na plyn je tak po 10000 km stejně musim vyhodit...
Re: Sviečky
Napsal: pon črc 27, 2020 22:59
od tajga
Ma niekto dobre skusenosti so svieckami na Nivu. Mam tam original ruske z vyroby, po 10.000km by som ich chcel vymenit za Denso NGK Bosch Champion. Neviem aky typ je odskusany na LPG. Denso iridium nie su tiez drahe okolo 8E za kus ale ci to pojde aj na LPG.
Re: Sviečky
Napsal: úte črc 28, 2020 07:04
od Teepee
BRISK LR15YS-9
Interval 20 000 - 25 000km, při 30 000km u dvou odlomený střed, viz foto srovnání s novými. Staré byly LR15YS
Na NIVĚ dělány při 11 000km 31 000km a 62 000km...
Re: Sviečky
Napsal: úte črc 28, 2020 07:13
od Luděk Musil
Se "silverkami" (BRISK LR15YS) nemám zrovna ty nejlepší zkušenosti. Ale to bylo na starších motorech 2103. Rychle si mi zanášely a už po necelých 7.000 km začaly vynechávat. Tak jsem se vrátil ke klasice LR15YC-1. Ty jsou/byly spolehlivé.
Zatím nevím, co mám ve Vestě, tam zatím (po 7 tisících ujetých km) pohoda. L.