Stránka 1 z 2

VW Transporter T4 - kúpiť, alebo... ???

Napsal: úte říj 05, 2010 15:45
od DJW
Česť práci!

Milý priatelia, dostal som sa do fázy, že mi kombík nestačí a musím kúpiť nejaký väčší van. Väčšie auto = nie Sharan, nie Berlingo, áno VW Transporter (napriklad). Úplne veľkú dodávku nechcem, na to mám Tranzit, potrebujem niečo s čím sa ešte dá jazdiť a parkovať aj v meste.

Požiadavky (úplne nutné):
- vpredu 3 sedačky
- zadné 3 sedačky (vačšínu času budú von, ale chcem ich)
- nijak extra drahé (max 6-7 tis. €), jednoduché, s rozumnou cenou údržby
- jednoduché auto, niečo na spôsob starých "nezničieľných" dieselov, no nemusel by to byť úplne starý krám

Požiadavky (želané):
- zadný priestor kombinácia plech/sklo, nejak takto:
Obrázek
- pozinkovaná karoséria by potešila
- ak VW Trasporter, ta by bola fajn LONG verzia
- aby bolo schopné isť aspoň 120 km/h po diaľnici

S autom sa nebude jazdiť viac ako 20.000 km za rok, no väčšinou bude naložené ťažkými vecami (teda treba dobrý podvozok).
Neviem sa rozhodnúť, či kúpiť vyššie auto (lepšie sa bude nakladať) alebo nižšie (lepšia spotreba pri rýchlosti na diaľnici)

Najsympatickejší mi je Transporter vo verzii T4 combi, no trochu ma vystrašili recenzie tu: http://autorecenze.centrum.cz/recenze-a ... -off-0.htm.

VW však nie je najlacnejší a 6-7 tisíc € za ročník 2000 je dosť.

Aký je váš názor? Kúpiť T4? Ak nie, čo potom? Aké sú vaše skúsenosti so spoľahlivosťou podobných áut?
Všetkým vopred ďakujem. :)

Napsal: úte říj 05, 2010 16:44
od Marek
Transportér ve verzi T4 nebo faceliftový T4,5 se vyráběl s mnoha motory. Ovšem jediný motor, který je dobrý, je řadový pětiválec 2,5 TDi s výkonem 111kW. Jiný motor bych do toho auta nechtěl ani zadarmo. To auto je strašně těžké a nic jiného než tento motor mu není schopen udělit dynamiku. Paradoxně tenhle nejsilnější motor nejméně žere. A věř tomu, že po dálnici s tímhle motorem můžeš jet mnohem vyšší rychlostí než 120 km/h (chodí to skoro dvě kila).

Jinak jsou to spolehlivá auta a držáky.



Sharan (Galaxy, Alhambra) jsou velmi spolehlivá auta. Motory 1,9 TDi s výkony 96 a 110kW jsou pořádná pecka, i výkon 85kW postačí. Z benzinů je dobrá volba 1,8T 110kW nebo fajnšmekři berou 2,8 VR6 150kW (ale ten dost papká).

Napsal: úte říj 05, 2010 17:58
od DJW
Marek píše:Jiný motor bych do toho auta nechtěl ani zadarmo.
To znamená že iné sú len lenivé, alebo aj nespoľahlivé? Problém je, že 111kW verziu som vôbec nevidel predávať, väčšinou len staršie hladké 2,4L 57kW (vraj "nezničiteľný", no asi slabý) alebo 2,5 TDI 65/75 kW...

Napsal: úte říj 05, 2010 19:27
od MacGyver
Máme v rodině T4 syncro, motor tam neni TDi ale nějaká atmosféra asi 2,4. Je fak, že je to dost líný, jednička, dvojka zrychlení jak naložená tatra, ale mototrově s tim není jediný problém, najeto cca 225 000 km. Abych jen nechválil tak ve 110 000 kaput mezinápravový diferenciál, táta jezdil vepředu malé pneu, vzadu velké, prej se mu líbilo, že jede furt z kopce, takže to nezkoušet :D. No a v poslední době zlobí 5tka opravil to jeden známý za pár korun s tím, že to asi moc dlouho nevydrží, to nevím přesně co s tím je. Ta rychlost 120 km/h je už ale na hranici přijatelnost. Jo a ročník je to tak 98

Napsal: úte říj 05, 2010 19:53
od DJW
Iné problémy neboli? A spotreba? :)

Napsal: úte říj 05, 2010 20:15
od MacGyver
Spotřeba 9-10l ale je to čtyřkolka, možná obyčejný má spotřebu nižší. Na jiný problém si nevzpomínám, párkrát se ucpal palivový filtr, ale to je všechno o pravidelné výměně, když se tam nechá 3 roky a leje se do toho bůch ví co, tak se pak není čemu divit. Táta se s tim autem vůbec nemazlí, má ke všemu takovej přístup, jezdit dokuď jezdí, až je mi toho auta někdy líto. Jezí se s ním třeba i pro dřevo, nebo kameny s vozejkem do lesa. Drží ale furt, řekl bych, že to je docela dříč. Třeba ale jde o vyjímečný kus, nechci tady dělat reklamu na T4ku :) . Celkem to hnije prahy už jsou zkrz

Napsal: úte říj 05, 2010 20:37
od Nemo
Skoro rok teď denně jezdím VW T4 2,5TDI 75kW, dlouhý, zasklený.
Má najeto 270tis. Držák to celkem je, až na drobnosti. někdy kolem 190ti tis se rozpadl motor (zlomenina klikovky), takže teď má vlastně zánovní-přeskládaný.
Trošku začíná zlobit elektika..tj zarputile svítící kontrolka poruchy brzd, hladiny oleje, na jaře se rozpadl mechanizmus kloubu řadičky, před měsícem začal přední světlomet zběsile "koulet okem" nahoru,dolu. Ale jinak celkem nic vážného.
Auto jezdí často dost naložené, někdy na hranici (občas i přes) papírovou, podvozek se při té zátěži chová perfektně, motor se drží hrdinsky. Udržet 130 v dálničním stoupání s plným naložením není až tak problém. Míň zatížené to nemá problém udělat 160 i víc.
Velký problém ale je krouťák motoru v nízkých otáčkách. rozjezd s plným autem do kopce znamená buď nízké otáčky>chcípne to, nebo vyšší otáčky>pálení spojky. A sklon ke chcípání to má fakt velký. (ve srovnání třeba s Citroenem Jumper2,5TDi68kW, který než by ve volnoběhu chcípnul, to by si radši vyzul gumy)
A další problém, obrovský rozvor toho auta. Sice to má pěkné jízdní vlastnosti, ale otáčet se s tím někde ve městě, to aby jeden nechal zastavit dopravu, protože to s tím rejdem šíbuje na 5x! A při couvání s přívěsem, to abych si taky ruce ukroutil.
Jinak spotřeba kolem 9-9,5 s nějakými +-3% jízdy po kopcích polňačkami.

Napsal: stř říj 06, 2010 07:24
od Marek
Právě, že ty "slabší" motory 2,5 TDi mívají konstrukční mouchy. Ten motor 111kW má robustní spodek a je nesmrtelný. Navíc je to rotačka (žádné PD nebo CR), takže je i nenáročný na olej a palivo. Při pravidelném servisu jej prakticky nelze zmičit.

Motory 2,4D jsou 55 a 57kW a to je opravu strašné. Prázdné ještě jakžtakž, ale malinko to naložit a je z toho stopětka. Navíc aby to aspoň trochu jelo, má to krátké téměř benziňákové zpřevodování, tudíž to relativně papká, protože to pořád točí.

Benzinové motory v T4 jsou všechny do jednoho předpotopní krámy s mizernými výkonovými parametry, takže nebrat. Motory 1,9D a TD 44-50kW jsou hrůza a děs - naftová Felda jela lépe.

Čili opravdu jediná rozumná možnost u T4 je motor R5 2,5 TDi/111kW. Moc jich není, ale sehnat se dá.

http://sauto.cz/detail-inzeratu/uzitkov ... le/8330394




Ještě bych se rád zadavatele inzerátu zeptal, proč nechce Sharana ???

Napsal: stř říj 06, 2010 07:37
od rezna
Marek píše:Ještě bych se rád zadavatele inzerátu zeptal, proč nechce Sharana ???
ma podminku - 3 sedadla vepredu a velkou zatizitelnost s tim ze chce primarne jako dodavku pro 3, ale ne tak velkou jako transit - aspon to mi z toho vyplynulo

Napsal: stř říj 06, 2010 08:04
od Marek
Aha. Ale v tom případě to bude problém, protože T4 se třemi sedadly vpředu se vidí velmi málo, navíc v kombinaci s oplechovaným prostorem vzadu a slušným motorem to bude jehla v kupě sena.

Napsal: stř říj 06, 2010 10:59
od DJW
Presne tak, páni..
Zatial jedna z mála čo som našiel je táto: (no motor 2,5 TD)
http://www.aaaauto.sk/sk/vw-transporter ... &model=400
Ale 7000€ za mi za to zdá trochu moc.

Sharan je super auto, ale pre mňa je žiaľ malé.

Moja predstava bola zohnať auto, ktoré bude aj na podnikanie (zadné sedačky vyhodiť von, vzadu sklo+plech, vpredu 3 sedadlá), aj pre behanie po meste. (nechcel som zbytočne živiť dve autá, osobné aj nákladiak - 2x poistky atď..)

Problém je, že zohnať také auto je problém (asi chcem priveľa). Navyše, keď sa niečo nájde, je to dosť drahé, takže mám dojem, že pokiaľ si kúpim nejakú staršiu veľkú dodávku a nechám si Ladu, ešte aj ušetrím na pořizovacích nákladoch..

Marek, v Nemecku sú také autá, no sú tak drahé (vzhľadom na ročník a nemalé poplatky pri dovoze), že mi to ozaj vychácha na variantu nechať si Ladu + kúpiť veľkú dodávku.

Napsal: stř říj 06, 2010 11:37
od Marek
Tohle vypadá dobře, ale 65kW je opravdu málo. Bude to lenochod.


Jinak pro úplnost doplním, že vozy VW Transporter 2,5 TDi mají značení závislé na výkonu motoru:

TDI - motor 65kW
TDI - motor 75kW
TDI - motor 111kW

Napsal: pon říj 11, 2010 20:23
od rezna
napadla me jeste multipla, ktera snad ma vepredu 3 sedadla a nebo treba MB Vito, ktere se v uprave pro 3 vepredu dela taky ...

Napsal: úte říj 12, 2010 11:20
od DJW
Ďakujem pekne všetkým za cenné rady. :)
Vzhľadom na totálny nedostatok Transporterov v želanej konfigurácii kúpu odložím. Nechám si Ladu kým bude pojazdná a na robotu sa zmierim zatiaľ s Tranzitom, na budúci rok porozmýšlam nanovo.

Napsal: stř říj 13, 2010 10:29
od zelvotron
Ano, výsledek ankety hovoří jednoznačně :mrgreen: