Stránka 1 z 4

Napsal: pon říj 04, 2010 09:14
od Marek
Jediné SV, co jsem měl rozebrané, byla zahradní sekačka. Rozvod SV poháněn ozubeným soukolím.

Jinak samozřejmě Volha21 - tu jsem ale rozebranou neměl.

[ Komentář přidal: zelvotron: út říjen 05, 2010 12:55 ]
Odděleno z http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=296929#296929

Napsal: pon říj 04, 2010 09:36
od vintera
volha už má OHV, SV rozvod měly první modely Pobědy (Warsawa, Gaz), později i ty přešly na OHV. Pár mi jich prošlo rukama i autem.

Napsal: pon říj 04, 2010 12:04
od Marek
Volha21 prvních sérií měla motor SV - to vím naprosto jistě (mám k němu doma i dokumentaci).

Ale to není podstatné - podstatné je to, že je to nejméně efektivní způsob rozvodu (díky absolutně blbému tvaru kompresního prostoru).

Napsal: pon říj 04, 2010 12:37
od vintera
tak to jo, nikdy jsem se k této informaci o zástavbě pobědovových motorů SV do volhy ve výrobě nedostal. Jestli mohu, jezdily tyto i u nás?

Napsal: pon říj 04, 2010 13:01
od Marek
Tak až tolik do toho nevidím. Ale pamětníci by mohli vědět.

Mimochodem - ono bylo několik historických vychytávek, o kterých se moc nevědělo. Víte například, že do Volhy24 se alternativně osazoval naftový motor? Bylo jich strašně málo, u nás v ČSSR byly čtyři kusy (z nichž jeden jsem osobně vrakoval).

Napsal: pon říj 04, 2010 13:38
od Marťas
Marek, Myslím, že jedna taková pobývala u Jelena.

Napsal: pon říj 04, 2010 15:13
od Laďuša
Do prvních Volh šly normálně Pabědový motory a ty naftový rozhodně zas tak vzácný nebyly, dokonce se tam dávalo i víc typů dýzlů (dokonce jsem slyšel i o Ávii, jinak jestli si to vybavuju, tak ňákej Indenor nebo co...). Je to celkem posaný v knížce Auta východního bloku, mam jí v KT, takže si to teď tak nevybavuju.

Napsal: pon říj 04, 2010 16:06
od Saša
Indenory se tam svého času (ke konci socialismu - cca 80-89) "ládovali" jak na běžícím pásu . I já chtěl jednu koupit . Ale cena těch Volh 10 let starých byla tehdy cca 90 000 - 100 000 Kčs ! Ovšem nafta za 2,- a benzín za 8 Kčs . A LPG (tehdy pouze v "flaškách" cca 0.9 kč/L .

Napsal: pon říj 04, 2010 16:18
od zelvotron
jj, nevíc Indenor 2,3 a 2,1 a pak Perkins. O ávii sem taky slyšel, ale tam už to nebylo papírově zcela legální jako v předchozích případech.

Napsal: pon říj 04, 2010 17:02
od Marek
Ty nafty, o kterých jsem slyšel já, že byly pouze čtyři kusy v republice, byly mnohem starší a rozhodně to nebyla ani jedna z vámi uváděných značek. To bylo už z počátku 70. let.

Ale to je jedno - to nemá se seřizováním ventilů na Felicii či Favoritu absolutně nic společného.

Napsal: úte říj 05, 2010 09:17
od Roman
Co sa tyka motoru Pobeda v 21 wikipedia pise, ze do prvej serie sa davali, lebo este nebol novy motor pripraveny do seriovej vyroby: "the "first series" - came into serial production in 1957 and initially had modified Pobeda's flathead 65 hp engine, as the planned overhead-valve 70 hp ZMZ-21 was prepared for serial production only in summer of 1957"

Napsal: úte říj 05, 2010 10:06
od Marek
Tak to bude asi ono.

Napsal: úte říj 05, 2010 10:16
od vintera
tak tedy dle informací ze "sovětské strany" jsem zjistol, že motory M20 vrtání 82 SV se do volhy 21 nikdy nemontovali seriově. První prototypy volhy 21 vyrobené koncem roku 56 měly skutečně motory SV, ale převrtané na 88. První seriové volhy 21 vyráběné od roku 57 již měly motory OHV vrtání 92. Pokud měla někdy volha 21 zamontován motor M20 SV 88, tak jde pouze o prototyp, nebo dodatečnou montáž mimo výrobu. Dle informací se volhy21 s motory SV 88 nevyváželi, protože jich bylo vyrobeno málo kusů. Pokud má někdo origo volhu21 s motorem SV 88, byla byto celkem vzácná rarita.

Napsal: úte říj 05, 2010 10:42
od Marek
Podívám se doma do těch příruček, tam o tom psali celkem dost, včetně rozměrů a parametrů.

Napsal: úte říj 05, 2010 21:39
od Jelen
vintera má pravdu. Měl jsem jak V21, tak V24 diesel perkins, tak vím, že píše pravdu.