Stránka 1 z 3
vůle ventilů
Napsal: úte zář 21, 2010 21:27
od plavec
Marek píše: Vůle ventilů sacích 0,25, výfukových 0,20 mm při teplotě motoru 20°C.
.
U Favorita jsou stejný vůle jako u felicie?
Napsal: úte zář 21, 2010 21:35
od MartasBrno
Má nový tyčky? Ocelový a s hliníkovým zakončením? Jestli jo, pak zřejmě ano.
Napsal: stř zář 22, 2010 08:33
od Teepee
Jen se nesmí se sundanou hlavou pootočit motorem, vložku to může zvednout, voda co k kolem ní zůstala vlítne i s bordelem do oleje.
Napsal: stř zář 22, 2010 09:43
od vintera
Teepee píše:Jen se nesmí se sundanou hlavou pootočit motorem, vložku to může zvednout, voda co k kolem ní zůstala vlítne i s bordelem do oleje.
to se mi ještě nikdy nestalo, většinou vložky drží až moc, naopak se vždy rád podívám jak válce vypadají, budu muset být opatrnější.
Re: vůle ventilů
Napsal: stř zář 22, 2010 10:41
od Marek
plavec píše:Marek píše: Vůle ventilů sacích 0,25, výfukových 0,20 mm při teplotě motoru 20°C.
.
U Favorita jsou stejný vůle jako u felicie?
Pokud jsou všechny tyčky ocelové, jsou vůle 0,20/0,20 mm. Poslední Favority už ale měly v sérii dvojí tyčky (Al u sacích ventilů) a tam jsou vůle o pět stovek větší (jako u Felicie).
Napsal: stř zář 22, 2010 20:24
od plavec
MartasBrno píše:Má nový tyčky? Ocelový a s hliníkovým zakončením? Jestli jo, pak zřejmě ano.
Nevím, řekl byh že ne, je to totiž r.v. 92 karburátor.
Napsal: stř zář 22, 2010 20:51
od zelvotron
Je to samozřejmě obráceně, hliníkový s ocelovým zakončení. V '92 135 máš všechny ocelový, tedy se tím netrap. U stovky jsou pro změnu vůle 0,15/0,20, holt čím novější krám, tím větší vůle
Napsal: stř zář 22, 2010 23:08
od MartasBrno
zelvotron píše:Je to samozřejmě obráceně
Omlouvám se.
Napsal: čtv zář 23, 2010 07:20
od Marek
U starých škodovek byly sice stejné tyčky jako u Favoritů, ale u sacích ventilů se seřizovaly o pět setin menší vůle - bylo to kvůli materiálu hlavy (litina).
Ale například škoda 110LS (718K), škoda 120LS/GLS/LX (motor 742.12X) a škoda 130 (742.13) měly litinovou hlavu, ale vůle ventilů 0,20/0,20 jako Favorit (protože u těchto motorů byl předpis používat Super 96).
Ale pozor!!! I staré Favority s karburátorem mohly mít z výroby hliníkové tyčky na sacích ventilech. Podle předpisu výrobce byly hliníkovými tyčkami sacích ventilů osazovány i karburátorové motory, a sice v případě, že měly KAT (ať už řízený - Ecotronic, nebo neřízený Kemira). Nicméně z praxe vím, že to NE vždy tak bylo. Spolehlivě byly Al tyčky na sacích ventilech pouze u Favoritů se vstřikováním (ty ostatní verze jak kdy).
Napsal: čtv zář 23, 2010 07:26
od zelvotron
Myslím, že Plavcovi zbytečně motáme hlavu
edit: já to viděl
Napsal: čtv zář 23, 2010 20:07
od plavec
Je to karburátor bez KATu.
Teď ještě sehnat ty spárový měrky a odvahu.
http://extol-craft.zahrada-naradi.cz/ex ... 50979.html třeba za tuhle cenu se mi to zdá nějaký podezřelý. seženu je jinak v autodílech, nebo kde?
Napsal: čtv zář 23, 2010 23:04
od MartasBrno
čekal bych cenu asi trojnásobnou, ale není to KINEX, no... je to extol... proč ne, jsou to prostě měrky... Odvahy moc nepotřebuješ, spíš se nenavztekej když budeš delší dobu seřizovat každej z ventilů, protože když zakroutíš moc tak je to moc, když málo, tak je to prostě málo
Jo a já třeba nikdy nevím, jak moc se má dorvat ta kontramatka, prostě tak aby se nepovolila do 15 000km
Napsal: pát zář 24, 2010 07:23
od Marek
Kdysi jsem je kupoval kolem 150 kaček. Ale klidně bych je koupil i za 44, nemám problém.
Napsal: pát zář 24, 2010 07:46
od zelvotron
Jakmile to nebude mít po stranách otřepy od toho jak to vystříhli, tak je to ok
(což už sem taky viděl v jedný sadě nářadí). Zkusil bych normálně v železářství a autodíly.
Jinak očko a nějakej šroubovák, aby tam neměl moc velkou vůli v drážce, jinak se s tím budeš vztekat jak píše Marťas. Kontramatky se dotahují tak akorát a měrka musí jít posouvat silou 5 N
Napsal: pát zář 24, 2010 08:07
od Marek
Je to očkový klíč č.11 a plochý šroubovák 10-15 mm. Jde to fajnově. Měrka by se měla pohybovat velmi těsně a měrka o pět stovek silnější nesmí projít v žádném případě (ani kladivem
).