Stránka 1 z 11
Jaký motor použít?
Napsal: pon zář 27, 2010 19:11
od jackal
Zdar kluci,padlo už definitivní rozhodnutí na přestavbu mojí 21011.Chci vědět váš názor nebo si poslechnout vaše zkušenosti s motorem jaký tam je nejlepší dát.Mam sehnanou 1,5 z 2103.Je nějakej jinej Laďáckej lepší? Počítám s ostřejší vačkou,kompletní úprava hlavy,svody a dva karburátory.Chci zůstat u motoru klasické starší řady a nechci z jiné značky(aby někdo nepsal dej tam bávo R6).Popřípadě pokud má někdo díly na stavbu motoru měl bych zájem.Díky
Napsal: pon zář 27, 2010 19:18
od rosta
03 je dobrá volba ale 06 by byla lepší......
Napsal: pon zář 27, 2010 19:50
od Štěpán
Osobně bych šel asi do řemenový 16-ky. Ně nějakou vačku bych se vybodnul. Udělal to na kompresní poměr 9 a to by v tom byl čert, aby to nemělo 60kW.
A nebo tam dej karburátorovou 17-ku.
Napsal: pon zář 27, 2010 19:55
od Laďuša
Štěpán Getsko píše: řemenový 16-ky
Tak tuten motor od VAZu neznam... Když už jinej motor, tak já bych spíš volil 1700, páč když už vylepšovat, tak pořádně

Napsal: úte zář 28, 2010 08:42
od jackal
A nepůjde převložkovat ta 1,5 na 1,6 nebo 1,7? Popřípadě nemáte někdo volný motor v tomto objemu ?
Napsal: úte zář 28, 2010 10:49
od Hurikán
Všechny ladamotory jsou monobloky - nic se v nich nevložkuje.

Napsal: úte zář 28, 2010 17:33
od jackal
Hurikán píše:Všechny ladamotory jsou monobloky - nic se v nich nevložkuje.

Aha,dík za info,jsem zvyklí ze škodovek na vložky válců.
Napsal: stř zář 29, 2010 11:52
od Luděk Musil
jackal píše:,jsem zvyklí ze škodovek
Co ostatně očekávat od chlapce z Mladé Boleslavi
Štěpán Getsko píše:Osobně bych šel asi do řemenový 16-ky
Teda Štěpáne

.... i když Ty jsi odtamtéž, co?. Ale na Tvou obranu musím přidat následující informaci:
Minimálně jedna řemenová 16-ka existuje a její domácí výroba je poměrně nenáročná.
Takže: existující řemenovou 16-ku má Myšo v žabákovi.
A kvýrobě: stačí sehnat kratší ojnice a 80-ku kliku. Pak už jen přeskládat. L.
Napsal: stř zář 29, 2010 12:13
od radek mb
Luděk Musil píše:Minimálně jedna řemenová 16-ka existuje a její domácí výroba je poměrně nenáročná.
Takže: existující řemenovou 16-ku má Myšo v žabákovi.
A kvýrobě: stačí sehnat kratší ojnice a 80-ku kliku. Pak už jen přeskládat. L.
jelikož jsem u té rozmluvy mezi Štěpánem a Danem byl,mohu potvrdit,že Štěpán měl toto přesně na mysli.

Napsal: stř zář 29, 2010 12:31
od Roman
radek mb píše:Luděk Musil píše:Minimálně jedna řemenová 16-ka existuje a její domácí výroba je poměrně nenáročná.
Takže: existující řemenovou 16-ku má Myšo v žabákovi.
A kvýrobě: stačí sehnat kratší ojnice a 80-ku kliku. Pak už jen přeskládat. L.
jelikož jsem u té rozmluvy mezi Štěpánem a Danem byl,mohu potvrdit,že Štěpán měl toto přesně na mysli.

Myso uz davnejsie prevrtal remenovu 1600 na remenovu 1700
http://myso.vizvaz.com/zigo/upravy/moto ... &r=100&t=2
Napsal: stř zář 29, 2010 20:38
od jackal
Tak dnes jsem si již s mechanikem co mi bude stavět motor domluvil předběžné věci jak asi cca budou.Pokud má někdo jinou už lepší zažitou zkušenost tak ať se klidně podělí.
Motor zůstane 1,5 z modelu 2103,je to z důvodu případného startu v amater rally i možnost zůstat v nižší třídě.
Největší úpravy dostane samozřejmě hlava,čeká ji snížení na kompresní poměr 10 až 10,5.Dále zvětšení a vyleštění sacích i výfukových kanálků.U vačky jsme uvažovali o nastavení kolem 280 až 290 stupňů,to bych spíše potřeboval radu od vás, popřípadě koupím už hotovou přebroušenou ať nestrácíme čas.Samozřejmostí jsou svody 4-1 s trubkou o průměru 50mm (již konzultováno

), a 2 karburátory (na začátek) ze Škody favorit.Dál se uvidí,jasně že vše bude nové a pístní sada na největší výbrus.Pracovat se začne asi za 3 týdny,max měsíc.Další věci jako převodovka,úprava sání přes kapotu a podvozek proběhne souběžně se stavbou motoru.Snad začne a vyjde vše jak má.
Napsal: čtv zář 30, 2010 06:06
od Luděk Musil
jackal píše:Největší úpravy dostane samozřejmě hlava,čeká ji snížení na kompresní poměr 10 až 10,5
Právě tohle je považováno za (řekněme) špatný postup. Pravda, je to jednodušší

.... .
Doporučil bych spíše toto: motor stejně budeš rozebírat, takže by bylo lépe "slíznout" vršek bloku. Výsledkem bude zvýšená komprese a zachovaní rozměru a tvaru vršku spalovacího prostoru.
Hlavu na tuhle kompresi budeš muset snížit o více než 2 mm (snížení o 2 mm znamená kompresi 9,8) Marek se jistě nebude zlobit, když přidám jeho tabulku. L.
Napsal: čtv zář 30, 2010 11:08
od jackal
Bezvadný,díky moc.Ta tabulka jistě moc pomůže a hlavně nemusím laborovat.
Napsal: čtv zář 30, 2010 19:23
od rosta
Laďuša píše:Štěpán Getsko píše: řemenový 16-ky
Tak tuten motor od VAZu neznam... Když už jinej motor, tak já bych spíš volil 1700, páč když už vylepšovat, tak pořádně

ale řemenovou 1.6 měl myšo jestli se teda nepletu....jasně série to zrovna nebyla ale když se chce jde to...
Napsal: čtv zář 30, 2010 19:37
od jackal
Tak díky tabulce je už pozměněn postup při úpravě.Blok půjde dolu o 1,5 mm a hlava pak o 1 mm. Mam ještě dotaz,motor 03 a 06 má stejný zdvih ale vrtání má 06 o 3 mm větší,dá se stáhnout blok o ty 3 mm? nebo je stěna na tohle už slabá?Dík za radu,budeme mít poprvé rozdělaný motor z Lady a tak se chci vyhnout blbostem které pak stojí hodně času a pěněz.Z motoru favorit se dá dělat obsah i 1560 to je vyzkoušeno ale Ladu fakt děláme poprvé.