Stránka 1 z 11

Jaký motor použít?

Napsal: pon zář 27, 2010 19:11
od jackal
Zdar kluci,padlo už definitivní rozhodnutí na přestavbu mojí 21011.Chci vědět váš názor nebo si poslechnout vaše zkušenosti s motorem jaký tam je nejlepší dát.Mam sehnanou 1,5 z 2103.Je nějakej jinej Laďáckej lepší? Počítám s ostřejší vačkou,kompletní úprava hlavy,svody a dva karburátory.Chci zůstat u motoru klasické starší řady a nechci z jiné značky(aby někdo nepsal dej tam bávo R6).Popřípadě pokud má někdo díly na stavbu motoru měl bych zájem.Díky

Napsal: pon zář 27, 2010 19:18
od rosta
03 je dobrá volba ale 06 by byla lepší......

Napsal: pon zář 27, 2010 19:50
od Štěpán
Osobně bych šel asi do řemenový 16-ky. Ně nějakou vačku bych se vybodnul. Udělal to na kompresní poměr 9 a to by v tom byl čert, aby to nemělo 60kW.

A nebo tam dej karburátorovou 17-ku.

Napsal: pon zář 27, 2010 19:55
od Laďuša
Štěpán Getsko píše: řemenový 16-ky
Tak tuten motor od VAZu neznam... Když už jinej motor, tak já bych spíš volil 1700, páč když už vylepšovat, tak pořádně :)

Napsal: úte zář 28, 2010 08:42
od jackal
A nepůjde převložkovat ta 1,5 na 1,6 nebo 1,7? Popřípadě nemáte někdo volný motor v tomto objemu ?

Napsal: úte zář 28, 2010 10:49
od Hurikán
Všechny ladamotory jsou monobloky - nic se v nich nevložkuje. :idea:

Napsal: úte zář 28, 2010 17:33
od jackal
Hurikán píše:Všechny ladamotory jsou monobloky - nic se v nich nevložkuje. :idea:
Aha,dík za info,jsem zvyklí ze škodovek na vložky válců.

Napsal: stř zář 29, 2010 11:52
od Luděk Musil
jackal píše:,jsem zvyklí ze škodovek
Co ostatně očekávat od chlapce z Mladé Boleslavi :lol:
Štěpán Getsko píše:Osobně bych šel asi do řemenový 16-ky
Teda Štěpáne :shock: .... i když Ty jsi odtamtéž, co?. Ale na Tvou obranu musím přidat následující informaci:
Minimálně jedna řemenová 16-ka existuje a její domácí výroba je poměrně nenáročná.
Takže: existující řemenovou 16-ku má Myšo v žabákovi.
A kvýrobě: stačí sehnat kratší ojnice a 80-ku kliku. Pak už jen přeskládat. L.

Napsal: stř zář 29, 2010 12:13
od radek mb
Luděk Musil píše:Minimálně jedna řemenová 16-ka existuje a její domácí výroba je poměrně nenáročná.
Takže: existující řemenovou 16-ku má Myšo v žabákovi.
A kvýrobě: stačí sehnat kratší ojnice a 80-ku kliku. Pak už jen přeskládat. L.
jelikož jsem u té rozmluvy mezi Štěpánem a Danem byl,mohu potvrdit,že Štěpán měl toto přesně na mysli. :wink:

Napsal: stř zář 29, 2010 12:31
od Roman
radek mb píše:
Luděk Musil píše:Minimálně jedna řemenová 16-ka existuje a její domácí výroba je poměrně nenáročná.
Takže: existující řemenovou 16-ku má Myšo v žabákovi.
A kvýrobě: stačí sehnat kratší ojnice a 80-ku kliku. Pak už jen přeskládat. L.
jelikož jsem u té rozmluvy mezi Štěpánem a Danem byl,mohu potvrdit,že Štěpán měl toto přesně na mysli. :wink:
Myso uz davnejsie prevrtal remenovu 1600 na remenovu 1700 :D
http://myso.vizvaz.com/zigo/upravy/moto ... &r=100&t=2

Napsal: stř zář 29, 2010 20:38
od jackal
Tak dnes jsem si již s mechanikem co mi bude stavět motor domluvil předběžné věci jak asi cca budou.Pokud má někdo jinou už lepší zažitou zkušenost tak ať se klidně podělí.
Motor zůstane 1,5 z modelu 2103,je to z důvodu případného startu v amater rally i možnost zůstat v nižší třídě.
Největší úpravy dostane samozřejmě hlava,čeká ji snížení na kompresní poměr 10 až 10,5.Dále zvětšení a vyleštění sacích i výfukových kanálků.U vačky jsme uvažovali o nastavení kolem 280 až 290 stupňů,to bych spíše potřeboval radu od vás, popřípadě koupím už hotovou přebroušenou ať nestrácíme čas.Samozřejmostí jsou svody 4-1 s trubkou o průměru 50mm (již konzultováno :lol: ), a 2 karburátory (na začátek) ze Škody favorit.Dál se uvidí,jasně že vše bude nové a pístní sada na největší výbrus.Pracovat se začne asi za 3 týdny,max měsíc.Další věci jako převodovka,úprava sání přes kapotu a podvozek proběhne souběžně se stavbou motoru.Snad začne a vyjde vše jak má.

Napsal: čtv zář 30, 2010 06:06
od Luděk Musil
jackal píše:Největší úpravy dostane samozřejmě hlava,čeká ji snížení na kompresní poměr 10 až 10,5
Právě tohle je považováno za (řekněme) špatný postup. Pravda, je to jednodušší :cry: .... .
Doporučil bych spíše toto: motor stejně budeš rozebírat, takže by bylo lépe "slíznout" vršek bloku. Výsledkem bude zvýšená komprese a zachovaní rozměru a tvaru vršku spalovacího prostoru.
Hlavu na tuhle kompresi budeš muset snížit o více než 2 mm (snížení o 2 mm znamená kompresi 9,8) Marek se jistě nebude zlobit, když přidám jeho tabulku. L.

Napsal: čtv zář 30, 2010 11:08
od jackal
Bezvadný,díky moc.Ta tabulka jistě moc pomůže a hlavně nemusím laborovat.

Napsal: čtv zář 30, 2010 19:23
od rosta
Laďuša píše:
Štěpán Getsko píše: řemenový 16-ky
Tak tuten motor od VAZu neznam... Když už jinej motor, tak já bych spíš volil 1700, páč když už vylepšovat, tak pořádně :)
ale řemenovou 1.6 měl myšo jestli se teda nepletu....jasně série to zrovna nebyla ale když se chce jde to...

Napsal: čtv zář 30, 2010 19:37
od jackal
Tak díky tabulce je už pozměněn postup při úpravě.Blok půjde dolu o 1,5 mm a hlava pak o 1 mm. Mam ještě dotaz,motor 03 a 06 má stejný zdvih ale vrtání má 06 o 3 mm větší,dá se stáhnout blok o ty 3 mm? nebo je stěna na tohle už slabá?Dík za radu,budeme mít poprvé rozdělaný motor z Lady a tak se chci vyhnout blbostem které pak stojí hodně času a pěněz.Z motoru favorit se dá dělat obsah i 1560 to je vyzkoušeno ale Ladu fakt děláme poprvé.