No, realita je taková, že ten zadní díl výfuku není úplně ideální. Dělají to všechny, minimálně 8V, 16V neznám.
Já mám už třetí koncový díl, první a poslední jsou prakticky stejné provedením i kvalitou. Když se šlápne na plyn, auto si zavrčí, ale subjektivně se mi to snad i líbí. A na neutrál to zní jako nafťák. Kolem 2000 ot. je celkem pěkně tichá.
Ten druhý koncový díl jsem úspěšně reklamoval - měl kratší tlumič 2110, ale trubky byly Kaliňácké - asi nějaký fór z fabriky. Hučelo to jak děravej ...
Samozřejmě, nepovím Ti, jestli ten Tvůj není opravdu hlučný, protože jsem ho prostě neslyšel. 8000km není ještě moc velký nájezd, člověk si postupem času všímá víc a víc věcí, takže je taky možnost, že sis toho ještě nevšiml - ale znovu opakuji, že nemám ponětí, jaký je ten zvuk doopravdy, takže dost možná máš taky pravdu.
Pokud to ale zní jako "prdění" děravýho výfuku, zkus jednu věc:
1) Kup kamnářský tmel vhodný i pro výfuky (někdy tmel na výfuky, vhodný i na kamna

).
2) Odpoj koncový díl - ve spoji je kovoý kroužek, dostaň ho ven.
3) Kroužek omaž tím tmelem po obvodu kolem dokola, přiměřeně.
4) Díly opět spoj.
Pokud není děravý tlumič, má v pořádku přepážky (což nezjistíš), jsou ty příruby největší slabina. Jsou lisované, oproti zbytku výfuku je plech tenčí a tudíž se jako první rozpadnou - jestli pomůže ten tmel mi ukáže čas.
Když už v tom budeš, pokud to auto máš relativně nový, doporučuju ještě jednu investici - kup nový
vysoký mosazný (nebo měděný?) matky na štefty vpředu, kde je přišroubovaný ten dlouhý díl. Od výroby tam dávají nízké, štefty nad nimi zreznou a až dojde na to, že to budeš chtít sundat, štefty hravě utrhneš. Odvrtávání není moc příjemná zábava ...
P.S.: Štefty jsou tam tři
Jinak pan Nedbal podle mě zas tak nepolevil, ale tohle jsou dost neurčitý věci. Vemte si to ze svýho pohledu, představa, že někomu vyreklamuju výfuk, tj. na vlastní náklady ho vyměním, vzápětí se zjistí, že je to stejný jak to bylo ... taky bych z toho nebyl nadšený. Na druhou stranu, zákazník má vždycky pravdu - ale ... všechno to závisí i na tom, jestli si to sami jako servis můžete dovolit. Pokud to není jasně průkazný, někdo to obvykle "odnese". Buď zákazník, nebo pan Nedbal, nebo CS AutoLada, nebo sklad, ze kterýho jim chodí díly, nebo ... AvtoVaz.
V praxi to chodí tak, že od výrobce putuje obvykle nějaké procento dílů stejného typu navíc a výrobce si pak nad vším "myje ruce" ... (brigády u dodavatelů pro Škodu MB, Audi, BMW) (tedy pokud není vadná třeba třetina dodávky, to je zle a dodavatel pak obvykle přijde o zakázku, každopádně s reklamacemi pár kusů se nikdo nezabývá).